Friday 30 April 2010

اول ماه مه٬ روز حضور قدرتمند ما در صف باشکوه اعتراض و مبارزه برای آزادی كارگران زندانى و تمامى زندانیان سیاسی است

وحشت جمهوری اسلامی در آستانه روز جهانی کارگر!



هر سال با فرا رسیدن اول ماه مه روز همبستگی بین المللی کارگری جمهوری اسلامی جنون آسا به جامعه خون می پاشد٬ سال گذشته در سپیده دم اول ماه مه دلارا دارابی را به قتل رساند تا در سایه برپا کردن چوبه دار٬ وحشت و زبونی خود را پنهان کند. با حمله به فعالین کارگری دهها نفر از آنان را بازداشت کرد. امسال نیز در آستانه اول ماه مه٬ با هجوم به تشکلهای معلمان و کارگران چنگال خونینش را به جامعه نشان میدهد. زبونانه تلاش میکند با ایجاد رعب و وحشت٬ مانع گسترش اعتراضات کارگران٬ معلمان و مردم شود.



طبق اخبار منتشر شده همایون جابری از فعالین سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در شرایطی کاملا غیر انسانی بعد از گذشت قریب به ده ماه از بازداشتش در روز اول ماه مه سال گذشته در بیرون از پارک لاله توسط ماموربن وزرات اطلاعات٬ در شعبه چهارده دادگاه انقلاب اسلامی توسط محمد تقوی یکی از قضات دست نشانده رژیم اسلامی بجرم واهی اخلال و برهم زدن امنیت کشور به یکسال حبس قطعی و سه سال حبس تعلیقی محکوم گردید!. در آستانه روز معلم شمارى از اعضاى کانون صنفی معلمین در شهرهای تهران، تبريز، همدان و کرمانشاه و برخى ديگر از شهرهاى ايران توسط وزرات اطلاعات احضار و پس از ساعتها بازجویی و فشارهای روانی٬ بازداشت گردیده اند.

روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت (۲۸ آوریل) علی اکبر باغانی و محمد بهشتی لنگرودی، دبیرکل وسخنگوی کانون صنفی معلمان٬ با احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات٬ مورد بازجویی قرار گرفتند و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردیدند.

بهشتى لنگرودى، سخنگوى كانون صنفى معلمان، در اعتراض به فشار و شكنجه جسمى و روحى به معلمان زندانى از جمله هاشم خواستار٬ رسول بداقى و محمد داورى که در اعتراض به شرایط غیر انسانی زندان دست به اعتصاب غذا زدند. نيز به این اعتصاب غذا پیوسته است. در حال حاضر دوهفته از اعتصاب غذاى رسول بداقى در زندان اوين مىگذرد.

از همدان خبر میرسد که سعید جهان آرا٬ علی نجفی و محمد خانی ازاعضای کانون صنفی معلمین به وزرات اطلاعات احضار گردیدند٬ آنان نیز پس از ساعتها فشار روانی و بد رفتاری با آنان در حین بازجویی٬ به بازداشتگاههای انفرادی اداره اطلاعات همدان منتقل گردیدند.

در تبریز روز دوشنبه، ششم ارديبهشت ماه٬ مامورین وزارت اطلاعات، باتفتیش منازل تعدادی از اعضاى هيئت مديره كانون صنفى معلمان٬ كامپيوتر و وسايل شخصى آنها را توقيف كردند. حسن خراطيان، رييس هيئت مديره و توفيق مرتضى پور، عضو هيئت مديره معلمان پس از شركت در جلسه شوراى هماهنگى تشكلهاى صنفى معلمان که در شهر يزد برگزار گردید٬ از سوى اداره اطلاعات و دادگاه انقلاب تبريز احضار و مورد بازجويى قرار گرفته اند.

ادامه احضار و بازداشتهای معلمین در حالی است که کماکان حكم اعدام براى فرزاد كمانگر و عبدالرضا قنبرى دو معلم زندانی محکوم به اعدام بقوت خود باقی است و هر آن خطر اجرای حکم جان آنان را تهدید می کند.



مردم٬ کارگران٬ معلمین؛

اول ماه مه روز اتحاد و همبستگی ما علیه این وضعیت ضد انسانی است! باید با گسترش اعتراضات خود این تلاش مذبوحانه حکومت اسلامی را درهم بشکنیم!

این بازداشتها و تهدیدها یک لحظه هم خللی در تصمیم و اراده ما مردم برای تغییر وضعیت اسف باری که توسط جمهوری اسلامی برما تحمیل میشود ندارد.

جمهوری اسلامی رفتنی است. این حکومتی است که به ضرب بگیر و ببند٬ می خواهد خود را سرپا نگهدارد.

اول ماه مه٬ روز حضور قدرتمند ما در صف باشکوه اعتراض و مبارزه برای آزادیكارگران زندانى و تمامى زندانیان سیاسی است!



کمیته مبارزه براى آزادى زندانیان سیاسی

۲۹ آوریل ۲۰١۰

.

No comments:

Post a Comment