Wednesday 7 April 2010

زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی در هفتمين روز اعتصاب غذا خود بسر می برد

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"،زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی در اعتراض به انتقال به سلولهای انفرادی و شرايط طاقت فرسا و غير انسانی هفت روز است که در اعتصاب غذا بسر می برد.
زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی تنها زندانی سياسی بازمانده از 18 تير 1387 قيام دانشجويان می باشد. او در اعتراض به انتقال به سلولهای انفرادی ،شکنجه های جسمی و شرايط طاقت فرسا و غير انسانی از 11 فروردين ماه در اعتصاب غذا بسر می برد.گزارشها حاکی است که شرايط جسمی او به دليل شکنجه های جسمي،شرايط غير انسانی و اعتصاب غذا رو به وخامت گذاشته است.
از طرفی ديگر برای دومين بار متوالي، مدت بازداشت زندان سياسی بهروز جاويد طهرانی در سلولهای انفرادی به دستور علی محمدی معاون زندان گوهردشت کرج برای 15 روز ديگر تمديد شده است.علی محمدی او را به يکی از سلولهای انفرادی که شرايط آن نسبت به ساير سلولها بدتر است منتقل کرده است و دو پاسداربند بنام های محسن خالصی و محسن بامداد که از شگنجه گران شناخته شده سلولهای انفرادی هستند. او را مورد شکنجه روحی و جسمی قرار می دهند.
در حال حاضر علاوه بر زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی سه زندانی ديگر در سلوهای انفرادی معروف به سگدونی از 7 روز پيش در اعتصاب غذا بسر می برند که اسامی آنها به قرار زير می باشد: رضا جلالي،حسين کرمی و محمد رضائی می باشند.
زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی 17 اسفند ماه با يورش حسن آخريان رئيس بند 1 و پاسداربندها با ضرب و شتم به سلولهای انفرادی معروف به سگدونی منتقل شد. او در طی اين مدت چند بار به اطلاعات زندان منتقل شد و توسط کرمانی و فرجی رئيس و معاون اطلاعات زندان مورد شکنجه های جسمی قرار گرفت.
شرايطی که در اين شکنجه گاه معروف به سگدونی عليه زندانيان حاکم است به قرار زير می باشد؛ زندانيان 3 بار در روز حق استفاده از سرويسهای بهداشتی را دارند / غذای زندانيان از کيفيت و کميت بسيار پايينی برخوردار است و زندانی در حد زنده ماندن غذا دريافت می کند/ شکنجه زندانيان با باتون های برقی و ساير باتون ها صورت می گيرد/ زندانيان هر چند هفته يکبار حق استفاده از حمام را دارند/ زدن دست بند و پابند به زندانی و رها کردن او در سلول/محروحيت کامل ار امکانات درمانی و قطع داروهای آنها /قطع کامل ارتباط زندانی با خانواده و جهان خارج از سلول و همچنين موارد متعدد ديگر شکنجه می باشد.
شکنجه و اذيت و آزار زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی به دستور سعيد شيخان از سربازجويان وزارت اطلاعات و مسئول پرونده وی صورت می گيرد و توسط علی حاج کاظم،علی محمدی رئيس و معاون زندان ، کرمانی و فرجی رئيس و معاون اطلاعات زندان و حسن آخريان رئيس بند1 که نسبت به اين زندانی سياسی کينه غير انسانی دارد و سال گذشته بدستور اين فرد به سلولهای انفرادی بند 1 منتقل شده است به اجرا در می آيد.
زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی بارها توسط بازجوی وزارت اطلاعات سعيد شيخان ،علی محمدی ،کرماني،فرجی و حسن آخريان در حضور ساير زندانيان سياسی تهديد به قتل شده بود که در اطلاعيه های قبلی به اطلاع عموم رسانده شد .تهديد به قتل، شکنجه های غير انسانی ، فشارهای طاقت فرسا و وادار کردن زندانی به اعتصاب غذا شيوه های است که پيش از اين بازجويان وزارت اطلاعات برای حذف فيزيکی زندانيان سياسی بکار برده بودند. که تا به حال منجر به قتل تعدادی از زندانيان سياسی شده است که از جملۀ آنها زنده ياد اکبر محمدی و ولی الله فيض مهدوی می باشند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،نسبت به خطر جدی که متوجه جان اين زندانی سياسی است هشدار ميدهد و برای پيشگيری از يک فاجعۀ ديگر از تمامی انسان دوستان برای نجات جان او استمداد می طلبد و همچنين از کميسر عالی حقوق بشر،گزارشگران ويژه شکنجه و ساير سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامی فوری برای نجات جان اين زندانی سياسی است.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران
18 فروردين ماه برابر با 07 آپريل 2010
گزارش فوق به سازمانهای زير ارسال گرديد:
کميساريای عالی حقوق بشر
کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا
سازمان عفو بين الملل
گزارشگر ويژه شکنجه سازمان ملل متحد
.

No comments:

Post a Comment