Wednesday 30 June 2010

بلاتکلیفی بهنام ابراهیم زاده وبلاگ نویس وفعال حقوق کودک وجمعیت دفاع ازحقوق کار

نامه هاى اعتراضى خود را به ادرسهاى زير ارسال كنيد:



Mahmoud Ahmadinejad,

The Presidency,

Palestine Avenue, Azerbaijan Intersection,

Tehran, Islamic Republic of Iran

Fax: + ۹۸ ۲۱ ۶۴۹ ۵۸۸۰

E-mail: dr-ahmadinejad@president.ir



Leader of the Islamic Republic:

Ali Khamenei

The Office of the Supreme Leader

Shoahada Street

Qom, Islamic Republic of Iran

Fax: + ۹۸ ۲۵۱ ۷۷۷۴ ۲۲۲۸

E-mail: info@leader.ir. بنابر گزارش رسيده بهنام ابراهیم زاده وبلاگ نویس وفعال حقوق کودک و جمعيت دفاع ازحقوق کار در تاريخ ٢٢ خرداد دستگیرشده و بشدت مورد ضرب وشتم قرار گرفت و در بلاتكليفى بسر ميبرد. در اثر اين ضرب و شتم وى از ناحيه پا دچار شكستگى استخوان شده است و از ناراحتی قفسه سینه رنج می برد. گفته ميشود كه بهنام دربند هفت زندان اوین به سر می برد و تا حال به خانواده اش اجازه ملاقات داده نشده است. بهنام در تماس كوتاه تلفنى كه با خانواده اش داشت از درد قفسه سينه و وضعيت نامناسب جسمى اش گفته است.

لازم به ذكر است كه بهنام ابراهيم در روز جهاني كارگر سال ۱۳۸۸ در پارك لاله دستگير ومدتي در اوين در بازداشت بود.



كمپين مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى ضمن ابراز نگرانى از وضعيت بهنام ابراهيم زاده از تمامی سازمانها و افراد بشردوست ميخواهد كه با نامه هاى اعتراضى خود رژيم اسلامى را تحت فشار قرار بدهند كه بهنام ابراهيم زاده را سريعا تحت مداواى پزشكى قرار داده و از زندان آزاد كنند۔



كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى



۸ تير ۱۳۸۹ - ٢٩ ژوئن ۲۰۱۰

.
Read more!

نه به زندان و اعدام و سنگسار

كمك كنيد سکينه محمدى آشتيانى از سنگسار نجات پيدا كند

جمعه ٢ ژوئن ساعت ۶ الى ۹ غروب در مقابل سفارت رژيم اسلامى در لندن

16 Prince's Gate
London SW7 1PT
تلفن اطلاعات:
07515732665
كميته مبارزه براى ازادى زندانيان سياسى

-- Read more!

مصاحبه شيوا محبوبى با مادر مجيد توكلى در تاريخ ٢٧ ژوئن ٢٠١٠

Read more!

Sunday 27 June 2010

:افشای يک جنايت هولناک/ تعدادی از جوانان بصورت جمعی و مخفيانه دربيابانهای اطراف تهران به شهادت رسيده اند



http://www.roshangari.net/as/sitedata/20100626175716/20100626175716.html
Read more!

:26ژوئن،روز جهانی پشتيبانی از قربانيان شکنجه:ايران يکی از کانون‌های شکنجه


صدای آلمان :۲۶ ژوئن، روز جهانی منع شکنجه و پشتيبانی از قربانيان آن است. سازمان ملل متحد به مناسبت اين روز اعلام کرد که شکنجه هنوز در جهان گسترش دارد و در بسياری از کشورها بخشی از نظام قضايی است.

در تاريخ ۲۶ ژوئن ۱۹۸۷ توافقنامه‌ی منع و تقبيح جهانی شکنجه‌ به تصويب رسيد. اين سند گامی ضروری برای بهبود وضعيت حق بشر در جهان بود و شکنجه و ديگر مجازات‌ها و رفتارهای ظالمانه‌ی ضدبشری و تحقيرآميز را در سراسر جهان آشکارا منع مي‌کرد.


برای تجديد خاطره با اين روز تاريخي، اجلاس عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۹۷ تصميم گرفت که روز ۲۶ ژوئن، روز جهانی پشتيبانی از قربانيان شکنجه اعلام شود
http://www.roshangari.net/as/sitedata/20100626170129/20100626170129.html
.
Read more!

نامه پارسا: «بابا، تو قهرمان هستی»؛


Read more!

نامه پارسا، فرزند هفت ساله محمد اولیایی‌فرد به پدر دربندش: «بابا، تو قهرمان هستی»؛

انتشار: کمیته گزارشگران حقوق بشر

بابای خوبم سلام، دلم برات خیلی تنگ شده
کاشکی من سوپر من بودم می آمدم از زندان شما را نجات می دادم بعد به خانه میآمدی تا با هم مثل قبلن ها سی دی مرد عنکبوتی و بی باک را نگاه می کردیم. بعد با هم، من و شما و مامان باهم مسافرت می رفتیم. بابا جون اگر اینجا بودی سفت بوست می کردم. بعد می خواهم برایت روز پدر یک ساعت خوشگل بخرم. ولی زندان اوین اجازه نمی دهد کادو برات بیارم. حالا به مامان گفتم به جای شما به من روز پدر کادو بده.
بابا اگر زود به خانه برگردی دیگه غر نمی زنم که اخبار نگاه نکن هر چقدر می خواهی اخبار ببین. Read more!

اقبال نظرگاهی: از زندان تا آزادی

از زندان تا آزادی



زندانی سیاسی طعمه اسیر در دندان وحشی است. زخم ضربه سرکوب رژیم منفور بر پیکر جامعه است. هجوم دیکتاتور بر صف آزادیخواهی است. شکنجه و اعدام زندانی سیاسی یعنی تلاش ضد انقلاب برای حفظ وضع موجود و کنترل جامعه و استمرار استثمار و فلاکت و سکوت. زندان کشتن زمان است و انسان. با تجدید مبارزه برای آزادی بی قید و شرط زندانی سیاسی و ممانعت از اعدام و سنگسار به نجات این قربانیان برخیزیم. زندان همچنین یک سنگر مبارزه علیه رژیم در ضعیف ترین حلقه آن است. زندانی سیاسی یعنی استقامت و پایداری در برابر دژخیم و تکرار هر لحظه نه به حکومت و تکرار کلمه آزادی. باید با تبدیل کردن "جرم" (حق طلبی و آزادیخواهی) زندانیان سیاسی٬ به جرم همه آحاد جامعه و شریک شدن در آن به کمک زندانیان سیاسی رفت. باید با تبدیل کردن "جرم آزادیخواهی" به جرم همه زندانیان سیاسی از اعدام آنان جلوگیری کرد. تدارک یک اعتراض عمومی و سراسری برای آزادی زندانیان سیاسی وظیفه مبارزاتی امروز است آنجا که رژیم برای در هم کوفتن اعتراضات حکم اعدامی را صادر میکند٬ با سازمان دادن جامعه علیه اعدام به جایی برسیم که به حکومت اخطار دهیم که با هر اعدامی٬ با اعتصاب عمومی و سراسری روبرو خواهد بود٬ اعتصابی که هزار بار برحکومت جنایتکاران اسلامی گران تر آید. فی الحال جنبش های مختلف برای رهایی اسیران خود تلاش میکنندو با بیانیه و اطلاعیه جامعه و میدیا را مخاطب قرار میدهند٬ این تلاشها هرچه هماهنگتر و متحدتر باشند بیشتر نتیجه میدهند. و دقیقا در همین لحظه است که رژیم برای جلوگیری از چنین همبستگی ای٬ فعالین جنبشها را دستگیر و تهدید میکند. و دستگیری این فعالین نشان واضح ترس دیکتاتور از اتحاد و همبستگی مردم است. رژیم با انتساب اتهام عضویت و هواداری دستگیر شدگان به سازمانهای سیاسی٬ به پای خود تیر میزند چرا که باعث ارتقاء وجهه احزاب سیاسی در جامعه و حمایت احزاب از زندانیان می شود.



امروز مبارزه برای آزادی بی قید و شرط زندانی سیاسی٬ مبارزه رودرو با حکومت فاشیستی و منجر به پیشروی جنبش آزادیخواهی است. بعلاوه جنبه شخصی و خانوادگی آن٬ خانواده زندانیان را همراهی کنیم٬ دستشان را در دست هم قرار دهیم. نقش مادران زندانیان سیاسی و جان باختگان راه آزادی حساس است٬ مبارزه برای آزادی بی قید و شرط زندانیان بدون آنان میسر نیست. با همبستگی مادی و معنوی و حضوری با خانواده زندانیان سیاسی از ضربه ای که رژیم بر پیکر جامعه میزند تا حد ممکن کاسته و با همنوایی متحدانه آزادیخواهان از هر طیف و گروه و عقیده و مرامی که دارند٬ تمام نهادها و سازمانها و احزاب داخلی و خارجی و نیز سازمانها و نهادهای حقوق بشری و کارگری بین المللی را به پشتیبانی عملی از زندانیان سیاسی تا آزادیشان فراخوانیم.



باید دولتها و سازمانهای بین المللی را وادار کرد که با بایکوت و تعطیلی سفارتخانه ها و لانه های ترور و آدم ربایی جمهوری اسلامی رژیم را تحت فشار قرار دهند.



در این میان تعیین روزی برای همبستگی جهانی با زندانیان سیاسی جایگاه مهمی در سیر انقلاب دارد. كميته مبارزه براى آزادى زندانيان زندانيان سياسى ٢٠ ژوئن - سی خرداد را روز جهانى حمايت از زندانيان سياسى در ايران اعلام کرده است. این روزی است سمبلیک تا اول حمایت بشریت انساندوست جهان از آزادیخواهی و انقلاب در ایران را تحقق بخشد و دوم تلاشی برای وادار کردن دولتهای هم کیسه و شریک اقتصادی با جمهوری اسلامی و مدعی حقوق بشر تا از سوی جوامع خود زیر فشار باشند و دست از حمایت رژیم فاشیستی بردارند. اما فراتر از آن٬ تلاش برای ایجاد سازمانی است که بتواند اعتراض به شکنجه و اعدام را به بطن جامعه برده و متشکل و متحد نماید. هم اکنون حتا بیرون راندگان از حاکمیت مدعی حق و حقوق زندانی سیاسی هستند که خود گواه و شاهد فشار از پایین بر آنها و اجتماعی بودن و سراسری بودن خواست آزادی زندانیان سیاسی است. جمهوری اسلامی چاره ای جز کرنش در مقابل خواست میلیونی جامعه داخل و جامعه جهانی ندارد. زندانیان سیاسی در یک کشمکش اجتماعی میان جنبشهای معترض با حکومتی که نشیب سرنگونی را طی میکند٬ سرنوشت حساسی دارند این امر خطیر هر فرد و نهادیست که در مسیر اتحاد و همبستگی و همصدایی تلاش نمایند تا زندانیان را از اسارت رها سازیم.

.
Read more!

Thursday 24 June 2010

همكاران ما ازمتهمان كهريزك نيستند

http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1563182&Lang=Pرئيس سازمان زندان‌ها با بيان اين‌كه ليست بازداشتگاه‌هاي مورد پذيرش سازمان زندان‌ها را به مراجع قضايي اعلام كرديم، تصريح كرد: اگر جايي از اين بازداشتگاه‌ها باشد بنده علم غيب ندارم. اما براي رفع دغدغه‌ مردم تعامل‌هايي انجام داده و ليست بازداشتگاه‌هاي مجاز را اعلام كرديم و در حال حاضر وضعيت بازداشتگاه‌ها ساماندهي خوبي پيدا كرده است. Read more!

Wednesday 23 June 2010

محمد اشرفی فعال کارگری و عضو کمیته پیگیری بازداشت شد

جهت درج و اطلاع رسانی سریع و گسترده ما را یاری دهید

بنابر گزارش رسیده به سایت دانشجویان سوسیالیست، محمد اشرفی فعال کارگری و عضو کمیته پیگیری پس از آنکه در تاریخ ٣١/٣/١٣٨٩ به شعبه ٣ بازپرسی دادگاه انقلاب احضار و و در روز سه شنبه پس از مراجعه به شعبه مذکور، دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شده است.

بنابر گزارش دریافتی در تاریخ ٣١/٣/١٣٨٩ محمد اشرفی عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل کارگری از طریق تلفنی به شعبه ٣ بازپرسی دادگاه انقلاب احضار شد که باید خود را روز سه شنبه ١/۴/١٣٨٩ به شبعه فوق معرفی کند احضار فوق مربوط به پرونده ٢٢بهمن این فعال کارگری است.

محمد اشرفی پس از آنکه روز سه شنبه مورخ ١/۴/١٣٨٩ به شعبه 3 بارسی دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود، دستگیر و از آنجا به مکان نامعلومی انتقال داده شده است. بنابر گزارشات دریافتی تاکنون از سرنوشت و مکان نگهداری وی خبری در دست نیست.

لازم به ذکر است محمد اشرفی پیش تر در پی مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر در پارک لاله در سال 88 بازداشت شده بود و پیش تر بابت این اتهام به تحمل یکسال حبس تعزیری از سوی دادگاه انقلاب شهر تهران محکوم شده بود.

خبر دستگیری محمد اشرفی در حالیست که طی روزهای اخیر فعالین کارگری از سوی نیروهای امنیتی و حامیان سرمایه تحت فشارهای شدید قرار گرفته اند، که تعدادی از فعالین کارگری به بهانه های واهی و مختلف روانه بازداشت و زندانهای نگهبانان سرمایه میشوند و بیش از همیشه تحت فشار و تهدید قرار میگیرند.



http://www.socialist-students.com/

http://www.socialist-students.blogfa.com. And here is the rest of it. Read more!

Monday 21 June 2010

انتقال منصور اسانلو به بند اطلاعات زندان رجايي شهر

بنا به گزارشهاي منتشر شده منصور اسانلو به بند اطلاعات زندان رجايي شهر منتقل شده و تحت فشارهاي شديد قرار گرفته است. بنا به اين گزارشها براي اسانلو پرونده تازه اي باز كرده اند و با توطئه گري و صحنه سازي او را متهم كرده اند كه در زندان به زندانيان آموزش ميدهد و به سران حكومت توهين ميكند و به كساني كه از آنها حمايت كنند برخوردهاي توهين آميز دارد. با اين توطئه و تلاش براي وادار كردن او به اعتراف به اقدامات ديگر او را زير فشار قرار داده اند.
در واکنش به اين عمل” ديويد کاکرافت” رئيس فدراسيون بين المللي کارگران حمل و نقل با انتشار بيانيه اي خواستار آزادي فوري و بي قيد وشرط اسانلو از زندان شد. او از فشار هاي روحي و جسمي وارده به اسانلو در زندان و نيزانحطاط وضع يک چشم اوابراز نگراني کرد و خواستار رعايت حقوق اساسي شرف انساني و توقف آزار و شکنجه اين شخص يي گناه گرديد. از او نقل قول شده است که اين انتقال ممکن است به اين منظور باشد که اسانلو را در معرض حمله افراد بي مبالات و دور از چشم ديگران قرار دهند تا مقامات ازمسئوليت آسيب به او شانه خالي کنند. کاکرافت در نامه اي به احمدي نژاد رئيس جمهور ايران نوشت:
” ازشما ميخواهم که به آزار اسانلو خاتمه دهيد و بگذاريد که با اجازه ملاقات خانواده ونماينگان قابل اعتمادش از چگونگي وضع سلامتش عکس گزارش هاي مخالف ثابت شود. يکبار ديگرقويا تاکيد ميکنم که منصور اسانلو و معاونش ابراهيم مددي را آزاد کنيد چراکه جامعه بين المللي کارگران حمل و نقل که بسياري در امر واردات و صادرات کالا به ايران دست دارند اين وضعيت را از نزديک نظاره ميکنند. آنها معتقدند که ايران با تضمين رعايت هنجارهاي پايه اي انساني و حقوق اتحاديه هاي بازرگاني تنها مي تواند سود ببرد.“
اين دومين بار است که اسانلو به بخش معتادان زندان فرستاده ميشود. فاطمه گل قاضي مادر اسانلو در باره علت اين انتقال به راديو فردا اظهار نظر کرد که به اين علت است که هرگاه مقامات خارجي و کارگران گفتند که اسانلو بيگناه است آنها او را دوباره محاکمه کنند و به سلولهاي ديگر ببرند.
مادر اسانلو از باينكه از ٢٧ ماه مه تا کنون خبري از وي ندارد، ابراز نگراني كرد. مادر اسانلو گفت: که آنها اين کار ها را براي اعمال فشار به ما مي کنند. من يک زن مريض هستم و براي يک ملاقلت پانزده دقيقه اي بايد پنج صبح در زندان باشم و زمانيکه بر ميگردم شش عصر است. او اضافه کرد که به همراه همسر اسانلو مورد تهديد مقامات قرار گرفته اند. فاطمه گل قاضي اشاره کرد که هيج موردي براي محاکمه پسرش وجود ندارد و بايد آزاد گردد.
منصور اسانلو در جولاي ٢٠٠٧ در حاليکه به پخش اعلاميه درخواست حقوق سنديکائي بود به همراه معاونش دستگير شد و به زندان افتاد. او جندين بار بين سالهاي ٢٠٠٥ و ٢٠٠٧ نيز دستگير و زنداني شد.
حكومت اسلامي از آزادي اسانلو كه به پايان دوران محكوميتش نزديك ميشود وحشت دارد و ميخواهد با اين توطئه ها او را همچنان در زندان نگه دارد. حكومت منفور اسلامي را بايد به خاطر در زندان نگه داشتن منصور اسانلو زير فشار قرار داد و به هر شكل ممكن براي آزادي هر چه سريعتر او و ابراهيم مددي و همه زندانيان سياسي تلاش كرد

.
Read more!
ديويد کاکرافت، دبير کل فدراسيون جهاني کارگران حمل و نقل روز پنجشنبه با ارسال نامه اي به محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري اسلامي، خواستار آزادي فوري سعيد ترابيان، فعال کارگري شد. آقاي ترابيان، مسئول روابط عمومي سنديکاي کارگران شرکت واحد اتوبوس راني تهران و حومه، صبح روز چهارشنبه توسط چهار مامور امنيتي در منزل خود در تهران بازداشت شد. تاکنون دلايل بازداشت و نيز محل نگهداري آقاي ترابيان مشخص نشده است.
آقاي ترابيان، سومين عضو هيئت مديره سنديکاي کارگران شرکت واحد اتوبوس راني تهران وحومه است که زنداني شده است. پيش از او، منصور اسانلو و ابراهيم مددي، رئيس و معاون هيئت مديره اين تشکل کارگري نيز به اتهام هاي امنيتي بازداشت و زنداني شده اند. آقاي کاکرافت درنامه خود به محمود احمدي نژاد برخوردهاي صورت گرفته با فعالان کارگري در ايران را نيز مورد انتقاد قرار داد.
Read more!
فدراسيون بين المللي کارگران حمل و نقل خواستار آزادي فوري منصوراسانلو شد
فدراسيون بين المللي کارگران حمل و نقل با انتشار بيانيه اي خواستار آزادي فوري و بي قيدوشرط منصور اسانلو، رئيس سنديکاي اتوبوسراني تهران شد.
اين فدراسيون با اشاره به انتقال منصور اسانلو به بند معتادان و سپس به بند اطلاعات زندان رجايي شهر، افزوده که آقاي اسانلو تحت فشارهاي جسمي و روحي شديدي قرار دارد
فدراسيون بين المللي کارگران حمل و نقل، با توجه به وضعيت جسماني آقاي اسانلو ضمن محکوم کردن آنچه که توطئه هاي اخير عليه وي خوانده، از تمام سازمانها و تشکلهاي کارگري خواسته که براي آزادي فوري و بي قيد و شرط آقاي اسانلو همصدا شوند
شنبه ۲۲ خرداد ۱٣٨۹ - ۱۲ ژوئن ۲۰۱۰
Read more!
Read more!

رضا شهابي از اعضاي هيئت مديره سنديکاي شرکت واحد تهران بازداشت شد


به گزارش مندرج در سايت اتحاد ساعت ده صبح روز ٢٢ خرداد رضا شهابي از اعضاي هيئت مديره سنديکاي کارگران شرکت واحد تهران در محل کار خود دستگير شد. بنا بر اين گزارش رضا شهابي که طي چند روز گذشته در استراحت پزشکي بسر ميبرد، صبح اين روز در محل کار خود حاضر شد که مسئولين مربوطه به وي اعلام کردند به اداره مرکزي منتقل شده است و بايد به آنجا برود. به اين ترتيب رضا شهابي به محل کار جديد خود مراجعه و هنگاميكه ميخواست کارت شروع بکار را در اداره مرکزي بزند، از وي خواستند كه به کارگزيني شرکت مراجعه كند و پس از دقايقي حضور در کارگزيني اداره، چهار مامور امنيتي به آنجا وارد شده و پس از بازداشت رضا شهابي، وي را همراه خود به منزل اش بردند و پس از تفتيش منزل، رضا شهابي را به نقطه نامعلومي منتقل كنند و در مقابل خواست خانواده وي مبني بر محل نگهداري رضا اظهار داشتند كه خودمان در اين زمينه تماس خواهيم گرفت.
بنا بر همين گزارش ظرف روزهاي گذشته چند مامور امنيتي به درب منزل حبيب رضا پور از اعضاي فعال سنديکاي کارگران شرکت واحد مراجعه کرده اند، اما نامبرده در منزل حضور نداشته است.
Read more!

مهدي فراحي شانديز معلم وفعال كارگري در بند ٢٠٩ اوين در بازداشت است


مهدي فراحي شانديز معلم و فعال كارگري كه در ١١ ارديبهشت سال ١٣٨٨ به دليل شركت در مراسم روزجهاني 

 
كارگر در پارك لاله دستگير شده بود و٩ ماه در سلول انفرادي به سر برده بود, بعد از آزادي از زندان بارها براي گرفتن لوازم شخصي و گوشي موبايلش به دادگاه انقلاب مراجعه كرده بود،  اما موفق به دريافت آن نشده بود. اين فعال كارگري مجددا براي چندمين بار در روز يكشنبه مورخ ٩/٣/٨٨ براي گرفتن لوازم شخصي به دادگاه انقلاب شعبه ١٢ دادياري مراجعه كرده،  ولي اين بار مهدي فراحي شانديز در همان جا به اتهام توهين به رهبري دستگير و روانه زندان اوين گرديد.  خانواده وي ازموقيعت وي خبري نداشتند, تا اينكه خبردستگيري وي را يكي از زندانيان آزاد شده با تماس تلفني به خانواده اش اطلاع دادند.  مهدي فراحي شانديزهم اكنون در زندان اوين بند ٢٠٩ زنداني است .
Read more!

Wednesday 16 June 2010

کارگران و معلمان زندانی و کلیه زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند

در روزهای اخیر فشار به فعالین کارگری تشدید شده و تعداد دیگری از فعالین کارگری دستگیر و زندانی شده اند. این دستگیری ها وحشت رژیم از به میدان آمدن کارگران است و به قصد مقابله با تلاش فعالین کارگری برای متشکل کردن کارگران و ارعاب کل جامعه صورت میگیرد اما سران رژیم باید بدانند که امروز هر کارخانه ای سنگری برای اعتصاب و مبارزه است و در هر کارخانه ای دهها فعال کارگری برای متحد و متشکل کردن هم طبقه ای های خود قد علم کرده اند. سران رژیم مطمئن باشند که دستگیری ها و اذیت و آزار فعالین کارگری جلو روند متحد و متشکل شدن کارگران را نخواهد گرفت
سعید ترابیان از مسئولین سندیکای واحد را روز ١٩ خرداد دستگیر کردند. روز ٢٢ خرداد رضا شهابی یکی دیگر از اعضای هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد دستگیر شد. بهنام ابراهیم زاده کارگر لوله سازی شورآباد شهر ری و عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل های کارگری و از فعالین حقوق کودک نیز روز ٢٢ خرداد دستگیر شده است و مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و گفته میشود که دو دنده اش شکسته است. در روزهاي گذشته همچنین چند مامور امنيتي به منزل حبيب رضا پور از اعضای فعال سنديکای کارگران شرکت واحد مراجعه کرده اند اما او در منزل نبوده است. علی رضا اخوان از همکاران کانون مدافعان حقوق کارگر نیز روز ١٣ خرداد دستگیر شده است. پژمان رحيمی از فعالين کارگری خوزستان روز ٢٨ فروردین دستگیر شده و در دادگاه عمومي اهواز به اتهام اخلال در نظم به يک سال حبس و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده است. اين فعال کارگری قبلا نيز به اتهام تحريک کارگران هفت تپه و کارگران لوله سازی اهواز به ۵سال حبس محکوم شده بود. روز پنجشنبه ۱۳ خرداد ماموران اطلاعات و سپاه پاسداران شهر کامياران و روستاهاي گشکی و گازرخانی، کاوه گل محمدی فعال کارگری و عضو کميته هماهنگی براي کمک به ايجاد تشکل کارگری و کيانوش گل محمدي برادر ۱۸ ساله اش که مشغول تحصيل هستند را از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر در پاسگاه روستای گازرخانی بازداشت و مورد اذيت و آزار قرار دادند. اين جانيان کاوه گل محمدی را به دست کشيدن از فعاليت کارگری مورد تهديد قرار داه و اقدام به تفتيش تلفن همراه او كردند.
علاوه بر این موارد ٦ نفر از رهبران کارگران نیشکر هفت تپه علی نجاتی، فريدون نيکوفر، قربان عليپور، محمد حيدری، جليل احمدی و رضا رخشان بخاطر تلاششان براي متشكل کردن کارگران از كار اخراج شده اند. اینها همه قبلا بازداشت شده و مدتی را در زندان سپری کرده اند. منصور اسانلو و ابراهيم مددی از مسئولین سندیکای شرکت واحد نیز مدتی طولانی است که در زندان به سر میبرند و بویژه منصور اسانلو را دائما مورد اذیت و آزار قرار میدهند و علیه اش توطئه میکنند.
تعدادی از معلمان نیز مدتها است در زندان به سر میبرند از جمله عبدالرضا قنبری (که به اعدام محکوم شده است)، سید هاشم خواستار، رسول بداقی،عبدالله مؤمنی، محمود بهشتی لنگرودی، علی اکبر باغانی، محمد داوری، علیرضا هاشمی، حسین باستانی نژاد و قربان احمدی.
اینها گوشه ای از اقدامات سرکوبگرانه جمهوری اسلامی علیه کارگران و معلمان و رهبران و فعالین آنها و علیه مردم بپاخاسته است. اما همین خبرها قبل از هرچیز نشانه ای از تحرک وسیع کارگران و معلمان برای متشکل شدن است. وحشت جمهوری اسلامی بجا است. میداند که اگر کارگران و معلمان به حرکت درآیند دیگر هیچ درجه از سرکوب و دستگیری و اخراج، انقلاب مردم را متوقف نخواهد کرد.
حزب کلیه کارگران و تشکل های کارگری، کلیه معلمان و دانش آموزان، دانشجویان سراسر کشور، مدافعین حقوق زن و تشکل های مدافع حقوق زن و جوانان انقلابی را به مبارزه هرچه گسترده تر برای مقابله با این دستگیری ها و آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه کارگران و معلمان و زندانیان سیاسی و از جمله دستگیر شدگان روز ٢٢ خرداد فرامیخواند. کلیه پرونده ها باید ملغی شود، کارگران و معلمان اخراجی باید به سر کارهای خود برگردند و خسارت دوره ای که زندانی یا اخراج شده اند به آنها پرداخت شود. اعتراض به این دستگیری ها توسط تشکل های کارگری در داخل و سازمانهای جهانی شروع شده و باید هرچه بیشتر گسترش یابد و به اقدامات جمعی تر و بزرگتر تبدیل شود. حزب کلیه سازمانهای کارگری و نهادها و شخصیت های انساندوست را در سراسر جهان به پیوستن به این مبارزه فرامیخواند.
مبارزه برای آزادی فعالین کارگری و فعالین معلمان و کلیه زندانیان سیاسی یک رکن مهم مبارزه برای سرنگونی حکومت اسلامی است. این خواست را همه جا در همه تجمعات و قطعنامه ها و تومارهای خود با صدای بلند مطرح کنیم.


حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ ژوئن ٢٠١٠، ٢٤ خرداد ١٣٨٩
Read more!

بهنام ابراهیم زاده فعال دفاع از حقوق کودکان کار باید فورا آزاد شود

 

Read more!

Monday 14 June 2010

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى ٢٠ ژوئن را روز جهانى حمايت از زندانيان سياسى در ايران اعلام ميكند


متن فارسی، انگلیسی، فرانسه، سوئدی و ترکی

از زمان روى كار آمدن رژيم اسلامى در سال ۱۳۵۷ مردم ايران از حقوق انسانى خود از جمله حق آزادى بيان محروم بوده اند. هزاران نفر در زندان بسر برده و تحت شكنجه قرار گرفته اند. رژيم اسلامى هيچ مخالفتى را برسميت نشناخته وكوچكترىن اعتراض مردم به حاكميت را با زندان و اعدام جواب داده است. در طول اين ٣٠ سال در زندانها, مادرانى بوده اند كه كودكانشان را در زندان بدنيا آورده اند, مادران و پدارانى بوده اند كه فرزندانشان جلو چشمانشان شكنجه شده اند, كودكان خردسالى بوده اند كه روزها و شبها را در آغوش مادر شكنجه شده شان در زندان سپرى كرده اند. تعداد زيادى از زندانيان سياسى ماه ها از ديدن خانواده شان محروم بوده اند و ماه ها و سالها در سلولهاى انفرادى نگه داشته شده اند. در اين زندانها صدها زندانى سياسى جان خود را زير شكنجه از دست داده اند بدون اينكه فرصت اين را داشته باشند كه به دنيا بگويند چه بر سرشان آوردند. بيش از ٣٠ سال است اين وضعيت ادامه دارد.
. And here is the rest of it.. كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى اعلام ميكند كه تا آزادى تمامى زندانيان سياسى در ايران هر ساله ٢٠ ژوئن را به عنوان روز حمايت از زندانيان سياسى برگزار ميكند . اين روز امكانى فراهم ميكند كه نيروهايمان را يكى كنيم, فريادهايمان را يكصدا كنيم و با تمام قدرت و توان صداى زندانى سياسى را در دنيا منعكس كنيم. ما از همه آزاديخواهان و مدافعان حقوق انسانى دعوت ميكنيم كه در اين روز با هر ابتكار و حركتى كه امكان پذير است شركت كنند.


در ٢٠ ژوئن امسال يكبار ديگر اعلام ميكنيم:

- زندانيان سياسى بايد بلادرنگ و بدون قيد و شرط آزاد گردند.

- اعدامها بايد فورا متوقف شوند.

شما ميتوانيد در اين روز در اشكال متنوع از زندانيان سياسى در ايران حمايت كنيد:

- برپايى تظاهرات در مقابل سفارتخانه هاى رژيم اسلامى

- ارسال نامه اعتراضى به رژيم و سازمانهاى بشردوست

- برگزارى شب همبستگى با زندانيان سياسى در ايران

- افشاگرى در رابه با جنايات رژيم و آگاهگرى در ميان مردم كشور محل اقامتتان

ابتكارات, و فعاليتهاى خود را در اين زمينه, عكس و فيلم فعاليتهايتان در ٢٠ ژوئن را از طريق ايمل آدرس زير براى ما ارسال كنيد۔

٩ ژوئن ٢٠١٠

***

English

Campaign to Free Political Prisoners in Iran (CFPPI) is calling 20th of June, the International Day in Support of Political Prisoners in Iran


Ever since the formation of the Islamic Regime in Iran in 1979, thousands of people have been imprisoned and tortured; they are punished for exercising their freedom of expression. Men and women who speak against the regime are put in prisons and even executed. No one is spared: mothers give birth in prison, parents watch their children being tortured, young children are kept in prison cells with their parents, and political prisoners are brutally tortured every day in Iran. Many of the political prisoners aren't allowed to have visitors and they are kept in solitary confinements for months and even years. Hundreds of political prisoners lost their lives under tortured, but the world never got to hear their stories. This has been happening in Iran for 30 years; it is happening right now.

CFPPI will commemorate the 20th of June every year until the last political prisoner in Iran is freed. This day will provide the opportunity to bring our forces together, and to strongly echo the voice of these prisoners throughout the world. We call on all organisations and individuals to join us.

On 20th June 2010 Show your support and help to raise awareness about the political prisoners in Iran. Join us on this day:

* To release all political prisoners unconditionally and immediately!
* To stop execution immediately!

On this day you can:


- Hold demonstration(s) in front of Iranian embassy in your country

-Send a protest letter to the Islamic regime of Iran
- Organize a solidarity event with political prisoners in Iran
- Speak of the crimes committed by Islamic regime in public, with your friends and colleagues


Share your ideas and activities on this day with us; send us reports of your activities, picture, video clips to the email address below.

If you need more information on the situation of political prisoners in Iran please contact us.

Campaing to Free Political Prisoners in Iran

9 June 2010



French

La Campagne pour la Libération des Prisonniers Politiques en Iran (CFPPI) appelle à faire du 20 juin une journée internationale de soutien aux prisonniers politiques en Iran



Depuis la fondation du régime islamique en Iran en 1979, des milliers de gens ont été emprisonnés et torturés, ils ont été punis pour avoir exercé leur liberté d'expression. Les hommes et les femmes qui dénoncent le régime sont jetés en prison et parfois même exécutés. Personne n'est épargné : des mères accouchent en prison, des parents voient leurs enfants être torturés, des jeunes enfants sont enfermés dans les cellules de prison avec leurs parents, et les prisonniers politiques sont brutalement torturés chaque jour en Iran. De nombreux prisonniers politiques n'ont pas le droit aux visites et sont maintenus dans les quartiers d'isolement pendant des mois voir des années. Des centaines de prisonniers politiques ont perdu la vie sous la torture, mais le monde n'a jamais entendu leurs histoires. Voilà ce qui se passe en Iran depuis 30 ans, et cela se passe encore en ce moment.

La CFPPI (Campagne pour la Libération des Prisonniers Politiques en Iran) commémorera le 20 juin chaque année jusqu'à ce que le dernier prisonnier politique en Iran soit libéré. Cette journée nous donne une occasion de rassembler nos forces et de donner un fort écho à la voix de ces prisonniers partout dans le monde. Nous appelons toutes les organisations et tous les individus à se joindre à nous.

Le 20 juin 2010, montrez votre soutien et aidez à faire connaître la situation des prisonniers politiques en Iran. Joignez-vous à nous ce jour :

l Pour la libération inconditionnelle et immédiate de tous les prisonniers politiques.

l Pour mettre immédiatement fin aux exécutions.

A l'occasion de cette journée, vous pouvez :

- Organiser des manifestations devant les ambassades d'Iran de votre pays

- Organiser une action de solidarité avec les prisonniers politiques en Iran

- Parler des crimes commis par le régime islamique en public, avec vos ami(e)s et collègues.

Partagez avec nous vos idées et vos activités pour cette journée, envoyez nous des rapports sur vos actions, des photos et des vidéos à l'adresse mail indiquée plus bas.

Si vous avez besoin de plus d'informations sur la situation des prisonniers politiques en Iran, merci de nous contacter.

Campagne pour la Libération des Prisonniers Politiques en Iran (CFPPI), 9 juin 2010

Shiva Mahbobi, Organisatrice de la campagne

Swedish

Kampanjen för att frige politiska fångar i Iran (Campaign to Free Political Prisoners in Iran - CFPPI) utnämner 20 juni till den internationella dagen till stöd för politiska fångar i Iran

Ända sedan grundandet av den islamiska regimen i Iran 1979 har tusentals människor fängslats och torterats; de straffas för att utöva sin yttrandefrihet. Män och kvinnor som talar ut emot regimen blir satta i fängelse eller till och med avrättade. Ingen klarar sig undan: mödrar tvingas föda i fängelse, föräldrar får se sina barn bli torterade, små barn sätts i fängelseceller tillsammans med sina föräldrar och varje dag torteras politiska fångar brutalt i Iran. Många politiska fångar tillåts ej ta emot besökare och de hålls i isoleringsceller i månader eller till och med år. Hundratals politiska fångar har förlorat sina liv under tortyr, men världen har aldrig fått höra deras historier. Detta har försiggått i Iran i 30 år; det händer fortfarande just nu.

CFPPI kommer att uppmärksamma 20 juni varje år tills dess att den siste politiske fången i Iran är frigiven. Denna dag ger möjlighet att föra samman våra styrkor och starkt återge dessa fångars röst runtom i världen. Vi uppmanar alla organisationer och individer att gå samman med oss.

Visa ditt stöd 20 juni 2010 och hjälp till att skapa medvetenhet om politiska fångar i Iran. Gå samman med oss på denna dag:

* ·För att frige alla politiska fångar villkorslöst och omedelbart!
* ·För att stoppa avrättningar omedelbart!

På denna dag kan du:

- Hålla demonstrationer vid den iranska ambassaden i ditt land

- Skicka ett protestbrev till den islamiska regimen i Iran

- Organisera ett solidaritetsevenemang till stöd för politiska fångar i Iran

- Tala om den islamiska regimens brott offentligt och med dina vänner och kollegor

- Dela med dig av dina idéer och aktiviteter med oss; skicka rapporter om era aktiviteter, bilder, videoklipp etc. till e-postadressen nedan. Om du behöver mer information om situationen för politiska fångar i Iran, vänligen kontakta oss.

Kampanjen för att frige politiska fångar i Iran (Campaign to Free Political Prisoners in Iran - CFPPI)

9 juni 2010

Turkish

Savaş CFPPI İran'daki siyasal tutukluları salıvermek deyerek olur 20. haziran, İran'daki siyasal tutuklular desteğinin içindeki enternasyonal gün

1979 yılındaki İran'dakiİslami yönetim oluşumunu ever since, binlerce insan hapsedilmiş ve işkence edilmiş; onlar onların özgürlüğüne egzersiz yaparak cezalandırıl Anlatım. Adamlar ve yönetime rağmen konuşan kadınlar hapishanelere yerleştirilir ve dahi yerine getirilir. Hiçkimse bağışlan: anneler doğum verir hapishane, ebeveynler onların çocuklarını izleyen varlık çocuklar onların ebeveynli hapishane hücrelerinde tutul Siyasal tutuklular İran'da acımasız şekilde işkence edilir.

Siyasal tutukluların birçoğunun konukları var allow ve onlar yalnız sınırlamaların içinde tutul aylar ve dahi yıllar. Yüzlerce siyasal tutuklu onların yaşamlarını kaybetti işkence edil ama asla onların hikayelerini duymak için alınmayan world. Bu; 30 yıl için İran'da oluyor; o şimdi doğru oluyor.


CFPPI İran'daki son siyasal tutuklu salıverilinceye kadar her yıl anacak. Bu gün bizim güçlerimizi getirmek ve bu world boyunca tutuklular sesini kuvvetle tekrarlamak fırsatını sağlayacak. Biz bizi birleştirmek için tüm organisations ve bireyler ziyeret ederiz.

20. 2010 tane senin desteğine gösteren ve İran'daki siyasal tutuklular hakkındaki farkındalığı sormak için help haziran. Bizi bu gün birleştir:

· Hepsi siyasal tutuklular ve hemen bırakmak!

· Durma gerçekleştirmesi hemen!

Günü :

- Demonstration(s) İranlı senin ülkendeki elçilik

- Bir protesto mektubu İslamiİran yönetimine gönder.

- İran'daki siyasal tutuklulu bir dayanışma olayını organize et.

- Işlenen suçları of konuş İslami yönetim toplum, senin arkadaşlarınla ve meslektaşlarla

senin fikirlerin ve etkinlikler bizle bu gün paylaş; bize senin etkinliklerin reports gönder resmet video altında email adresine kavrar.

Sen İran'daki siyasal tutuklular durumundaki bilgiye daha fazla ihtiyaç duyarsan bizle bağlantı kur. İran'daki siyasal tutukluları salıvermek Campaing.

9 Haziran 2010 tane

--------------------
Campaign to Free Political Prisoners in Iran(CFPPI)

Shiva Mahbobi
Campaign Organiser

Address:CFPPI
BM Box 6754, London WC1N 3XX, U.K.
Tel: +44 (0) 7984445278
www.iranpoliticalprisoners.com
http://cfppi.blogspot.com
freepoliticalprisoners@gmail.comآدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید
zendani.tv@gmail.com.
Read more!

Sunday 13 June 2010

جلسه عمومى

براى آزادى زندانيان سياسى در ايران
مكان: شبكه اينترنتى پالتاك

Iran >>>  Azadi Zendanian e Siasi
زمان : ٨ الى ١٠ شب به وقت اروپاى مركزى
دوشنبه ١٤ ژوئن ۲٠۱٠
٢٤ خرداد ۱۳۸۹

Read more!

Thursday 10 June 2010

http://englishtogerman.files.wordpress.com/2010/01/persian2english_100105-gohardasht.jpg 

 http://mebb.de/notes/wp-content/uploads/080727_hinrichtung.jpg
http://www.igfm.de/typo3temp/pics/f52cf0678e.jpg Read more!
کمپين برای آزادی زندانيان عقيدتی در ايران در آستانه برگزاری اولين سالروز انتخابات 

اعتصاب غذاى بيش از 700 نفر از زندانيان بند 1 زندان گوهردشت کرج 
 
جان زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی در معرض خطر جدی قرار دارد

http://www.min-verein.de/wp/wp-content/uploads/2009/09/evin_prison.jpg

www.roshangari.com Read more!

بیوگرافی مجید توکلی

مجید توکلی (زادهٔ ۱۳۶۵ در شیراز)، دانشجوی دانشگاه امیرکبیر و از زندانیان سیاسی ایرانی است. وی در سال ۱۳۸۳ و در رشته کشتیرانی وارد دانشگاه امیرکبیر شد. رسانه‌های مخالف دولت ایران و برخی رسانه‌های خارجی از «تبعید» مجید توکلی در سال ۱۳۸۸ برای ادامه تحصیل به بندرعباس سخن گفته‌اند.

بازداشت اول و دوم

وی اول بار پس از اعتراض به حضور محمود احمدی‌نژاد در این دانشگاه و پس از آن چاپ نشریات جعلی دانشگاه دستگیر و مدت ۱۵ ماه را در کنار چند دانشجوی دیگر در زندان بسر برد، گرچه در نهایت برخلاف نظر وزارت اطلاعات و دادستان تهران و مسئولان دانشگاه امیر کبیر از این اتهام تبرئه شدند.

وی بار دیگر در مقابل حسینیه ارشاد دستگیر و این بار نیز ضمن آنکه از سوی معاون دادستان تهران به همکاری با سازمان مجاهدین خلق متهم شد و ۱۱۵ روز را در بازداشت انفرادی در بندهای ۲۰۴ و ۲۰۹ زندان اوین گذراند با وثیقه ۲ میلیارد ریالی آزاد شد. بازداشت سوم

او به منظور سخنرانی در ۱۶ آذر ۱۳۸۸ به تهران دعوت شد. او در تجمع دانشجویی روز ۱۶ آذر دانشگاه امیرکبیر که در ادامه تظاهرات‌های در ایران برگزار شده بود، همراه عده‌ای از دانشجویان شرکت کرد. این دانشجو که عکسش در بسیاری از تجمعات دانشجویی مخالف نظام به عنوان نماد «مقاومت جنبش دانشجویی» در میان تجمع کنندگان توزیع می‌شود، در طی یک سخنرانی به نقد مسئولین رده بالای حاکمیت و از جمله علی خامنه‌ای پرداخت.

وی هنگامی که به همراه برخی دیگر از دانشجویان قصد خروج از درب حافظ دانشگاه را داشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. ضرب شتم وی در خیابان به حدی شدید بود که موجب شوکه شدن عابران و رهگذران شد. مامواران پس از ان اقدام وی را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

برادر او علی توکلی در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۸۸ در مصاحبه ای ضمن تایید ضرب و شتم برادرش در خصوص نحوهٔ دستگیری برادرش گفت: «آن جور که شاهدان اظهار کرده‌اند و ما شنیده‌ایم گویا یک ون سفیدرنگ بدون پلاک و یک پژوی ۴۰۵ که پلاک دولتی داشته‌است آنها را تعقیب می‌کنند. سر چهار راه کالج به شدت آنها را می‌زنند و بعد هم با خودشان می‌برند.»

مجید توکلی در ۳۰ دی ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به جرم اجتماع و تبانی علیه نظام، تبلیغ علیه نظام، توهین به خامنه ای و توهین به ریاست جمهوری به هشت سال و شش ماه حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و ۵ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.

در ۵ بهمن ۱۳۸۸ توکلی هنگامی که در سلول انفرادی نگهداری می‌شده، در اعتراض به رأی صادر شده در دادگاه اولیه، دفاعیه‌ای خطاب به قاضی دادگاه می‌نویسد و توضیحاتی درباره اتهام‌های وارد شده به خودش ارائه می‌کند. او خواستار لغو حبس در سلول انفرادی و پایان‌دادن به فشارها و دیدار با وکلایش بوده و به محرومیت خویش از داشتن وکیل اشاره کرده است.

Read more!

مادر مجید توکلی:صدای مجید تنها نقطه امید زندگی ام شده که آرامم می کند.

مجید توکلی
مجید توکلی یکی از فعالین شجاع جنبش دانشجویی که به دلیل ایراد یک سخنرانی انتقادی در دانشگاه از روز شانزده آذر بازداشت و محکوم به هشت سال و نیم زندان شده است، این روزها در انتظار حکم دادگاه تجدید نظر است.

مادر مجید توکلی که در طول دوران بازداشت تاکنون موفق به دیدار فرزند خود نشده است، او می گوید: برای یک مادر وقتی پسرش چهار ماه و نیم در زندان باشد و حتی فرصت یک دیدار ساده را هم نیابد، روزگار سخت می گذرد، قلب من انگار زندانی است، اما شجاعت مجید قوت قلب من است.

مادر مجید توکلی از روزهای انفرادی و بازجویی مجید به عنوان سخت ترین روزهای زندگی اش یاد می کند و می گوید: این اولین بار نیست که یک دانشجو، یک روشنفکر، یک دلسوز کشور را روانه زندان می كند-



مادر توکلی با بیان اینکه مجید هیچ حرف خلافی نزده است به نحوه دستگیری مجید پس از خروج از دانشگاه اشاره می کند و می گوید: مجید در یک تجمع قانونی به مناسبت روز دانشجو یک ربع سخنرانی می کند، فقط انتقاد می کند و حرف خلافی هم نمی زند. نمی دانم به چه جرمی با آن وضعیت بازداشت می شود و حتی صدای اعتراض خانواده را هم نمی شنوند، هیچ کس پاسخگوی ما نیست.

مادر توکلی با بیان اینکه مجید هیچ حرف خلافی نزده است به نحوه دستگیری مجید پس از خروج از دانشگاه اشاره می کند و می گوید: مجید در یک تجمع قانونی به مناسبت روز دانشجو یک ربع سخنرانی می کند، فقط انتقاد می کند و حرف خلافی هم نمی زند. نمی دانم به چه جرمی با آن وضعیت بازداشت می شود و حتی صدای اعتراض خانواده را هم نمی شنوند، هیچ کس پاسخگوی ما نیست.

وی ضمن تاکید بر بی گناهی مجید توکلی، ادامه می دهد: برای یک ربع سخنرانی، هشت سال و نیم زندان چه معنی می دهد؟ من نمی دانم چطوری حساب می کنند. اگر دقیقه ای هم حساب می کردند، حداقل برای هر دقیقه یک ماه زندان بس نبود؟ چرا با مردم اینکار را می کنند؟ به کجا برویم؟ حرف مان را به چه کسی بگوییم؟ هیچ کس باور نمی کند که چهار ماه و نیم همه کار و زندگی ام شده است نشستن پای تلفن تا صدای پسرم را بشنوم، برای یک تلفن چند دقیقه ای، لحظه شماری می کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تا کنون به جز نامه به مقامات قضایی با مسوولان این دستگاه از نزدیک در مورد وضعیت توکلی دیدار و گفتگو کرده اند، می گوید؟ به هیچ جا راه مان نمی دهند، پدر مجید به تهران رفته است و درخواست ملاقات با آقای دولت آبادی دادستان تهران را کرده است .ولی اجازه دیدار نمی دهند..

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا خانواده را هم تا کنون از طرف دستگاه امنیتی تحت فشار قرار داده اند ،می گوید: از وزارت اطلاعات به من زنگ زده اند، تهدید کرده اند که ساکت باشیم، حرف نزنیم، مصاحبه نکنیم.





وی در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین مکالمه تلفنی خانواده با مجید توکلی و نامه های اعتراضی او که از زندان خطاب به دادستانی و مردم نوشته شده است، می گوید: همین امروز صبح با مجید حرف زده ام. می گوید؛ من هیچ کار غیرقانونی انجام نداده ام، انتقاد حق من است. صداقت اش به من امید می دهد، صدای مجید تنها نقطه امید زندگی ام شده است که آرامم می کند. مادر هستم، گاهی بی طاقت می شوم ولی مجید آنقدر روحیه قوی و خوبی دارد که از زندان به من هم انرژی می دهد اگرچه جسم اش در زندان ضعیف شده است.

Read more!

Campaign to Free Political Prisoners in Iran (CFPPI) is calling 20th of June, the International Day in Support of Political Prisoners in Iran

Ever since the formation of the Islamic Regime in Iran in 1979, thousands of people have been imprisoned and tortured; they are punished for exercising their freedom of expression. Men and women who speak against the regime are put in prisons and even executed. No one is spared: mothers give birth in prison, parents watch their children being tortured, young children are kept in prison cells with their parents, and political prisoners are brutally tortured every day in Iran. Many of the political prisoners aren't allowed to have visitors and they are kept in solitary confinements for months and even years. Hundreds of political prisoners lost their lives under tortured, but the world never got to hear their stories. This has been happening in Iran for 30 years; it is happening right now. CFPPI will commemorate the 20th of June every year until the last political prisoner in Iran is freed. This day will provide the opportunity to bring our forces together, and to strongly echo the voice of these prisoners throughout the world. We call on all organisations and individuals to join us.

On 20th June 2010 Show your support and help to raise awareness about the political prisoners in Iran. Join us on this day:

· To release all political prisoners unconditionally and immediately!

· To stop execution immediately!

On this day you can:


- Hold demonstration(s) in front of Iranian embassy in your country

-Send a protest letter to the Islamic regime of Iran
- Organize a solidarity event with political prisoners in Iran
- Speak of the crimes committed by Islamic regime in public, with your friends and colleagues



Share your ideas and activities on this day with us; send us reports of your activities, picture, video clips to the email address below.

If you need more information on the situation of political prisoners in Iran please contact us.



Campaing to Free Political Prisoners in Iran

9 June 2010




--------------------
Campaign to Free Political Prisoners in Iran(CFPPI)

Shiva Mahbobi
Campaign Organiser

Address:CFPPI
BM Box 6754, London WC1N 3XX, U.K.
Tel: +44 (0) 7984445278
www.iranpoliticalprisoners.com
http://cfppi.blogspot.com
freepoliticalprisoners@gmail.com
zendani.tv@gmail.com.
Read more!

روز جهانى حمايت از زندانيان سياسى در ايران كميته مبارزه براى آزادى زندانيان زندانيان سياسى ٢٠ ژوئن را روز جهانى حمايت از زندانيان سياسى در ايران اعلام ميكند

از زمان روى كار آمدن رژيم اسلامى در سال ۱۳۵۷ مردم ايران از حقوق انسانى خود از جمله حق آزادى بيان محروم بوده اند. هزاران نفر در زندان بسر برده و تحت شكنجه قرار گرفته اند. رژيم اسلامى هيچ مخالفتى را برسميت نشناخته وكوچكترىن اعتراض مردم به حاكميت را با زندان و اعدام جواب داده است. در طول اين ٣٠ سال در زندانها, مادرانى بوده اند كه كودكانشان را در زندان بدنيا آورده اند, مادران و پدارانى بوده اند كه فرزندانشان جلو چشمانشان شكنجه شده اند, كودكان خردسالى بوده اند كه روزها و شبها را در آغوش مادر شكنجه شده شان در زندان سپرى كرده اند. تعداد زيادى از زندانيان سياسى ماه ها از ديدن خانواده شان محروم بوده اند و ماه ها و سالها در سلولهاى انفرادى نگه داشته شده اند. در اين زندانها صدها زندانى سياسى جان خود را زير شكنجه از دست داده اند بدون اينكه فرصت اين را داشته باشند كه به دنيا بگويند چه بر سرشان آوردند. بيش از ٣٠ سال است اين وضعيت ادامه دارد.

. كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى اعلام ميكند كه تا آزادى تمامى زندانيان سياسى در ايران هر ساله ٢٠ ژوئن را به عنوان روز حمايت از زندانيان سياسى برگزار ميكند . اين روز امكانى فراهم ميكند كه نيروهايمان را يكى كنيم, فريادهايمان را يكصدا كنيم و با تمام قدرت و توان صداى زندانى سياسى را در دنيا منعكس كنيم. ما از همه آزاديخواهان و مدافعان حقوق انسانى دعوت ميكنيم كه در اين روز با هر ابتكار و حركتى كه امكان پذير است شركت كنند.



در ٢٠ ژوئن امسال يكبار ديگر اعلام ميكنيم:

- زندانيان سياسى بايد بلادرنگ و بدون قيد و شرط آزاد گردند.

- اعدامها بايد فورا متوقف شوند.



شما ميتوانيد در اين روز در اشكال متنوع از زندانيان سياسى در ايران حمايت كنيد:

- برپايى تظاهرات در مقابل سفارتخانه هاى رژيم اسلامى

- ارسال نامه اعتراضى به رژيم و سازمانهاى بشردوست

- برگزارى شب همبستگى با زندانيان سياسى در ايران

- افشاگرى در رابه با جنايات رژيم و آگاهگرى در ميان مردم كشور محل اقامتتان

ابتكارات, و فعاليتهاى خود را در اين زمينه, عكس و فيلم فعاليتهايتان در ٢٠ ژوئن را از طريق ايمل آدرس زير براى ما ارسال كنيد۔

٩ ژوئن ٢٠١٠

.
Read more!