Sunday 30 January 2011

ملاقات هیئت كمیته بین المللی علیه اعدام و كمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
با مسئولین كمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا
 درمورد گسترش اعدام در ایران و وضعیت زندانیان سیاسی

روز پنجشنبه ٢٧ ژانویه مینا احدی و شیوا محبوبی با سه نفر از مسئولین كمیسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا، هایدی هوتالا، كونسیاكو گونكاله وس و اوا هایكیلیا، در مقر پارلمان اروپا ملاقات كردند. مینا احدی و شیوا محبوبی در این نشست درمورد گسترش اعدام در ایران و اینكه جمهوری اسلامی در هفته های گذشته هر هشت ساعت یك نفر را اعدام کرده است و بطور مشخص درمورد اعدام فعالین سیاسی و خطر اجرای حكم اعدام تعداد قابل توجهی از فعالین سیاسی گزارشی یه مسئولین اتحادیه اروپا ارائه دادند و خواهان بایکوت سیاسی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی، ممنوعیت سفر مقامات این حکومت به کشورهای اروپائی و بستن سفارتخانه های آن شدند.

در این ملاقات نمایندگان كمیته علیه اعدام و كمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، بسنده کردن اتحادیه اروپا به صرف بیانیه علیه جمهوری اسلامی را مورد انتقاد تند خود قرار دادند و انتظار مردم ایران از نهادهای بین المللی از جمله اتحادیه اروپا برای انزوای سیاسی کامل جمهوری اسلامی و فشار به جمهوری اسلامی برای پایان دادن به اعدام ها و آزادی زندانیان سیاسی را با آنها در میان گذاشتند. شيوا محبوبى از طرف كمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی, ٩ كيس زندانيان سياسى را كه در طول ٩ هفته كارزار " من صداى او هستم" تهيه و پخش شده بود و كيس زهرا بهرامى و طومار حمايت از او را به مسولين كميسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا ارايه داد.
مسئولین كمیسیون حقوق بشر در پاسخ به این خواست، به پیچیدگی اجرای این سیاست در عمل اشاره کردند اما در عین حال علاقمندی خود را برای اقدامات سیاسی تندتر علیه حكومت اسلامی اعلام کردند. مسئولین حقوق بشر اتحادیه اروپا در عین حال بطور مشخص از مسئولین کمیته علیه اعدام و کمیته مبارزه آزادی زندانیان سیاسی خواستند که لیست زندانیان سیاسی مشخصی را که خطر اعدام آنها را تهدید میکند، به آنها ارائه دهند تا جمهوری اسلامی را برای لغو احکام اعدام آنها تحت فشار قرار دهند. این لیست در اختیار آنها قرار داده شد.
بدنبال این ملاقات، كاترین اشتون مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته در بیانیه ای از جمهوری اسلامی خواست کلیه اعدام ها را بلافاصله متوقف کند و در اسرع وقت مهلتی را برای خاتمه دادن به اعدام تعیین کند.
ما این بیانیه را هرچند ناکافی اما اقدام مثبتی میدانیم و کماکان از اتحادیه اروپا میخواهیم سفر همه مقامات حكومت اسلامی به اروپا را ممنوع كرده، سفارتخانه هایش را ببندد و این حكومت را به عنوان یك حكومت جنایتكار و قاتل مردم ایران٬ تحت فشار کامل سیاسی و دیپلماتیک قرار دهد.

مینا احدی سخنگوی کمیته بین المللی عیه اعدام

شیوا محبوبی سخنگوی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
٢٨ ژانویه ٢٠١١

--
--------------------
Campaign to Free Political Prisoners in Iran(CFPPI)

Shiva Mahbobi
Campaign Organiser

Address:CFPPI
BM Box 6754, London WC1N 3XX, U.K.
Tel: +44 (0) 7572356661
www.iamhervoice.wordpress.com
www.iranpoliticalprisoners.com
http://cfppi.blogspot.com
freepoliticalprisoners@gmail.com
zendani.tv@gmail.com

http://www.youtube.com/user/CFPPI2009
Facebook
Twitter


.

No comments:

Post a Comment