Sunday 5 June 2011

حكم اعدام سعيد ملك پور لغو ش



 
وكيل پرونده  سعید ملک پور اعلام كرده است كه حكم  اعدام سعید ملک پور در دیوان عالی کشور لغو شده است۔

 سعيد ملك پور  اقامت كانادا را دارد  در  اكتبر ٢٠٠٨ زمانى كه به ديدن خانواده اش رفته بود توسط  رژيم جمهورى اسلامى دستگير شد۔  رژيم سعيد را به بهانه  و اتهام جرم اينترنتى دستگير  و تحت شكنجه قرار داد و در دسامبر ٢٠١٠  وى را به اعدام محكوم كردند۔ سعيد در بخشى از نامه اى كه به بيرون از زندان فرستاده بود گفته بود: 

.... به مدت ۲۰ روز نیمه چپ بدنم بی‌حس بود و کنترل کمی روی ماهیچه‌های دست و پای چپم داشتم. بنابراین به سختی راه می‌رفتم. علاوه بر این شکنجه‌ها یک بار هم در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۸۷ در دفتر فنی پس از ضرب و شتم جدید یکی از بازجوها با انبردست تهدید به کشیدن دندانم کرد که منجر به شکستن یکی از دندان‌هایم و در رفتن فکم در اثر لگد به صورتم شد. البته شکنجه‌های جسمی و بدنی، در مقابل شکنجه‌های روحی و روانی ناچیز بودزندان‌های طویل المدت انفرادی (بیش از یک سال) بدون حق تماس تلفنی و امکان ملاقات عزیزانم، تهدیدات مکرر به دستگیری و شکنجه همسر و خانواده‌ام در صورت عدم همکاری، تهدید به قتل و دادن اخبار دروغ از جمله دستگیر کردن همسرم و این قبیل تهدیدها باعث آشفتگی روحی و بحرانی شدن سلامت روان من شده بود ..

در ادامه تلاش براى آزادى سعيد ملك پور كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسي در ايران  وضعيت سعيد ملك پور را از طريق كارزار" من صداى او هستم" منعكس كرده  و به دولت كانادا نامه نوشت۔  به مناسبت  بيستم  ژوئن  ٢٠١١ ( ٣٠ خرداد ١٣٩٠) روز جهانى حمايت از زندانيان سياسي نيز اين كميته مجددا به دولت كانادا در رابطه  با وضعيت سعيد ملك پور و حميد قاسمى  شال زندانى سياسي ديگرى كه شهروند كانادا بوده و در معرض خطر اعدام در زندان رژيم قرار دارد نامه نوشت۔

فشارهاى بين المللى رژيم  جمهورى اسلامى را مجبور كرد حكم سعيد ملك پور را لغو كند۔ اين يك پيروزى است۔  اما سياستهاى رژيم اسلامى شناخته شده است و احكامش هم ضمانتى ندارد, مبارزات براى آزادى زندانيان سياسي بايد تا آزادى همه آنها ادامه پيدا كند۔ تنها با تداوم مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى ميتوانيم رژيم را مجبور به آزادى زندانين و توقف  اعدامها كنيم۔

بيستم  ژوئن  ٢٠١١ ( ٣٠ خرداد ١٣٩٠) روز جهانى حمايت از زندانيان سياسى در ايران, بهترين فرصت براى رساندن صداى زندانيان سياسي و خانواده هايشان, فشار بين الملى به رژيم  جهت آزادى زندانيان سياسي و توقف اعدامها ميباشد۔

تا حال ٤١ كشور به تظاهراتها و مراسمهاى اين روز پيوسته اند۔ كمك كنيد كه  صداى سعيد ملك پور و حميد قاسمى شال و هزاران زندانى سياسي ديگر به گوش دنيا برسد۔
به اعتراضات روز جهانى در حمايت از زندانيان بپيونديد۔ در تظاهراتهاى اين روز شركت كنيد۔  اگر در ايران هستيد در مقابل زندانها تجمع كنيد و در خاوران همراه با خانواده هاى زندانيان سياسي اين روز را گرامى بداريد,
براى اطلاعات بيشتر به سايت اينترنتى اين روز مراجعه نماييد:


شيوا محبوبى
سخنگوى كميته مبارزه براي آزادى زندانيان سياسى
پنجم ژوئن  ٢٠١١ برابر با پانزدهم خرداد ١٣٩٠

No comments:

Post a Comment