Monday 21 June 2010

انتقال منصور اسانلو به بند اطلاعات زندان رجايي شهر

بنا به گزارشهاي منتشر شده منصور اسانلو به بند اطلاعات زندان رجايي شهر منتقل شده و تحت فشارهاي شديد قرار گرفته است. بنا به اين گزارشها براي اسانلو پرونده تازه اي باز كرده اند و با توطئه گري و صحنه سازي او را متهم كرده اند كه در زندان به زندانيان آموزش ميدهد و به سران حكومت توهين ميكند و به كساني كه از آنها حمايت كنند برخوردهاي توهين آميز دارد. با اين توطئه و تلاش براي وادار كردن او به اعتراف به اقدامات ديگر او را زير فشار قرار داده اند.
در واکنش به اين عمل” ديويد کاکرافت” رئيس فدراسيون بين المللي کارگران حمل و نقل با انتشار بيانيه اي خواستار آزادي فوري و بي قيد وشرط اسانلو از زندان شد. او از فشار هاي روحي و جسمي وارده به اسانلو در زندان و نيزانحطاط وضع يک چشم اوابراز نگراني کرد و خواستار رعايت حقوق اساسي شرف انساني و توقف آزار و شکنجه اين شخص يي گناه گرديد. از او نقل قول شده است که اين انتقال ممکن است به اين منظور باشد که اسانلو را در معرض حمله افراد بي مبالات و دور از چشم ديگران قرار دهند تا مقامات ازمسئوليت آسيب به او شانه خالي کنند. کاکرافت در نامه اي به احمدي نژاد رئيس جمهور ايران نوشت:
” ازشما ميخواهم که به آزار اسانلو خاتمه دهيد و بگذاريد که با اجازه ملاقات خانواده ونماينگان قابل اعتمادش از چگونگي وضع سلامتش عکس گزارش هاي مخالف ثابت شود. يکبار ديگرقويا تاکيد ميکنم که منصور اسانلو و معاونش ابراهيم مددي را آزاد کنيد چراکه جامعه بين المللي کارگران حمل و نقل که بسياري در امر واردات و صادرات کالا به ايران دست دارند اين وضعيت را از نزديک نظاره ميکنند. آنها معتقدند که ايران با تضمين رعايت هنجارهاي پايه اي انساني و حقوق اتحاديه هاي بازرگاني تنها مي تواند سود ببرد.“
اين دومين بار است که اسانلو به بخش معتادان زندان فرستاده ميشود. فاطمه گل قاضي مادر اسانلو در باره علت اين انتقال به راديو فردا اظهار نظر کرد که به اين علت است که هرگاه مقامات خارجي و کارگران گفتند که اسانلو بيگناه است آنها او را دوباره محاکمه کنند و به سلولهاي ديگر ببرند.
مادر اسانلو از باينكه از ٢٧ ماه مه تا کنون خبري از وي ندارد، ابراز نگراني كرد. مادر اسانلو گفت: که آنها اين کار ها را براي اعمال فشار به ما مي کنند. من يک زن مريض هستم و براي يک ملاقلت پانزده دقيقه اي بايد پنج صبح در زندان باشم و زمانيکه بر ميگردم شش عصر است. او اضافه کرد که به همراه همسر اسانلو مورد تهديد مقامات قرار گرفته اند. فاطمه گل قاضي اشاره کرد که هيج موردي براي محاکمه پسرش وجود ندارد و بايد آزاد گردد.
منصور اسانلو در جولاي ٢٠٠٧ در حاليکه به پخش اعلاميه درخواست حقوق سنديکائي بود به همراه معاونش دستگير شد و به زندان افتاد. او جندين بار بين سالهاي ٢٠٠٥ و ٢٠٠٧ نيز دستگير و زنداني شد.
حكومت اسلامي از آزادي اسانلو كه به پايان دوران محكوميتش نزديك ميشود وحشت دارد و ميخواهد با اين توطئه ها او را همچنان در زندان نگه دارد. حكومت منفور اسلامي را بايد به خاطر در زندان نگه داشتن منصور اسانلو زير فشار قرار داد و به هر شكل ممكن براي آزادي هر چه سريعتر او و ابراهيم مددي و همه زندانيان سياسي تلاش كرد

.

No comments:

Post a Comment