Thursday 2 September 2010

شیوا نـظرآهاری بیدرنگ و بدون قید وشرط باید آزاد گردد ! برای نجات شیوا نظرآهاری وقت زیادی باقی نیست

شیوا نظرآهاری فعال اجتماعی٬ وبلاگ نویس٬ مدافع حقوق زنان و کودکان٬ دانشجوی محروم از تحصیل در رشته کارشناسی ارشد مهندسی عمران٬ در معرض خطر جدی است. دستگاه قضایی جمهوری اسلامی وی را به اتهام واهی محاربه و اقدام علیه امنیت کشور در زندان به گروگان گرفته است. تاریخ محاکمه وی روز شنبه ١٣ شهریور (چهارم سپتامبر) ماه٬ تعیین گردیده است و قرار است این حکم در بیدادگاههای جمهوری اسلامی قطعی گردد. این دانشجوی مبارز و مدافع حقوق زنان و کودکان آخرين بار در ۲۹ آذر ۱۳۸۸ دستگير گردید و از آن تاریخ تا بحال در بلاتکليفی بسر می برد قوه قضاييه و وزرات اطلاعات تامدتها از دادن جزييات در باره اتهامات وی سر باز می زد. تا اینکه در اواسط تیرماه امسال وی را محارب اعلام کرد!
شیوا نظرآهاری ۹ ماه است که در زندان اوین در بلاتکلیفی مطلق بسر میبرد. مدتهاست امکان ملاقات وی با خانواده اش بکلی متوقف گردیده است.
وی به مدد تلاشهای بین المللی به یک چهره شناخته شده بدل گردیده است. شیوا در مرداد ماه ۱۳۸٧ در تجمع کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی همراه با خانواده‌های زندانیان سیاسی در مقابل سازمان ملل بازداشت شد. پس از مدتی از زندان آزاد گردید و مجددا در سال گذشته برای دومین بار در روز یکشنبه، ۲۴ خرداد ماه ۱۳۸۸ توسط نیروهای وزرات اطلاعات در محل کارش بازداشت گردید٬ منزل شخصی وی مورد یورش و تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت٬ وسایل شخصی اش ضبط گردید و روانه زندان شد. پس از ۸۰ روز بازداشت وتحمل فشار و بازجویی های طاقت فرسا٬ در دهم شهریور ماه ١٣۸۸ برای آزادی وی قرار وثیقه سنگین پانصد میلیون تومانی صادر گردید٬ خانواده شیوا که قادر به پرداخت چنین مبلغ گزافی نبودند به قرار صادره از سوی بازپرس سبحانی (بازپرس پرونده شیوا) اعتراض کردند پس از مدتی وی با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومان موقتا در اول مهر ماه ١٣۸۸از زندان آزاد گردید. وی در طی بازداشت خود٬ ۳۳ روز در سلول انفرادی بند ۲۰۹ محبوس بود.
پس از آزادی موقت از زندان٬ خاطرات خود را از ملاقات با عاطفه نبوى در زندان اوین منتشر کرد. در این خاطرات، او از جنایات و تعرض و شکنجه جسمی و جنسی نسبت به عاطفه نبوی در زندان پرده برداشت. این افشاگری جسورانه خشم مزدوران وزرات اطلاعات را برانگیخت و مجددا وی برای سومین بازداشت گردید و به محاربه، اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم و تبليغ عليه جمهوری اسلامی متهم گردید. این پرونده سازی کثیف چیزی جز انتقامگیری از وی نیست. جمهوری اسلامی با اعلام اتهامات چنین سنگینی٬ قصد دار نقشه شوم خود را برای نابودی مخالفان و زندانیان سیاسی عملی کند. این حکومتی است که جز با قتل و کشتار و زندان و شکنجه یک روز هم قادر به حفظ حیات شوم خودو نیست!
مردم شریف و آزاده؛
برای نجات شیوا نظرآهاری وقت زیادی باقی نیست! تلاشهای بین المللی بی وقفه ای در جریان است تا جمهوری اسلامی را به عقب نشینی وا دارد٬ این تلاشها با اعتراض وسیع ما در داخل و خارج باید همراه گردد.
کمیته مبارزه برای آزادی سیاسی از همه شما درخواست میکند که با این تلاش بین المللی همراه شوید.
در داخل باید در مقابل زندان اوین تجمع اعتراضی شبانه روزی برپا کنیم. خانواده مضطرب شیوا را نباید تنها گذاشت.
درخارج کشور درتجمعاتى كه براى آزادی شیوا برگزار ميشود شركت كنيد۔ همین حالا دست بکار شوید و در هر کجا که هستید با تجمع های اعتراضی درمقابل سفارتخانه هاى رژيم اسلامى, پارلمانها و وزرات امورخارجه کشور محل سکونت خود تلاش کنید تا فشار سیاسی به جمهوری اسلامی برای آزادی شیوا وسیعتر گردد. به هر طریق ممکن جهانیان را از جنایتی که جمهوری اسلامی درحال تکوین آن است مطلع کنید.
درکشورهای متعددی این تظاهراتها اعلام گردیده است٬ نوبت شماست که در کشورهای محل سکونت خود اعلام تظاهرات کنید.
شیوا نظرآهاری بیدرنگ و بدون قید شرط باید از زندان آزاد گردد
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
دوم سپتامبر ۲۰١۰



--------------------
Campaign to Free Political Prisoners in Iran(CFPPI)

Shiva Mahbobi
Campaign Organiser

Address:CFPPI
BM Box 6754, London WC1N 3XX, U.K.
Tel: +44 (0) 7984445278
www.iranpoliticalprisoners.com
http://cfppi.blogspot.com
freepoliticalprisoners@gmail.com
zendani.tv@gmail.com

.

No comments:

Post a Comment