Friday 24 June 2011

يكصدا در ٤٩ شهر دنيا يك گزارش كوتاه از برگزارى ٢٠ ژوئن ٢٠١١ – ٣٠ خرداد ١٣٩٠ روز جهانى در حمايت از زندانيان سياسى


روز جهانى در حمايت از زندانيان سياسى در ايران در ٤٩ شهر دنيا با موفقيت برگزار شد۔

برگزارى اين روز در اشكال مختلف از جمله :
١۔ تظاهرات در روزهاى ١٨, ١٩ و٢٠ و ٢١ ژوئن ٢٠١١ برابر با ٢٨-٢٩ و ٣٠ خرداد ١٣٩٠
٢۔ ميزهاي اطلاعاتى و پيكت
٣۔ نمايشگاه عكس,
٤۔ كنسرت در حمايت از كمپين ٢٠ ژوئن  در روز ٢٩ مى در انگلستان

در طول  كمپپين ٢٠ ژوئن  و بالاخص در طول سه روز برگزارى مراسمها, توانستيم عليرغم سكوت رسانه ها و دول غربى در رابطه با وضعيت زندانيان سياسي در ايران و احكام اعدام, توجه  و حمايت هزاران نفر را عمدتا در كشورهاى مختلف در اروپا استراليا و آمريكاى شمالى بار ديگر به مسئله زندانيان سياسى و خانواده هايشان جلب كنيم۔ در اين تظاهراتها همچنين عكسهاى  زندانيان سياسى را در  قلب اين كشورها به نمايش گذاشتيم و توجه طيف وسيعى از مردم را به جنايات رژيم اسلامى جلب كرديم ۔

 اين روز جهانى  توانست تعداد بسيار زيادى از نهادها و افراد مدافع آزادى زندانيان سياسي را در يك حركت مشترك جمع كرده و يك صدا براي اولين بار در ٤٩ شهر دنيا  صداى زندانيان سياسى و خانواده هايشان را به گوش جهانيان برساند۔ در پى فراخوان كمپين ٢٠ ژوئن دهها سازمان و نهاد مختلف ايرانى به اين فراخوان جواب مثبت داده و با برگزارى تظاهرات, اختصاص برنامه خود  و ارسال نامه هاى حمايتى از اين روز استقبال كردند۔  ليست اين نهادها د پايين اين نامه آمده است۔

در ٤٩  شهر در سراسر دنيا مردم از طريق  شركت در تظاهراتها, ارسال نامه اعتراضى , امضاى طومار, ارسال كارت پستالهاى "من صداى او هستم" , ارسال بيانيه حمايتى, برگزارى كنسرت و خبررسانى در رابطه با اين روز شركت كردند۔  مادر فرزاد كمانگر و مادر عبدالله و محمد فتحى  و چند تن ديگر از زندانيان سياسى سابق به مناسبت اين روز پيام دادند؛ اين نامه ها در سطح بسيار وسيعى پخش شد۔

در طول كمپين ٢٠ ژوئن به پارلمان اروپا , كميسيون حقوق بشر سازمان ملل, دولتهاي كانادا و هلند و انگلستان نامه نوشته شد كه از سوى اداره کل روابط خارجی پارلمان اروپا  خانم كاترين اشتون و خانم ان لووما از سوى وزير خارجه دولت هلند جواب مثبت و حمايتى دادند و ضمن اشاره به اقدامات تا كنونيشان اعلام كردند كه فشار بيشترى به رژيم خواهند آورد۔

بيش از ٣٠٠٠ كارت پستال "من صداى او هستم" كه در كشورهاى مختلف از سوى مردم  امضا شده به همراه طومارهاى حمايتى مردم  به مناسبت ٢٠ ژوئن براى كميسيون حقوق بشر سازمان ملل  ارسال شد۔

طومار اينترنتى كه در حمايت از زندانيان سياسي  به مناسبت روز  ٣٠ خرداد امضا شده بود همراه با يك نامه به كميسيون حقوق بشر سازمان ملل به آدرس زيع ارسال گرديد:
Navanethem Pillay, High Commissioner for Human Rights, OHCHR , CH-1211
 Geneva 10 , Switzerland

No comments:

Post a Comment