Friday 2 December 2011

ترجمه نامه سرگشاده شيوا محبوبى به دول اروپايى در حمايت از زندانيان سياسى

بدنبال حمله نيروهاى بسيجى رژيم اسلامى به سفارت انگلستان در تهران, وزير امور خارجه انگلستان, ويليام هيگ, دستور داد كه سفارت ايران در لندن بسته شده و ديپلماتهاى رژيم از انگلستان اخراج شوند۔ بدنبال اين حركت, تعدادى ديگر از دول اروپايى نيز دست به اقدام زدند و سفراى خود را از ايران فراخواندند۔ اقدام دول اروپايى عليه رژيم جمهورى اسلامى بدنبال تصميم وزارت خارجه اين دولتها مبنى بر تشديد تحريم رژيم براى فعاليتهاى هسته ايش صورت گرفت۔ اقدام هماهنگ دولت انگلستان و ساير دول اروپايى در جواب به حمله برنامه ريزى شده به سفارت انگلستان صورت گرفت۔

بستن سفارتخانه هاى رژيم حركتى به جلو است, اما بايد به ياد داشته باشيم كه رژيم جمهورى اسلامى تنها در موردى كه منجر به عكس العمل دول اروپايى شد به قراردادهاى بين المللى پشت نكرده است؛ اعدام زهرا بهرامى, شهروند هلندى در سال ٢٠١١ هنوز در اذهان زنده است۔ اين رژيم در طول ٣٢ سال حاكميتش مرتكب جنايات زيادى شده است و مبارزه براى ابتدايى ترين حقوق مردم ايران , اعتراضاتشان و خواسته شان را با كمال قساوت سركوب كرده است۔

بستن سفارت جمهورى اسلامى حركتى مثبت است, اما اميدوار بودم كه اين سطح اعتراض و برخورد را در رابطه با زندان و شكنجه و اعدام هزاران زندانى سياسي در ايران نيز مشاهده ميكردم۔ من از سوى كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ملاقاتهايم با پارلمان اروپا و با ارسال نامه هاى متعدد به اين پارلمان و دول اروپايى بارها وضعيت زندانيان سياسى در ايران را مطرح كرده ام۔ من در اين تماسها بارها كيس و وضعيت زندانيان سياسى تا به طور مشخص و در جزئيات جهت نشان دادن وسعت سركوب مردم و جنايات رژيم مطرح كرده ام و از آنها خواسته ام كه عكس العمل موثرى از سوى دول اروپايى و همچنين دولت انگلستان صورت بگيرد؛ متاسفانه تا حال هيچگونه حركت موثر و عملى در حمايت از زندانيان سياسي و مردم ايران صورت نگرفته است۔

مايلم توجه شما را به واقعياتى در رابطه با وضعيت ايران جلب كنم:

- رژيم جمهورى اسلامى هزاران زن و مرد را اعدام كرده است۔ پسران و دختران جوان زيادى دستگير و يا ربوده شده, شكنجه شده , به آنها تجاوز شده و اعدام شده اند۔ در تابستان سال ١٣٦٧ تنها در عرض چند هفته بيش از پنج هزار نفر از زندانيان سياسى اعدام شدند۔ لطفا به گزارش مراجعه نماييد۔

- قتل عام ١٣٦٧ تنها يك مورد از ليست طولانى جنايات رژيم است۔ همين لحظه كه من اين نامه را به شما مينويسم هزاران زندانى سياسى اعم از دانشجو, فعال كارگرى, فعال حقوق زنان و حتى كودكان ١٣ ساله در زندان بسر ميبرند۔ اين زندانيان تحت شكنجه بوده و بسيارى از آنها در خطر اعدام هستند۔

- ايران يكى از محدود كشورهايى است كه نوجوانان را اعدام ميكند؛ ده ها نوجوان اعدام شده اند و بسيارى ديگر در خطر اعدام هستند۔

- بنابر آمار عفو بين الملل تنها در ژانويه ٢٠١١ هشتاد و شش نفر توسط رژيم اعدام شده اند۔

- همجنسگرايى از نظر رژيم در ايران جرم محسوب ميشود وهمجنسگرايان دستگير, به دار آويخته ميشوند و يا سنگسار ميشوند۔

- زنان در ايران تحت قوانين شريعت رژيم اسلامى از هيچ حقى برخوردار نيستند۔ هزاران زن تنها به دليل رعايت نكردن حجاب اسلامى دستگير و شكنجه شده اند۔

سنگسار ( يك نوع اعدام كه با پرتاب سنگ به سوى شخص او را ميكشند) تحت حاكميت رژيم اسلامى يك مجازات قانونى ميباشد و دهها زن و مرد تا حال سنگسار شده اند و تعدادى در خطر سنگسار شدن ميباشند۔

من از دول اروپايى ميخواهم كه مسلئه نقض آشكار حقوق انسانى در ايران را در دستور كار خود قرار داده , مورد بحث قرار داده و يك اقدام هماهنگ را در اين رابطه صورت بدهند۔

تنها راه حل مجبور كردن رژیم اسلامی به پاسخگويى به جناياتى كه مرتكب شده و حملات تهاجمی و سازمان یافته اى كه عليه مردم بی گناه در ایران به عمل اورده است اينست كه دیپلمات های رژیم اسلامی از كشورهاى اروپايى اخراج كنيد، شكنجه و اعدام مردم در ايران را محكوم كنيد و خواستار آزادى كليه زندانيان سياسي در ايران بشويد۔ يك حركتى مانند اقدام هماهنگ اعتراض به حمله به سفارت انگلستان در تهران لازم است تا جان هزاران زندانى سياسى در ايران نجات داده شود۔

شيوا محبوبى

سخنگوى كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران

٢ دسامبر ٢٠١١

** اين نامه به بيش از ٩٠ دولت كه شامل دولتهاى اروپايى و غير اروپايى ميباشد۔ پارلمان اروپا و سازمان ملل ارسال شده است۔



02/12/2011

.

No comments:

Post a Comment