Tuesday 16 November 2010

پنج وکيل در هفته گذشته در ايران دستگير شدند، نسرین ستوده و هوتن کیان نیز همچنان در زندانند

به: وکلای بدون مرز و سایر سازمانهاي مدافع حقوق وکلا در سراسر جهان
به سازمان های کارگری، سازمان های مدافع حقوق زنان و کلیه سازمانها و شخصیت های مدافع حقوق انسان
به اتحادیه اروپا و سازمان ملل
دادستان تهران روز يکشنبه ١٤ نوامبر اعلام کرد که سه وکيل در بازگشت از ترکيه در فرودگاه تهران بازداشت شده اند. او همچنين گفت که دو وکيل ديگر مرتبط با اين سه نفر نيز در منازل خود بازداشت شده اند. سارا صباغيان٬ مريم کيان ارثي٬ و مريم کرباسي سه زن وکيلی هستند که در فرودگاه بازداشت شدند. هويت دو وکيل بازداشتي ديگر تاکنون معلوم نشده است
. هنوز خانواده دستگير شدگان از محل نگهداري اين وکلا اطلاعي ندارند.

دو روز قبل از دستگيري اين وکلا لاريجاني رئيس قوه قضائيه حکومت اسلامی٬ انجام مصاحبه با رسانه های بين المللي از سوی وکلا را "موجب وهن جامعه وکلا" ناميد و در حقيقت اعلام کرد که انجام هر نوع افشاگري در مورد جنايات بي حد و حصر رژيم اسلامي عليه زندانيان سياسي و يا محکومين به اعدام و سنگسار با عکس العمل شديدتر ديکتاتوري حاکم روبرو خواهد شد.


هوتن کيان وکيل سکينه محمدی آشتيانی نیز روز ۱۰ اکتبر به همراه سجاد قادرنژاد فرزند سکينه و دو خبرنگار آلمانی در تبريز دستگير شد و اکنون که بیش از یک ماه از دستگیری اش میگذرد به او و سجاد اجازه ملاقات نداده و آنها از گرفتن وکیل محروم کرده اند. نسرین ستوده نیز بیش از دو ماه است در زندان اوین بسر میبرد. نسرین ستوده مادر دو کودک است که به جرم دفاع از زندانیان سیاسی و نوجوانان محکوم به اعدام دستگیر شده و بدلیل اعتصاب غذا جانش در خطر است، مقامات زندان حتی حاضر نیستند داروهای او را در اختیارش بگذارند.


دستگیری هفت وکیل در دو ماه گذشته گوشه ای از کارنامه حکومت اسلامی درمورد وکلا و زندانیان است. دستگیری وکلا در عین حال کل سیستم قضائی جنایتکارانه حکومت اسلامی و بیحقوقی زندانیان و مردم را در معرض دید جهانیان قرار داده است. مردم را به جرم های واهی دستگیر میکنند و وکلایشان را به جرم دفاع از آنها به زندان می اندازند و رسما اعلام میکنند که حق اطلاع رسانی به مردم را ندارید. این بخشی از وحشیگری حکومت اسلامی برای مقابله با اعتراضات رو به گسترش مردم است.


به اين رفتار ضد انسانی حکومت اسلامی باید با تمام قوا اعتراض کرد. از همه سازمان های مدافع حقوق انسان، سازمان های وکلا و همه مردم آزادیخواه در سراسر جهان میخواهیم به هر شکل ممکن، از جمله برگزاری میتینگ، نامه های اعتراضی و غیره دست به اعتراض بزنند و خواهان آزادی فوری همه وکلای دستگیر شده بشوید.


از اتحاديه اروپا و سازمان ملل درخواست ميکنيم که به اين موج دستگيری و آزار وکلا توسط حکومت اسلامی اعتراض کنند و خواهان آزادی فوری وکلای زندانی شوند.


کميته بين المللي عليه اعدام

کمیته بین المللی علیه سنگسار

١٥ نوامبر ٢٠١٠

International Committee Against Stoning (http://stopstonningnow.com)

International Committee Against Execution (http://notonemoreexecution.org)

Spokesperson: Mina Ahadi minaahadi@aol.comآدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید 0049-177-569-2413







--
--------------------
Campaign to Free Political Prisoners in Iran(CFPPI)

Shiva Mahbobi
Campaign Organiser

Address:CFPPI
BM Box 6754, London WC1N 3XX, U.K.
Tel: +44 (0) 7572356661
www.iranpoliticalprisoners.com
http://cfppi.blogspot.com
freepoliticalprisoners@gmail.com
zendani.tv@gmail.com

http://www.youtube.com/user/CFPPI2009
.

No comments:

Post a Comment