Wednesday 10 November 2010

اطلاعيه شماره ٥٣: همايون جابري يكي ديگر از كارگران شركت واحد دستگير شد

روز سه شنبه ١٨ آبان (١٠ نوامبر) همايون جابري يكي ديگر از اعضاي سنديكاي شركت واحد دستگير شد. همايون جابري كه به همراه همسر غلامرضا غلامحسيني براي كسب اطلاع از وضعيت وي به وزارت اطلاعات رفته بود، همانجا دستگير شد و مامورين اطلاعاتي پس از بازداشت وي، به منزل او رفته و وسايل و از جمله كامپيوترش را با خود بردند. آنها به همسر همايون جابري فشار آورده اند كه اگر همكاري نكند، همايون را براي مدتي نامعلوم در زندان نگاه خواهند داشت. دستگيري همايون جابري بخشي از تعرض گسترده اي است كه جمهوري اسلامي به همه كارگران و بويژه به كارگران واحد و سنديكاي آنها به جريان انداخته است..

در واقع حكومت با اين تعرضات و دستگيريها تلاش دارد از فوران اعتراض و خشم كارگران واحد براي گرفتن حقوق خود جلوگيري كند. روز چهارشنبه هفته گذشته ١٢ آبان (٤نوامبر) نيز نيروهاي جمهوري اسلامي به سعيد ترابيان و غلامرضا غلامحسيني حمله بردند، آنها را زير ضرب و شتم قرار دادند و آنها را بازداشت كردند. سپس سعيد ترابيان را با قيد وثيقه آزاد كردند و غلامرضا غلامحسيني همچنان در بازداشت است. اين درحاليست كه منصور اسانلو كه به ٥ سال زندان محكوم شده بود، هم اكنون ٤ سال است در زندان است و حكم زندان او يكسال نيز افزايش يافته است. رضا شهابي عضو هيئت مديره سنديكاي واحد نيز از ٢٢ خرداد امسال تا كنون در بازداشت بسر ميبرد و ابراهیم مددی يكي ديگر از اعضاي هيئت مديره سنديكا به سه سال و نيم زندان محكوم شده است و هم اكنون بيش از دو سال است كه در زندان بسر ميبرد.

علاوه بر كارگران شركت واحد، بهنام ابراهيم زاده فعال كارگري و فعال دفاع از حقوق كودك از ٢٢ خرداد تا كنون در زندان است و هم اكنون در بند ٣٥٠ اوين بسر ميبرد. همچنين روز دوشنبه ١٧ آبان (٨ نوامبر) نيز دو تن از اعضاي کمیته هماهنگی در نقده به اسامي صدیق خسروی از اهالی روستای قارنا و ابراهیم اسماعیلی ساکن نقده، در منزل توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر شده و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

اين دستگيريها، اين تهديدات، اين فشار به كارگران بايد با مقابله و تعرض سراسري كارگران و مردم آزاديخواه پاسخ بگيرد. هم اكنون كمپين براي آزادي كارگران زنداني در جريان است و ما تلاش داريم بيشترين همبستگي جهاني را به حمايت از كارگران زنداني و مبارزات كارگران در ايران جلب كنيم. به اين كمپين بپيونديد. به هر شكل كه ميتوانيد با اين كمپين همكاري كنيد.

كارگران زنداني، همايون جابري، غلامرضا غلامحسيني، منصور اسانلو، ابراهيم مددي، رضا شهابي، بهنام ابراهيم زاده، صديق خسروي، ابراهيم اسماعيلي بايد فورا از زندان آزاد شوند. همه زندانيان سياسي بايد فورا و بدون قيد و شرط آزاد شوند

كمپين براي آزادي كارگران زنداني

شهلا دانشفر

Shahla_Daneshfar@yahoo.com
Bahram.Soroush@gmail.com
http://free-them-now.blogspot.com/p/blog-page.html

0044-77798 98968 براي امضاي طومار اعتراضي كمپين براي آزادي كارگران زنداني و پيگيري اخبار مربوط به كارگران زنداني به وب لاگ ويژه اين كمپين سر بزنيد. بهرام سروش 0044-7852 338334
١٩ آبان ١٣٨٩- ١٠ نوامبر ٢٠١٠
.

No comments:

Post a Comment