Monday 26 April 2010

بى خبرى مطلق از زندانى سياسى محکوم به اعدام

آژانس ايران خبر: عزيز محمد زاده به اتهام ا قدام عليه امنيت ملى و محاربه با خدا در دادگاه شهر سقز به اعدام محکوم شد. نامبرده فرزند على و 26 سال سن دارد .و اهل شهر بانه که در تاريخ 21/7/ 1388 توسط نيروهاى امنيتى اين شهر دستگير و به بازداشت گاه شهر بانه منتقل ميشود که بعد از 3 ماه آزار و شکنجه هاى شديد به زندان شهر سقز انتقال ميابد .
اداره اطلاعات شهر بانه و سقز پس از دستور مصادره اموال عزيزمحمدزاده فعال کرد محکوم به اعدام ، وى را از داشتن وکيل نيز محروم کرده اند. پس از صدور حکم اعدام براى عزيز محمدزاده خانواده وى برايش وکيل ميگيرند که پس از مراجعه وکيل و خانواده ، دادگاه شهر سقز به آنها ميگويد که به دستور وزارت اطلاعات ، عزيزمحمدزاده اجازه وکيل ندارد.
عزيز محمدزاده فعال كرد محكوم به اعدام كه به اعتراض به حكم اعدام خود دست به اعتصاب غذا زده بود توسط نيروهاى امنيتى از سلول انفرادى زندان شهر سقز به سلول انفرادى اطلاعات اين شهر منتقل ميشود.آنهم در شرايطى که در اعتصاب غذا بسر ميبرد و دچار خون ريزى داخلى شده بود . و هيچ گونه خبرى از مکان و اوضاع وى در دست نيست.
از سوى ديگر بنا به‌ اعلام يكى از نزديكان اين فعال محکوم به‌ اعدام، وى طى مدت زمان بازداشت در بازداشت گاه اداره‌ى اطلاعات بانه، زيز شديدترين شكنجه هاى ممكن بوده و هم اكنون در وضعيت نامشخصى به‌ سر مى برد و خطر مرگ هر لحظه وى را تهديد ميكند. و با مراجعه مکرر خانواده نامبرده تاکنون هيچ گونه خبرى از محل نگهدارى و اوضاع وى دريافت نکرده اند.
. و بنا به خبر کاملا موثقى که به ستاد مرکزى کمپين رسيده ، آقاى محمدزاده در شرايط وخيم جسمى و روحى قرار دارد و وى در تمام بازجويهاى خود منکر هر گونه ارتباط با احزاب کرد مخالف رژيم بوده و بر بى گناهى خود پافشارى ميکند و از اين رو ما به عنوان کمپين دفاع از زندانيان سياسى و مدنى براى افکار عمومى اعلام ميکنيم: که خواهان لغو اعدام و آزادى بدون قيدو شرط آقاى عزيز محمدزاده هستيم. بنا به گفته هاى يکى از مسئولين دادگاه شهر سقز که هرگز انتظار حکم اعدام را براى نامبرده نميکردند. همچنين طبق آگاهيهاى کمپين دفاع از زندانيان سياسى و مدنى ، آقاى عزيز محمدزاده در خانه شخصيش دستگير شده است و تا به حال هيچ مدرکى بر عيله ايشان به اثبات نرسيده است و شکنجه گران با شيوه هاى گوناگون غيره انسانى و غيره قانونى متوسل شده اند،
كمپين دفاع از زندانيان سياسى و مدنى ، نسبت به‌ تداوم رفتارهاى غير قانونى در قبال آقاى عزيز محمد زاده فعال کرد محکوم به اعدام و زندانى بدونه وکيل که در وضعيت وخيم جسمانى و در هنگامى که در اعتصاب غذا بوده است و پس از آن به شکنجه گاه اطلاعات شهر سقز انتقال داده شده و طبق اخبار موثقى مرگ هر لحظه پيش روى اين زندانى ميباشد اعتراض کرده و توجهه و دفاع نهادهاى داخلى و بين المللى مدافع حقوق بشر را براى نجات جان اين زندانى محکوم به‌ اعدام را خواستار ميباشد
کمپين دفاع از زندانيان سياسى و مدنى
.

No comments:

Post a Comment