Wednesday 25 August 2010

انعكاس خبر حکم اعدام زهرا بهرامی در رسانه هاى هلندى و فشار به دولت هلند جهت اقدام در اين رابطه

همانطور كه قبلا به اطلاع رسانديم زهرا بهرامى ٤٥ ساله،  در جريان اعتراضات ششم دى ماه ١٣٨٨ در ايران دستگير شد. بهرامى كه  شهروند هلند نيز ميباشد به قصد ديدن فرزندش به ايران رفته بود. در تاريخ ٢٦ مرداد ١٣٨٩ زهرا بهرامى در بيدادگاه رژيم اسلامى بدون داشتن وكيل محاكمه شد۔ دادگاه قرار است حكم اعدام وى را صادر كند.. به محض اطلاع از اين خبر كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى فورا دست به اقدام زده, طومار اينترنتى را در حمايت از زهرا تهيه و در سطح وسيعى در دسترس عموم قرار داده و با ارسال اطلاعيه به سازمانهاى جهانى و مردم, از آنها خواست در رابطه با وضعيت زهرا به دولت هلند فشار بياورند كه هرچه سريعتر در اين زمينه اقدام كند. كميته همچنين به مگزيم ورهاگن وزير امور خارجه هلند و سفير هلند در ايران نامه نوشته و از آنها خواست كه در اين رابطه اقدام فورى به عمل آورند.

از روز دوشنبه ٢٣ آگوست اعتراضات در رابطه با حكم اعدام زهرا بهرامى شروع شده است۔

كه يك سازمان حقوق بشر هلندى است و در رابطه با وضعيت نقض حقوق انسانى در ايران كار ميكند در تماس با IRAN COMITE

پريسا پوينده, مسول كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى گفته اند كه اين خبر و طومار اعتراضى را در سطح وسيعى پخش كرده , به وزير امور خارجه هلند نامه نوشته و خواستار اقدام فورى شده اند و همچنين از اعضاى پارلمان هلند تقاضاى همكارى كرده اند.

روز سه شنبه ٢٤ آگوست نمايندگان هلند ى پارلمان اروپا از مسئول سیاست خارجی پارلمان اروپا خواسته‌اند تا در رابطه با وضعيت زهرا بهرامى اقدام شود. خبر حكم اعدام زهرا بهرامى سريعا در رسانه هاى هلند منعكس شده است۔ كانال يك هلند سه شنبه شب برنامه يكساعته مستندى را در رابطه با زهرا بهرامى پخش كرد.

روز چهارشنبه ٢٥ آگوست پريسا پويند با عفو بين الملل هلند نشستى در رابطه با اقدامات وسيعتر در رابطه با وضعيت زهرا بهرامى خواهد داشت۔

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى از شما مردم آزاديخواه دعوت ميكند كه طومار اعتراضى را امضا كرده , نامه هاى اعتراضى خود را هر چه سريعتر به دولت هلند ارسال داشته و از آنها بخواهيد به جمهورى اسلامى فشار بياورند تا فورى و بدون قيد و شرط زهرا بهرامى را آزاد كند۔

زندگى زهرا در خطر است!

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران

24 آگوست ٢٠١٠



.

No comments:

Post a Comment