Friday 8 April 2011

در روز ٧ آوريل زندانيان سياسى را از ياد نبريم





زندان، شکنجه و اعدام، ابزارهای جمهوری اسلامی  طی 32 سال گذشته برای ادامه بقاء بوده اند. با اوجگیری اعتراضات مردم در دوسال اخیر ، برای شکستن مقاومت زندانیان و در واقع مرعوب کردن کل جامعه، فشار برزندانیان ابعاد گسترده تر و وحشیانه تری به خود گرفته است. عدم رسیدگی هایی پزشکی  به زندانیان بیمار، محروم کردن آنها از امکانات درمانی، افزایش شکنجه های روحی و جسمی بر این زندانیان ودر واقع قتل تدریجی و سازمان یافته آنها، درماههای اخیر نگرانیهای زیادی در میان خانواده های این زندانیان بوجود آورده است
.
زندانی سیاسی هادی عابدی اخیرا طی نامه ای شرایط زندان و برخوردهای قرون وسطایی مسئولان زندان را توضیح داده است. او که ازسال 60 بر اثر اصابت گلوله دچار قطع نخاع و فلج بخشی از بدن است ، از آبان 1388 برا ی گذارندن حکم 2 سال زندان به زندان لاکان رشت که يک زندان عادی است منتقل شده است. در این مدت به دلیل شرایط زندان و عدم رسیدگی های پزشکی یکی از کلیه هایش نیز از کار افتاده و مثانه اش نیز دچار مشکلات جدی شده است که نیاز فوری به عمل جراحی دارد. اما مقامات زندان بدون توجه به بیماری ها و شرایط جسمی هادی،نه تنها اورا همچنان در زندان نگه داشته اند، بلکه مانع عمل جراحی او و برخورداری از سایر امکانات پزشکی میشوند.

حامد روحی نژاد زندانی دیگری است که از سال 1387 دستگیرو به ده سال زندان و تبعید به زندان شهر زنجان محکوم شده است. حامد دچاربیماری ام اس میباشد ودر این مدت به دلیل شرایط نامناسب زندان زنجان، بینایی خود را نیزاز دست داده و تدریجا در حال فلج شدن است، بدون برخوردار از ابتدایی‌ترین حقوق یک زندانی یعنی درمان بیماری در بیرون از زندان.



هادی و حامد تنها زندانیانی نیستند که با وجود بیماری در شرایط قرون وسطایی زندانهای ایران نگه داری میشوند. جان باختن زندانی سیاسی محسن دگمه چی در فروردین ماه امسال، در حالی که مدتها به سرطان پانکراس مبتلا بود،اما مقامات رژیم تا آخرین هفته ها مانع استفاده او ازامکانات درمانی شدند، نشان میدهد جمهوری اسلامی بطور سیستماتیک قصد نابودی این زندانیان را دارد.



جان سایر زندانیان بیمار در خطر است



اسامی برخی از زندانیان دیگری که در حال حاضردر زندانها با مرگ تدریجی دست و پنجه نرم میکنندو به معالجات پزشکی در بیرون زندان نیاز فوری دارند:

1- زهرا جباری : محکوم به 4 سال حبس تعزیری، مبتلا به رماتیسم پیشرفته و پوکی استخوان و مشکلات شدید قلبی . وی در حال حاضر در حالت کما در بیمارستان بستری است.

2- آرش صادقی: محکوم به ۵ سال حبس تعزیری، دچار شکستگی دنده‌ها به دلیل شکنجه‌های سخت و دچارحالت کما بر اثر اعتصاب غذا است.

3- فرح واضحان: محکوم به ۱۷ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان رجایی‌شهر کرج.دارای ناراحتی قلبی.

4- کبری بنازاده : محکوم به 5 سال، زندان رجایی‌شهر مبتلا به هپاتیت بی.

5- حسین رونقی ملکی : محکوم به 15 سال زندان، مبتلابه عفونت شدید کلیه.

6- منصور اسانلو : محکوم به 5 سال، زندان رجایی‌شهر. دارای ناراحتی حاد قلبی.

7- مهدی محمودیان : محکوم به ۵ سال حبس تعزیری. دچار بیماری ریوی و مشکل تنفسی.



8- شیرمحمد رضایی : محکوم به 4 سال زندان در رجایی‌شهر. مبتلا به ناراحتی‌های گوارشی.

9- علی عجمی : بیماری حاد سینوزیت، به ۲ سال تبعید در یکی‌ از شهرستان‌های استان البرز.

10- ماشالله حائری : محکوم به ۱۵ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان رجایی شهر. دارای بیماری قلبی



مانع قتلهای تدریجی زندانیان شویم

مردم شریف و آزادیخواه ؛

باید در برابر این جنایت سازمان یافته رژیم اسلامی اعتراض کرد. تنها مبارزه متحد وگسترده ما میتواند جان زندانیان را نجات دهد.

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى با تمام توان برای متوقف کردن اعمال ضد انسانی و وحشیانه علیه زندانیان، تلاش میکند و مردم شریف و آزادیخواه را فرامی خواند از هرطریق ممکن به شرایط قرون وسطایی درزندانهای ایران اعتراض کنند. با برپایی تجمعات اعتراضی در برابر زندانها وشرکت در آکسیونهای اعتراضی درداخل و خارج ازایران خواهان آزادی کلیه زندانیان سیاسی شوید.

ما همچنین از سازمانها و مجامع بین المللی و سازمانهای مدافع حقوق انسانی می خواهیم اقدامات موثری را برای پایان دادن به شکنجه و قتل وحشیانه زندانیان در ایران در دستور کار خود قرار دهند.

جان زندانیان بیشتری در خطر است، باید سریعا اقدام کنیم.



كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران

18 فروردین 1390

٧ آوریل 2011

.

No comments:

Post a Comment