Saturday 8 October 2011

کوهيار گودرزی در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين
کلمه: کوهيار گودرزي، فعال حقوق بشر که در تاريخ نهم مردادماه بازداشت شده بود، هم‌اکنون در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين به سر مي‌برد.

به گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر از زندان اوين، کوهيار گودرزی پس از بازداشت به بند ۲۴۰ وزارت اطلاعات انتقال يافته و پس از مدتی به بند ۲۰۹ منتقل شده است.

کوهيار گودرزی در طی دوران بازداشت خود و در اعتراض به فشارهای وارده و هم‌چنين بازداشت غيرقانونی مادرش، به مدت ۱۷ روز دست به اعتصاب غذا زده است که در پی وخيم شدن شرايط جسماني‌اش، به ناچار به اعتصاب غذای خود پايان داده است.

در حالی که ۶۵ روز از بازداشت اين عضو کميته گزارشگران حقوق بشر مي‌گذرد، وی تاکنون هيچ‌گونه تماسی را با خانواده و اطرافيانش برقرار نکرده است و هر روز دامنه نگراني‌ها در خصوص شرايط وی افزايش مي‌يابد.
.
به گزارش منابع خبري، کوهيار گودرزی علي‌رغم نگهداری طولانی مدت در سلول انفرادی در شرايط روحی خوبی قرار دارد و تا اين لحظه در برابر فشارهای روحی و جسمی وارده مقاومت کرده است.

در روزهای گذشته برخی از فعالان حقوق بشر با تشکيل کمپينی با عنوان «اعتراض سبز»، نسبت به بي‌خبری دو ماهه از وی ابراز نگرانی کرده‌اند. اين کمپين در اعتراض به رفتار غيرقانونی انجام شده با گودرزي، در برخی از شهرهای جهان اعلام برگزاری تجمع‌های اعتراضی کرده است.

پروين مخترع، مادر کوهيار گودرزی نيز که يک روز پس از بازداشت وی دستگير شده بود، هم‌چنان در زندان کرمان و در انتظار صدور حکم به سر مي‌برد. وی نيز در اين مدت در بي‌خبری مطلق از وضعيت فرزند خود به سر برده است. اين اولين بار نيست که در دستگاه قضايی ايران، مادری به جرم دفاع از فرزندش بازداشت مي‌شود، با اين حال در سال‌های گذشته نخستين بار است که مادری را تنها به اتهام دفاع از حقوق فرزندش بازداشت کرده و اقدام به صدور حکم برای وی نمايند.

پروين مخترع که بيش از دو ماه است در زندان عمومی کرمان و در ميان مجرمان با جرايم خطرناک به سر مي‌برد، از حق داشتن وکيل در دادگاه محروم بوده و از سوی قاضی به صدور حکم يکسال حبس تعزيری تهديد شده است.

http://www.roshangari.net
14 مهر 1390.

No comments:

Post a Comment