Wednesday 18 April 2012

ابراهيم مددي آزاد شد!

بر اساس خبر ارسالي به كميته‌ي هماهنگي، ابراهيم مددي كارگر، عضو هيأت‌مديره و نايب‌رئيس سنديكاي كارگران شركت واحد، ساعت 14 امروز (چهارشنبه 30 فروردين 91) پس از تحمل سه و نيم سال حبس آزاد شد. بر اساس اين گزارش جمعي از اعضاي خانواده، آشنايان و كارگران شركت واحد با حضور در مقابل زندان اوين به استقبال ايشان شتافتند و با انداختن حلقه‌ي گل در گردن‌اش به تبريك و شادباش آزادي وي پرداختند.

تعدادي از كارگران و اعضاي سنديكاي كارگران شركت واحد براي اعلام همبستگي و تأكيد بر خواسته‌هاي كارگران شركت واحد با پوشيدن لباس كار متحدالشكل شركت واحد در اين مراسم استقبال حضور يافتند.

سپس تعداد ديگري از كارگران و آشنايان نيز با در دست داشتن شاخه گل‌هاي سرخ در منزل ابراهيم مددي حاضر شده و با شادباش و تبريك گل‌هاي خود را به ايشان تقديم كردند.

كميته‌ي هماهنگي ضمن تبريك و شادباش آزادي ابراهيم مددي به خانواده‌ي وي و هم‌چنين كارگران و اعضاي سنديكاي شركت واحد و تمامي فعالان جنبش كارگري، خواهان آزادي رضا شهابي ديگر عضو هيئت‌مديره و خزانه‌دار اين سنديكا است كه با وجود وضعيت وخيم جسماني و پس از تحمل حدود 23 ماه بلاتكليفي هم‌چنان دربند است و حال جسماني او روز به روز بدتر مي‌شود.


كميته‌ي هماهنگي براي كمك به ايجاد تشكل‌هاي كارگري

30 فروردين‌ماه 1391
Read more!

Friday 13 April 2012

دادگاه جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود
لندن ١٨ تا٢٢ ژوئن ۲٠١٢

” کشتار زندانيان سياسي ايران در دهه شصت: در جستجوي عدالت و دادخواهی”

برای نخستین بار در تاریخ ایران و جهان، مردمی ظلم دیده و تحت ستم، که شاهد یکی از فجیع ترین جنایات تاریخ معاصر بشری و کشتار یک نسل از مبارزان سیاسی در زندان بوده اند-در حالی که دادگاه ها و نهادهای حقوقی و قضائی بین المللی از رسیدگی به آن اجتناب می کنند- پرچم دادخواهی و رسیدگی به آن را به دست گرفته اند.

چهار سال پیش، اواخر شهریور ١٣٨۶برابر با سپتامبر ۲٠٠٧، جمعی از اعضای خانواده های جان سپردگان دهه شصت و جان بدربردگان از کشتار زندانیان سیاسی در این دهه، با یاری و همراهی فعالان عرصه های سیاسی و اجتماعی، حرکتی را آغاز کردند که در بدو امر تصویر و آینده آن به روشنی امروز نبود. می دانستیم رسیدگی مردمی به هولناک ترین کشتار تاریخ معاصر ایران، کار بسیار دشوار و صعب العبوری است. با دست خالی و تنها با اتکا به انگیزه و تلاش مشترکمان، می خواهیم جمهوری اسلامی را به خاطر کشتار بیش از پانزده هزار زندانی سیاسی در دهه شصت به محاکمه مردمی بکشیم. . چهار سال تلاش بی وقفه مردمی مصمم برای رسیدگی به کشتار زندانیان سیاسی در دهه شصت به بار نشست. این دادگاه مردمی، رژیم جمهوری اسلامی ایران و رهبران و دست اندرکاران کشتار زندانیان سیاسی را، که از روزهای پایانی خرداد 60 آغاز و در تابستان 67 به اوج رسید، به ارتکاب جنایت علیه بشریت محاکمه خواهد کرد. کشتار مخالفان در زندان در دهه شصت، مصداق جنایت علیه بشریت است. هیچ یک از ده ها هزار زندانی سیاسی، چه آن ها که اعدام شدند و چه آن هائی که جان سالم بدر برده و از زندان بیرون امدند، درهیچ دوره ای از دهه شصت به وکیل و تسهیلات و مشاوره حقوقی و خانواده خود دسترسی و حق دفاع از خود نداشتند. محاکمات بدون طی پروسه حقوقی با ملزومات یک دادگاه واقعی، تنها با طرح چند سئوال و در اغلب اوقات تنها با ابلاغ اتهامات به زندانی برگزار می شد و وی را طی چند دقیقه به اعدام محکوم می کردند. کشتار زندانیان سیاسی در دهه شصت، هم چنین به لحاظ جغرافیائی، تعداد و تنوع گرایشات سیاسی و عقیدتی گسترده و طبق قوانین جزائی بین المللی مصداق جنایت علیه بشریت محسوب می شود. طبق آمارها و شواهد موجود، جمهوری اسلامی به فاصله سال های60 تا 63، حدود 15هزار زندانی سیاسی؛ روزانه به طور متوسط چهارده نفر و هر دو ساعت یک نفر را اعدام کرده است. جمهوری اسلامی به فاصله ماه های خرداد تا اسفند 67، چهارهزار زندانی سیاسی؛ روزانه به طور متوسط حدود 15 نفر و هر دو ساعت یک نفر را مخفیانه اعدام و در نهان در گورهای دسته جمعی دفن کرد.

دادگاه جمهوری اسلامی در دو مرحله برگزار می شود. مرحله اول به مدت پنچ روز، از ١٨ تا ٢٢ ژوئن ۲٠١٢ در مرکز حقوق بشر سازمان عفو بین الملل در لندن برگزار می شود. مرحله دوم، چهار ماه بعد از آن، در ماه اکتبر در لاهه برگزار خواهد شد. دادگاه مردمی ایران تریبونال، بزرگترین و بی سابقه ترین پروژه دادخواهی مردمی است که در تاریخ معاصر، با حضور بیش از صد شاهد، برگزار می شود.

یک تیم بین المللی حقوقی، متشکل از سرشناس ترین و مجرب ترین حقوقدانان بین المللی و ایرانی؛ پرفسور جان کوپر، پروفسور ریچارد فالک، سیر جفری نایس، پروفسور اریک دیوید، پرفسور پیام آخوان، دکتر نانسی هورماشیا، دکتر هدایت متین دفتری و پروفسور کادر اسمال(زوئیه 2011 در اثر سکته قلبی در گذشت)، این دادگاه مردمی را سازماندهی کرده و با دعوت از شخصیت های حقوقی و غیرحقوقی و قضات سرشناس جهانی همراه با یک تیم دادستانی متشکل از هشت حقوقدان ایرانی و غیرایرانی به سرپرستی پرفسور پیام اخوان و سیر جفری نایس، آن را برگزار می کنند.

این دادگاه، بخشی از مبارزه توده رنچ کشیده مردم ایران علیه تاریک اندیشان کوردل و جنایتکار حاکم بر ایران است، که وظیفه آن نه تنها رسیدگی به کشتار زندانیان سیاسی و محاکمه جمهوری اسلامی به جرم جنایت علیه بشریت است، بلکه این وظیفه را نیز دارد که این تراژدی انسانی را به قضاوت افکار عمومی جهانیان بگذارد و آن را در تاریخ ایران و جهان برای آیندگان به ثبت برساند.

شرکت در دادگاه

حضور در هر دو مرحله دادگاه برای عموم آزاد و رايگان است. اما، براي حضور در آن ها ثبت نام ضروري است. علاقه مندان به شرکت در هر یک از مراحل این دادگاه مردمی، یا هر دو مرحله، مي توانند از طريق تماس با آدرس ایمیل زیر، با ذکر نام و نام خانوادگی ثبت نام نمایند.

info@irantribunal.com
کارزار مردمی ایران تریبونال
جمعه 10 آوریل ٢٠١٢ برابر با ١١ فروردین ١٣٩١
www.irantribunal.com






Read more!

اطلاعیه کمیته دفاع از زندانیان سیاسی در مورد حکم زندان خانم منصوره بهکیش


cfppi
اطلاعیه کمیته دفاع از زندانیان سیاسی در مورد حکم زندان خانم منصوره بهکیش

جمهوری جنایت اسلامی ۳۳ سال است که با تکیه بر قوانین پوسیده و متحجر شریعت و با تکیه به  سیستمهای نظامی و امنیتی خود سعی‌ در کنترل اعتراضات مردم به جان آمده از تعدی،تجاوز و اعدام نموده است. در دورهٔ کشتار و اعدامهای کور و خفقان جهنمی رژیم یعنی‌ سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷ که خود معلول اعتراضات میلیونی مردم بر علیه رژیم به خصوص حق طلبی نسل جوان پنجاه و هفتی بود، با آمار محتاطانه ۱۵۰۰۰ از فرزندان انقلاب به خاک و خون کشیده شدند. این روند تا خیزش دوباره میلیونی ۱۳۸۸ با افت وخیز ادامه داشته ولی‌ هرگز متوقف نشده است. حاکمیت جنایت کار اما با تکیه به سیستم قضایی و نظامی امنیتی خود جهت کنترل اعتراضات با صدور احکام سنگین این پیام را در مقابل جامعه قرار میدهد که هزینهٔ هر گونه حرکت اعتراضی میتواند بسیار سنگین باشد.
جنایت پیشگان اسلامی ۳۳ سال است که تلاش کرده‌اند تا روایتی دروغین و ساختگی به غیر از آن واقعیتی که در پشت این جنایات خوابیده بر حافظه تاریخ و مردم تحمیل کنند. و اما خانواده‌های قربا نیان  جنایت جمهوری اسلامی روایتی دیگری را بیان می کنند. آنان می گویند که فرزندانشان جنایتکار نبوده اند و آنان اکثرا بدون محاکمه و یا با محاکمات مجدد فرمایشی چند دقیقه‌ای به چوبه‌های دار و اعدام سپرده شدند و یا در دستگیریهای گروهی خیابانی در جا به قتل رسیدند.جمهوری اسلامی از اینکه حرکت حق طلبانه و به واقع انسانی‌ این حاملان واقعی‌ حقیقت به خروشی عظیم و برانداز تبدیل شود شدیدأ در وحشت می‌باشد.  منصوره بهکیش یکی‌ از هزاران  حاملان واقعی تاریخ کشتارهای جمهوری اسلامی است، که میتواند کاتالیزاتور حرکتی نویدبخش برای مردم و در عین حال دهشتناک برای رژیم باشد.منصوره با قلم و قدم ، با حضور خود در گورستان خاوران که تعداد زیادی از قربانیان اعدامهای دهه شصت و به ویژه بخشی از قربانیان کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ در آنجا در گورهای فردی یا جمعی دفن شده اند و با حضور خود در پارک لاله و مراسم بستگان قربانیان به پاسداری از حقیقت و انسانیت پرداخته  است.
بعد از اعتراضات خرداد سال ۸۸ و سرکوبها، کشتارها، دستگیری‌ها  و شکنجه دستگیر شده گان به دست رژیم، منصوره، به همراه عده‌ای دیگر از خانواده هایی که درطول این سالها عزیزی  را از دست داده اند گروهی تشکیل داد به نام "حامیان مادران عزادار ایران". این گروه سه خواسته اصلی را پیگیری می کند: " آزادی همه زندانیان سیاسی، مجازات عاملان و آمران جنایات‌های ۳۳ سال گذشته رژیم و لغو حکم اعدام". منصوره به دلیل این فعالیت‌ها و از پا ننشستن‌ها مرتب مورد اذیت و آزار قرار گرفته است و اینبار شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی که در تاریخ ۴ دی ۱۳۹۰ منصوره را محاکمه کرده بود، او را به اتهام "اجتماع و تبانی بر علیه امنیت ملی‌ و تبلیغ بر علیه نظام" به چهار سال و نیم زندان محکوم کرده است . در واقع جرم منصوره عدم سکوت در مقابل کتمان حقیقت و بیان دروغین جمهوری اسلامی از کشتار هزاران انسان آزاده در تابستان ۱۳۶۷  بوده و می‌باشد. جمهوری اسلامی نتوانسته است که او را به سکوت بکشاند و در نتیجه چاره‌ای جز حذف فیزیکی او و امثال او نمی‌بیند.
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی در ایران این حرکت وقیحانهٔ رژیم جنایت کار جمهوری اسلامی را شدیدا محکوم نموده و از تمامی انسانهای آزاده و حقیقت طلب دعوت بعمل می‌اورد که به هر طریق ممکن به این حکم وقیحانه اعتراض نمایند. دوران سکوت گورستانی دیر وقتی‌ است به پایان آماده است.  با فریادِ اعتراضِ خود به جانیان  رژیم نشان دهیم که دیگر سرکوب و آزارِ انسانهای حق طلب و مبارزان   راه آزادی و دموکراسی‌ به سکوت منجر نخواهد شد، بلکه عزم راسخ میلیونها انسان دیگر را طوفنده تر از گذشته در جهت سرنگونی شما سازمان خواهد داد.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ایران CFPPI
شنبه ۷ آوریل ۲۰۱۲

Read more!

Friday 6 April 2012

برنامه تلويزيونى زنده از كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى



برنامه تلويزيونى زنده از كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى
شيوا محبوبى
يكشنبه هشتم آپريل  برابر با بيستم فروردين ١٣٩١
ساعات پخش: ٧ تا ٩ شب به وقت اروپای مرکزی (٩ و نیم تا ١١ و نیم شب به وقت ایران)
  تلفن تماس:٠٠١٣١٠٨٥٦٩٨٩٧

 contat: 001-310-856-9897

تلويزيون کانال جديد

مشخصات ماهواره هات برد : فرکانس ١١۶٠٤- اف ای سی ٦ /۵  افقی سیمبل ریت ٢٧٥٠٠  شبکه KBC

اين برنامه را همچنين ميتوانيد از طريق فيس بوك ما و سايت كانال جديد ببينيد همزمان مشاهده نماييد:
see the program via following links:



براى ديدن برنامه هاى قبلى لطفا به لينك زير مراجعه نماييد:


--
Read more!

Thursday 5 April 2012

آکسیون اعتراضی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران شنبه ۱۴ آوریل در مرکز شهر (هاپت واخه) فرانکفورت



۱۵،۰۰ - ۱۸،۰۰ بعد از ظهر
تماس با ما

01637907946
015773518300

تشکیلات خارج حزب کمونیست کارگری ایران - فرانکفورت
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
.....................................................
Solidaritätsaktion mit allen politischen Gefangenen im Iran
Für die Befreiung politischer Gefangener im Iran

Kundgebung:
Samstag, den 14 April 2012
15:00 - 18:00 Uhr

An der Hauptwache , Frankfurt Am Main
Worker-communist Party of Iran (WPI) - Frankfurt a. M.
CFPPI - GERMANY

Read more!