Thursday 6 May 2010

تداوم بازداشت سه تن از فعالين صنفی معلمان

خبرگزاری هرانا - با گذشت يک هفته از بازداشت دبير کل سازمان معلمان ايران و دو تن از اعضای ارشد کانون صنفی معلمان ايران، ايشان کماکان در بند امنيتی 209 زندان اوين محبوس اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، بازداشت علی رضا هاشمی دبير کل سازمان معلمان ايران، علی اکبر باغانی دبيرکل کانون صنفی معلمان و محمد بهشتی لنگرودی سخنگوی اين کانون با توجه به سپری شدن روز معلم در حالی ادامه می يابد که تاکنون قرار بازداشتی برای ايشان صادر نشده و در اصل بازداشت ايشان غيرقانونی است.

گفتنی است ايشان صبح روز چهارشنبه، هشتم اردی بهشت ماه با مراجعه ی ماموران وزارت اطلاعات به منازل شخصی شان بازداشت شدند.
. شواهد حاکی از آن است که بازداشت هاشمي، باغانی و بهشتی لنگرودی و فشار بر ديگر معلمان، بيانيه ای باشد که شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان در اعتراض به صدور احکام سنگين حبس و اعدام برای معلمان زندانی صادر و در پی آن اعلام کرده بود که از ۱۲ تا ۱۸ اردی بهشت ماه دست به اعتصاب غذا مي‌زنند.

اين در حاليست که روز يکشنبه 12 اردی بهشت ماه نيز نيروهای امنيتی با معلمانی که در ابن بابويه بر سر مزار ابوالحسن خانعلی گرد هم آمده بودند، برخورد بسيار بدی داشتند و برای متفرق کردن جمعيت اقدام به ضرب و شتم ايشان و بازداشت بسياری از آنان نمودند. برخی از اين افراد پس از اخذ تعهد کتبی مبنی بر عدم حضور در هرکونه تجمعی آزاد شدند.
.

No comments:

Post a Comment