Tuesday 14 September 2010

ديدار با خانواده‌های اعدام‌شدگان کردستان

.
خبرگزاری هرانا - شماری از شهروندان کردستانی روز گذشته، جمعه همزمان با عيد فطر با خانواده‌های چهار فعال سياسی ايرانی کرد اعدام شده در ارديبهشت ماه جاري، ديدار کردند.

به گزارش راديو زمانه، در اين برنامه که در منازل فرزاد کمانگر، فرهاد وکيلی و علی حيدريان برگزار شد، شماری از فعالان مدنی و سياسی کردستان و خانواده‌های زندانيان سياسی و کشته شدگان کردستان حضور داشتند.

سلطنت رضايي، مادر فرزاد کمانگر پس از ديدار با فعالان مدنی و سياسی در منزلش در شهر کامياران، همراه آنان برای ديدار با خانواده علی حيدريان و فرهاد وکيلی به سنندج رفت.

مادران اين سه زندانی سياسی اعدام شده، با بيان اينکه «همه ما عضو يک خانواده هستيم» از افرادی که در اين مدت آنها را تنها نگذاشته و همدردی خود را اعلام کردند، سپاسگزاری کردند.

بنا به اين گزارش در شهر ماکو نيز مراسم همدری با خانواده شيرين علم کوهي، يکی ديگر از افراد اعدام شده در ارديبهشت جاری برگزار شده‌است.
فرزدا کمانگر، فرهاد وکيلي، علی حيدريان و شيرين علم هولی ۴ فعال ايرانی کردی هستند که ۱۹ ارديبشهت سال جاری ب همراه مهدی اسلاميان شهروند شيرازي، در زندان اوين تهران اعدام شدند.



اين پنج نفر که به «محاربه» متهم شده بودند، بدون اطلاع خانواده و وکلای خود به دار آويخته شدند.

فرزاد کمانگر، علی حيدريان و فرهاد وکيلی در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ به اتهام عضويت در حزب کارگران کردستان ترکيه (پ‌ک‌ک) دستگير و پس از محاکمه به اعدام محکوم شده‌ بودند.

شيرين علم‌هولی نيز در ۲۸ آذر ماه ۱۳۸۸ به اتهام «خروج غيرقانونی» از مرز، به تحمل دو سال حبس تعزيری و به اتهام «محاربه از طريق ارتباط با پژاک»، به اعدام محکوم شده بود.

مقامات جمهوری اسلامی ايران از تحويل اجساد و نشان دادن محل دفن اين افراد ش به خانواده‌هاي‌شان خودداری کردند.

پس از اعدام اين چهار فعال سياسی مردم شهرهای کردستان طی يک اعتصاب عمومی گسترده نسبت به اين اعدام‌ها اعتراض کردند.

No comments:

Post a Comment