Thursday 4 March 2010

کمیسیر حقوق بشر سازمان ملل : وضعیت حقوق بشر در ایران بدتر می شود آلمان بشدت با عضویت ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل مخالفت کرد

کمیسیر حقوق بشر سازمان ملل گفت وضعیت حقوق بشر در ایران بدتر می شود

رادیو فردا : نوی پیلای، کمیسیر حقوق بشر سازمان ملل امروز در ادامه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت وضعیت حقوق بشر در ایران بدتر می شود و او بشدت از این وضع نگران است.
خانم پیلای که گزارش وضعیت حقوق بشر در سال 2009 میلادی را به این شورا ارائه می داد به سرکوبی معترضان به انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره کرد.
نوی پیلای در مورد آمریکا گفت که این کشور در بستن زندان گوانتانامو گام هایی برداشته است اما باید درباره ادعای شکنجه زندانیان در آنجا تحقیق کند.

آلمان بشدت با عضویت ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل مخالفت کرد

وزیر خارجه آلمان، گیدو وسترووله با انتقاد شدید از نقض حقوق بشر در ایران، بشدت با عضویت احتمالی ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل مخالفت کرد. وزیر خارجه آلمان در جلسه روز چهارشنبه شورای حقوق بشر در ژنو گفت تلاش ایران برای عضویت در این شورا «اهانت به تمامی ارزش هایی است که این شورا بر اساس آن بنا شده است.»
شورای حقوق بشر سازمان ملل 47 عضو دارد که بصورت دوره ای انتخاب می شوند. ایران می کوشد تا در انتخابات ماه مه، حدود سه ماه دیگر، با حمایت کشورهای حامی خود به عضویت این شورا درآید.

No comments:

Post a Comment