Saturday 11 September 2010

جان یک گروگان دیگر درزندان اوین در خطر فوری است!

زهرا بهرامى ٤٥ ساله، كه شهروند هلند نيز ميباشد به قصد ديدن فرزندش به ايران رفته بود. چند روز پس از تظاهرات ششم دی (عاشورا) ١٣٨٨، وی در اتومبيلی همراه با سه نفر دیگر درحال تردد در تهران توسط ماموران وزرات اطلاعات دستگير شد. ابتدا به زندان اوين٬ سپس به زندان گوهردشت منتقل شد و پس از مدتی برای باز جویی بیشتر به زندان اوین و به بند مخوف ۲۰۹ منتقل گردید.

مدتهای طولانی وی در سلول انفرادی محبوس بود. از ملاقات با خانواده‌اش محروم گردید و طی مدت بازداشت وی اجازه یافته است صرفا چند دقيقه با خانواده‌اش تلفنی صحبت کند. مامورین وزرات اطلاعات به خانواده‌ زهرا فشار آوردند که از هرگونه افشاگری و اطلاع ‌رسانی به خبرگزاریهای خارجی پرهیز کنند. شکنجه‌های جسمی و روانی ممتد و فشار روانی در سلول انفرادی٬ محروم بودن از وکيل و حيله‌گریهای کثیف بازجويان وزرات اطلاعات او را وادار به اعترافات تلويزيونی علیه خودش کرد. "اعترافات" زهرا بلافاصله عليه وی بکار گرفته شد.

در ٢٦ مرداد ١٣٨٩ وی در بيدادگاه رژيم اسلامى بدون آنکه وکیلی بتواند از او دفاع کند٬ در پشت دربهای بسته محاكمه شده و قاضى صلواتى (قاضی پرونده زهرا) اعلام کرد که پس از ده روز حکم وی اعلام خواهد گردید. زهرا بارها درطول دادگاه به نداشتن وكيل اعتراض كرد.

خبر احتمال صدور حكم اعدام زهرا در رسانه هاى هلندى بسرعت پخش شد وبدنبال اطلاع رسانى و ارسال نامه هاى متعدد از سوى كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى و سازمانهاى حقوق بشر به وزير امور خارجه هلند و اتحاديه اروپا, دولت هلند با جمهورى اسلامى در رابطه با پرونده زهرا بهرامى تماس گرفت۔ در ماه آگوست نمايندگان هلند ى پارلمان اروپا از مسئول سیاست خارجی پارلمان اروپا خواستند تا در رابطه با وضعيت زهرا بهرامى اقدام شود. اين فشارها دژخیمان وزرات اطلاعات را برآن داشت تا با وارد کردن جرم دیگری در پرونده زهرا دستگيرى و حكم وى را توجيه كنند٬ اینبار اعلام گردید که وی به هنگام بازداشت نيم‌ کيلو کوکائين همراه داشته است!

شنبه ششم شهريور ماه، زهرا بهرامی، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محاکمه شد. قاضی صلواتی، رئيس دادگاه، بطور شفاهی به زهرا بهرامی گفت که وی به اعدام يا حبس ابد محکوم خواهد شد. نسرين ستوده كه وکالت زهرا را قبول کرد در تاريخ ٥ سپتامبر ١٣٨٩دستگير شد. او هرگز نتوانست و اجازه نيافت موکلش را ملاقات کند وی فقط طی تماس تلفنی با او گفتگو کرده بود.



در حال حاضر زهرا در انتظار محاكمه مجدد و صدور حكم قطعى ميباشد.



زهرا در وضعیت جسمی و روانی بسیار درناکی است٬ طبق آخرین خبر وی در تلاش برای روشن شدن وضعیت نابسامانش در زندان اوین٬ با دادستان استان تهران٬ عباس جعفری دولت آبادی یک از دژخیمان سرشناس٬ بیرحم و قصی القلب دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ملاقات کرد٬ این در حالی است که وی بدون وکیل و با اتهامات واهی و اعترافاتی که تحت شکنجه های جسمی و روانی شدید وی را وادار به اعتراف علیه خودش کرد٬ به محاربه و اجتماع و اقدام علیه امنیت کشور و حمل مواد مخدر سنگین محکوم گردیده است.

همانطور كه قبلا به اطلاع رسانديم کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی با پیگیری وبکار گرفتن همه توان خود برای آزادی زهرا از چنگال خونین این جانیان بکار برده و خواهد گرفت.

ما مصرانه از شما مردم آزادیخواه در سراسر جهان میخواهیم که دفاع از زندانیان و دستگیر شدگان مبارزات اخیر را در سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهید٬ جمهوری اسلامی با ریختن خون زندانیان سیاسی و ایجاد فضای رعب و وحشت تلاش دارد روحیه آنان را در زندانها بشکند و هم تاثیرات مبارزات مردم در داخل و خارج برای رهایی زندانیان سیاسی را خنثی کند. تلاشهاى مذبوحانه رژيم و این پرونده سازی کثیف و ضد بشری باید از جهان متمدن پاسخ دندان شکن بگیرد.





با ارسال نامه به وزير امور خارجه هلند و امضا طومار حمايت از زهرا بهرامى به كمپين نجات جان زهرا بپيونديد. زندگى زهرا در خطر است!

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران

١۹ شهریور ماه ١٣۸۹٬

دهم سپتامبر ۲۰١۰





طومار حمايت از زهرا بهرامى http://www.petitiononline.com/zahra123/petition.html

No comments:

Post a Comment