Thursday 16 June 2011

سرویس اقدامات خارجی اروپایی اداره کل روابط خارجی مقام مدیریت آفریقای شمالی ، خاورمیانه، شبه جزیره عربستان، ایران وعراق شبه جزیره عربی، ایران، عراق بروکسل 14 ژوئن 2011


EEAS/PLC/HRVP D(2011)

شیوا محبوبی عزیز،

بسیار تشکر می کنیم از نامه شما مربوط به حرکت جهانی برای حمایت از زندانیان سیاسی در ایران که سازمان شما ، کمپین برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران (CFPPI) آنرا سازمان داده است. از من خواسته شده که از طرف مقام عالی کاترین آشتن به این نامه جواب دهم.

همان طور که شما بخوبی واقف هستید، اتحادیه اروپا مجدانه نگران موقعیت رو بزوال حقوق بشر در ایران می باشد. ای یو در موقعیت های متعدد از ایران خواسته است که تعهدات بین المللی حقوق بشر که زیر آن را امضا کرده رعایت کند. حق بیان آزاد در ماده 19 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، که ایران بخشی از آن است، مندرج می باشد.

از طرف ای یو، مقام عالی، کاترین آشتن از ایران خواسته است به آزادی بیان احترام بگذارد، تا آنجایی که اجازه ارتباط آزادانه شهروندان و دریافت اطلاعات از طریق تلویزیون، رادیو، ماهواره و اینترنت را داشته باشند. ای یو افزایش اعدام ها در ایران را که وسیله ای برای ترساندن مخالفین سیاسی انجام می گیرد را روشی علیه قوانین بین المللی دانسته و آنرا شدیدا محکوم میکند.

اتحادیه اروپا در ماه آوریل 2011 تصمیم گرفت اقدامات محدود کننده را بشکل انجماد دارایی و ممنوعیت صدور ویزا برای اسامی 32 نفر از کسانی که جرایم سنگین نقض حقوق بشر در ایران داشته اند را اعمال کند.

اطمینان خاطر از اینکه ای یو و مقام عالی آشتن از نزدیک حقوق بشر در ایران و همچنین ادامه محدودیت های رفت و آمد و ارتباط که روی رهبران برجسته سیاسی میر حسین موسوی و مهدی کروبی اعمال می شود را دنبال می کند.
پاتریسیا لیومبارت کاساک

شیوا محبوبی
کمپین برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران (CFPPI)
BM Box 6754, London WC1N 3XX, U.K freepoliticalprisoners@gmail.com


Service Europeen pour l'Action Extérieure, B-1046 Bruxelles / Europese dienst voor extern optreden, B-1049 Brussel - Belgium.
Office: CHAR 10/135 - Tel. direct line +32 229-90964 - Fax +32 229-66653
Patricia.Llombart-Cussac@eeas.europa.eu

No comments:

Post a Comment