Friday 30 April 2010

اول ماه مه٬ روز حضور قدرتمند ما در صف باشکوه اعتراض و مبارزه برای آزادی كارگران زندانى و تمامى زندانیان سیاسی است

وحشت جمهوری اسلامی در آستانه روز جهانی کارگر!



هر سال با فرا رسیدن اول ماه مه روز همبستگی بین المللی کارگری جمهوری اسلامی جنون آسا به جامعه خون می پاشد٬ سال گذشته در سپیده دم اول ماه مه دلارا دارابی را به قتل رساند تا در سایه برپا کردن چوبه دار٬ وحشت و زبونی خود را پنهان کند. با حمله به فعالین کارگری دهها نفر از آنان را بازداشت کرد. امسال نیز در آستانه اول ماه مه٬ با هجوم به تشکلهای معلمان و کارگران چنگال خونینش را به جامعه نشان میدهد. زبونانه تلاش میکند با ایجاد رعب و وحشت٬ مانع گسترش اعتراضات کارگران٬ معلمان و مردم شود.



طبق اخبار منتشر شده همایون جابری از فعالین سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در شرایطی کاملا غیر انسانی بعد از گذشت قریب به ده ماه از بازداشتش در روز اول ماه مه سال گذشته در بیرون از پارک لاله توسط ماموربن وزرات اطلاعات٬ در شعبه چهارده دادگاه انقلاب اسلامی توسط محمد تقوی یکی از قضات دست نشانده رژیم اسلامی بجرم واهی اخلال و برهم زدن امنیت کشور به یکسال حبس قطعی و سه سال حبس تعلیقی محکوم گردید!. در آستانه روز معلم شمارى از اعضاى کانون صنفی معلمین در شهرهای تهران، تبريز، همدان و کرمانشاه و برخى ديگر از شهرهاى ايران توسط وزرات اطلاعات احضار و پس از ساعتها بازجویی و فشارهای روانی٬ بازداشت گردیده اند.

روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت (۲۸ آوریل) علی اکبر باغانی و محمد بهشتی لنگرودی، دبیرکل وسخنگوی کانون صنفی معلمان٬ با احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات٬ مورد بازجویی قرار گرفتند و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردیدند.

بهشتى لنگرودى، سخنگوى كانون صنفى معلمان، در اعتراض به فشار و شكنجه جسمى و روحى به معلمان زندانى از جمله هاشم خواستار٬ رسول بداقى و محمد داورى که در اعتراض به شرایط غیر انسانی زندان دست به اعتصاب غذا زدند. نيز به این اعتصاب غذا پیوسته است. در حال حاضر دوهفته از اعتصاب غذاى رسول بداقى در زندان اوين مىگذرد.

از همدان خبر میرسد که سعید جهان آرا٬ علی نجفی و محمد خانی ازاعضای کانون صنفی معلمین به وزرات اطلاعات احضار گردیدند٬ آنان نیز پس از ساعتها فشار روانی و بد رفتاری با آنان در حین بازجویی٬ به بازداشتگاههای انفرادی اداره اطلاعات همدان منتقل گردیدند.

در تبریز روز دوشنبه، ششم ارديبهشت ماه٬ مامورین وزارت اطلاعات، باتفتیش منازل تعدادی از اعضاى هيئت مديره كانون صنفى معلمان٬ كامپيوتر و وسايل شخصى آنها را توقيف كردند. حسن خراطيان، رييس هيئت مديره و توفيق مرتضى پور، عضو هيئت مديره معلمان پس از شركت در جلسه شوراى هماهنگى تشكلهاى صنفى معلمان که در شهر يزد برگزار گردید٬ از سوى اداره اطلاعات و دادگاه انقلاب تبريز احضار و مورد بازجويى قرار گرفته اند.

ادامه احضار و بازداشتهای معلمین در حالی است که کماکان حكم اعدام براى فرزاد كمانگر و عبدالرضا قنبرى دو معلم زندانی محکوم به اعدام بقوت خود باقی است و هر آن خطر اجرای حکم جان آنان را تهدید می کند.



مردم٬ کارگران٬ معلمین؛

اول ماه مه روز اتحاد و همبستگی ما علیه این وضعیت ضد انسانی است! باید با گسترش اعتراضات خود این تلاش مذبوحانه حکومت اسلامی را درهم بشکنیم!

این بازداشتها و تهدیدها یک لحظه هم خللی در تصمیم و اراده ما مردم برای تغییر وضعیت اسف باری که توسط جمهوری اسلامی برما تحمیل میشود ندارد.

جمهوری اسلامی رفتنی است. این حکومتی است که به ضرب بگیر و ببند٬ می خواهد خود را سرپا نگهدارد.

اول ماه مه٬ روز حضور قدرتمند ما در صف باشکوه اعتراض و مبارزه برای آزادیكارگران زندانى و تمامى زندانیان سیاسی است!



کمیته مبارزه براى آزادى زندانیان سیاسی

۲۹ آوریل ۲۰١۰

.
Read more!

Thursday 29 April 2010

دستگیری دو معلم در آستانه روز معلم

دويجه وله : صبح روز چهارشنبه، هشتم اردیبهشت ماموران وزارت اطلاعات با مراجعه به خانه‌های علی اکبر باغانی دبیرکل کانون صنفی معلمان و محمد بهشتی لنگرودی سخنگوی این کانون ،آنها را دستگیر کردند.برخی از وبلاگ‌های معلمان نیز فیلتر شده‌اند.

تنها چهار روز مانده به بزرگداشت روز معلم، دو معلم و عضو شورای مرکزی کانون صنفی معلمان توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

علی اکبر باغانی و محمد بهشتی لنگرودی روز شنبه چهارم اردیبهشت به دادگاه فراخوانده شده بودند. این دو با حضور در دادگاه به سوالات قاضی پاسخ داده و سپس به منازل خود بازگشتند.

اما ساعت ۸ صبح چهارشنبه هشتم اردیبهشت، ماموران وزارت اطلاعات به طور هم‌زمان به منازل این دو معلم رفته و آنها را با خود بردند.

پیمان عطار وکیل مدافع آقای باغانی در گفت و گو با دویچه وله ضمن تایید این خبر از علت این بازداشت اظهار بی اطلاعی کرد.

آقای عطار به دویچه وله گفت که پرونده قبلی موکلش که مربوط به سال ۱۳۸۵ می‌شده با صدور حکم بسته شده است و وی نمی‌داند این بار آقای باغانی به چه علت ابتدا احضار و سپس بازداشت شده است تشدید فشار بر معلمان

اخبار رسیده از سایر معلمان نیز حکایت از اعمال فشار بیشتر بر آنان در آستانه روز معلم دارد. رسول بداقی عضو کانون صنفی معلمان روز هفتم اردیبهشت پس از هشت ماه بازداشت به دادگاه منتقل شد اما به دلیل عدم حضور وکیلش حاضر به شرکت در جلسه دادگاه نشد.

دو معلم به نام‌های فرزاد کمانگر و عبدالرضا قنبری نیز به اعدام محکوم شده‌اند.

از شهرستانها نیز خبر می‌رسد که معلمان تحت فشارهای فزاینده قرار گرفته‌اند. طی روزهای اخیر چهار معلم در شهر همدان پس از احضار بازداشت شده‌اند. جلال نادری، علی نجفی، محمد خانی و سعید جهان‌آرا طی تماس تلفنی به دادگاه دعوت شدند اما پس از مراجعه بازداشت شده‌اند.

همچنین دادگاه جزایی کرمانشاه دو تن از اعضای شورای مرکزی کانون صنفی معلمان استان کرمانشاه را به پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی و یک میلیون ریال جزای نقدی بدل از شلاق محکوم کرده است. اتهامات این دو تن، اخلال در نظم سیستم آموزش و پرورش از طریق برگزاری تجمعات غیرقانونی و تعطیلی بیش از ۲۹ مدرسه اعلام شده است.

همچنین خبرگزاری هرانا گزارش داده سایت کانون صنفی معلمان، سخن معلم و بسیاری از وبلاگ‌های معلمان طی روزهای اخیر فیلتر شده است.

این فشارها در حالی اعمال می‌شود که شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان اعلام کرده که در اعتراض به صدور احکام سنگین حبس و اعدام برای معلمان زندانی از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

این شورا همچنین از معلمان خواسته تا در روز ۱۲ اردیبهشت در تهران بر سر مزار ابوالحسن خانعلی معلم کشته‌شده در حکومت پهلوی در گورستان ابن بابویه و در قم بر سر مزار مرتضی مطهری حاضر شوند.

میترا شجاعی


.
Read more!

پیام اتحادیه آزاد کارگران ایران به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کارگر

با شرکت هر چه گسترده تر در مراسم اول ماه مه به دفاع از حق حیات انسانی خود بر خیزیم


اول ماه مه روز جهانی کارگر در پیش است، این روز، روز همبستگی بین المللی طبقه کارگر و روز اعتراض جهانی ما کارگران به فقر و فلاکت و ستمی است که نظام سرمایه داری بر ما تحمیل کرده است.

در این روز کارگران در ابعادی میلیونی در نقاط مختلف جهان دست از کار میشکند، چرخهای تولید را میخوابانند، به خیابانها می ریزند و متحدانه فریاد برابری خواهی و رهایی از مشقات نظام سرمایه داری را سر میدهند.

اما اینجا در ایران، طبقه حاکم از یک سو با سرکوب هر گونه مراسم مستقل کارگری در روز جهانی کارگر و از سوی دیگر با توسل به نهادهای فرمایشی و براه انداختن مراسمهای دولتی، امکان برگزاری مراسم اول ماه مه را از طبقه کارگر ایران سلب کرده است.

مقابله با برگزاری مراسم های مستقل کارگری در اول ماه مه و به زندان افکندن و وارد کردن ضربات تازیانه بر گرده کارگران شرکت کننده در مراسم روز جهانی کارگر، تنها گوشه کوچکی از بی حقوقی مطلق و مصائب بی شماری است که سیستم سرمایه داری در ایران بر طبقه کارگر تحمیل کرده است. . سرمایه داری ایران در طول سی سال گذشته از طریق ممنوع کردن برگزاری آزادانه مراسم روز جهانی کارگر و با توسل به سرکوب و مقابله با تشکل یابی کارگران توانسته است قدم به قدم دستمزدهای ما کارگران را به یک چهارم زیر خط فقر تقلیل دهد، قراردادهای موقت را بر ما تحمیل کند و با عدم پرداخت بموقع دستمزدها و اخراج سازیها شرایط به غایت جهنمی را بر میلیونها خانواده کارگری تحمیل کند.

کارگران!

اقدام به برگزاری مراسم اول ماه مه و شرکت میلیونی در مراسم های این روز، یکی از حلقه های مهم و حیاتی پیشروی ما کارگران برای دست یابی به یک زندگی انسانی است.

اول ماه مه(11 اردیبهشت ماه)، روز ابراز قدرت ما و روز اعتراض ما کارگران به دستمزدهای زیر خط فقر، طرح قطع یارانه ها، عدم پرداخت دستمزدها، اخراج سازیها، قراردادهای موقت و روز همبستگی بین المللی طبقه کارگر و مبارزه متحدانه ی ما کارگران برای رهائی از ستم و استثمار و بر پائی دنیائی بهتر است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با تبریک فرا رسیدن اول ماه مه به کارگران ایران و عموم کارگران در سراسر دنیا، اعضا خود و همه کارگران در نقاط مختلف کشور را به برگزاری هر چه با شکوهتر مراسم اول ماه مه فرا میخواند و اعلام میدارد برگزاری مراسم اول ماه مه و اعتراض به ستم و استثمار و فقر و نابرابری یکی از بدیهی ترین حقوق اجتماعی طبقه کارگر است و ما کارگران با شرکت در مراسم های اول ماه مه از این حق مسلم و خدشه ناپذیر خود متحدانه دفاع خواهیم کرد و همگام با هم طبقه ای های خود در سراسر جهان فریاد اعتراض به هر گونه ستم و نابرابری را سر خواهیم داد.

زنده باد اول ماه مه

زنده باد همبستگی بین المللی طبقه کارگر

اتحادیه آزاد کارگران ایران - هفتم اردیبهشت ماه 89




.
Read more!

احضار جعفر عظیم زاده به شعبه 26 دادگاه انقلاب


 شعبه 26 دادگاه انقلاب طی احضاریه ای کتبی جعفر عظیم زاده رئیس هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران را به دادگاه فراخواند در این احضاریه به دلایل احضار عظیم زاده به دادگاه  اشاره ای نشده است و طبق این احضاریه ایشان می باید روز 18 خرداد ماه در جلسه دادگاه حاضر شود.
جعفر عظیم زاده در مراسم  اول ماه مه سال گذشته به همراه حدود 150 نفر دیگر در پارک لاله تهران دستگیر و بمدت 53 روز در زندان اوین در بازداشت بسر برد. لازم به یادآوری است  ماههای آخر سال گذشته نیز آقایان محمد اشرفی، علیرضا ثقفی و محسن ثقفی به جرم شرکت در مراسم اول ماه مه 88 به دادگاه احضار و در دادگاه بدوی هر کدام به ترتیب به یکسال، سه و دوسال زندان تعزیری محکوم شدند و همایون جابری نیز به یکسال زندان تعلیقی محکوم شد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران با محکوم کردن صدور احکام زندان برای شرکت کنندگان در مراسم اول ماه مه سال گذشته، احضار جعفر عظیم زاده را به دادگاه در آستانه فرا رسیدن روز اول ماه، سیاستی در راستای اعمال فشار بر فعالین کارگری جهت به تمکین واداشتن آنان برای عدم شرکت و دخالت در مراسم اول ماه مه ارزیابی میکند و آن را قویا محکوم میکند.
از نظر ما برگزاری مراسم روز جهانی کارگر و شرکت کارگران در این مراسم، حق مسلم و یکی از بدیهی ترین حقوق اجتماعی طبقه کارگر است و ما همدوش با کارگران در سراسر جهان، امسال نیز روز جهانی کارگر را هر چه با شکوه تر گرامی خواهیم داشت و اعتراض خود را به فقر و فلاکت و نابرابری فریاد خواهیم زد.
زنده باد اول ماه مه
اتحادیه آزاد کارگران ایران- هفتم اردیبهشت ماه 88
Read more!

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى

در ادامه فعاليتهاى كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در جهت انعكاس وضعيت زندانيان سياسى و جلب حمايت مردم, روز سه شنبه ٢٧ آوريل جلسه سخنراني در دانشگاه گولدسميت در لندن انگلستان برگزارشد۔

اين جلسه توسط عفو بين الملل گولد سميت, دانشجويان براى همبستگى ايران و كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى مشتركا برگزار شد۔
در اين جلسه ابتدا كارل دروت از طرف " دانشجويان براى همبستگى ايران" صحبت كرد؛ وى ضمن معرفى گروهشان به اهميت ضرورت فعاليت در رابطه با ايران و بلاخص دانشجويان اشاره كرد۔ سپس شيوا محبوبى سخنگوى كميته به تفصيل در مورد وضعيت زندانيان سياسى و شكنجه هايى كه در زندان اعمال ميشود صحبت كرد۔ در اين بخش شيوا همچنين به مقاومت و اشكال اعتراضى زندانيان سياسى در زندان, مبارزات مردم و مشخصا خانواده هاى زندانيان سياسى و گسترش خواست آزادى زندانيان سياسى اشاره كرد۔ وى در رابطه با حمايتهاى بين المللى و ضرورت تشديد فشار بر رژيم اسلامى و اقدامات در اين زمينه صحبت كرد۔ در خاتمه شيوا محبوبى از شركت كنندگان خواست كه به كمپين براى آزادى زندانيان سياسى بپيوندند۔

در ادامه جلسه در رابطه با وضعيت زندانيان سياسى در ايران, اقدامات عملى در حمايت از آنها و برنامه هاى آتى بحث و تبادل نظر شد۔

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى
٢٧ آوريل ٢٠١٠


.
Read more!

Monday 26 April 2010

ترس و وحشت آخوند از سرنگونی رژیم

Read more!

بى خبرى مطلق از زندانى سياسى محکوم به اعدام

آژانس ايران خبر: عزيز محمد زاده به اتهام ا قدام عليه امنيت ملى و محاربه با خدا در دادگاه شهر سقز به اعدام محکوم شد. نامبرده فرزند على و 26 سال سن دارد .و اهل شهر بانه که در تاريخ 21/7/ 1388 توسط نيروهاى امنيتى اين شهر دستگير و به بازداشت گاه شهر بانه منتقل ميشود که بعد از 3 ماه آزار و شکنجه هاى شديد به زندان شهر سقز انتقال ميابد .
اداره اطلاعات شهر بانه و سقز پس از دستور مصادره اموال عزيزمحمدزاده فعال کرد محکوم به اعدام ، وى را از داشتن وکيل نيز محروم کرده اند. پس از صدور حکم اعدام براى عزيز محمدزاده خانواده وى برايش وکيل ميگيرند که پس از مراجعه وکيل و خانواده ، دادگاه شهر سقز به آنها ميگويد که به دستور وزارت اطلاعات ، عزيزمحمدزاده اجازه وکيل ندارد.
عزيز محمدزاده فعال كرد محكوم به اعدام كه به اعتراض به حكم اعدام خود دست به اعتصاب غذا زده بود توسط نيروهاى امنيتى از سلول انفرادى زندان شهر سقز به سلول انفرادى اطلاعات اين شهر منتقل ميشود.آنهم در شرايطى که در اعتصاب غذا بسر ميبرد و دچار خون ريزى داخلى شده بود . و هيچ گونه خبرى از مکان و اوضاع وى در دست نيست.
از سوى ديگر بنا به‌ اعلام يكى از نزديكان اين فعال محکوم به‌ اعدام، وى طى مدت زمان بازداشت در بازداشت گاه اداره‌ى اطلاعات بانه، زيز شديدترين شكنجه هاى ممكن بوده و هم اكنون در وضعيت نامشخصى به‌ سر مى برد و خطر مرگ هر لحظه وى را تهديد ميكند. و با مراجعه مکرر خانواده نامبرده تاکنون هيچ گونه خبرى از محل نگهدارى و اوضاع وى دريافت نکرده اند.
. و بنا به خبر کاملا موثقى که به ستاد مرکزى کمپين رسيده ، آقاى محمدزاده در شرايط وخيم جسمى و روحى قرار دارد و وى در تمام بازجويهاى خود منکر هر گونه ارتباط با احزاب کرد مخالف رژيم بوده و بر بى گناهى خود پافشارى ميکند و از اين رو ما به عنوان کمپين دفاع از زندانيان سياسى و مدنى براى افکار عمومى اعلام ميکنيم: که خواهان لغو اعدام و آزادى بدون قيدو شرط آقاى عزيز محمدزاده هستيم. بنا به گفته هاى يکى از مسئولين دادگاه شهر سقز که هرگز انتظار حکم اعدام را براى نامبرده نميکردند. همچنين طبق آگاهيهاى کمپين دفاع از زندانيان سياسى و مدنى ، آقاى عزيز محمدزاده در خانه شخصيش دستگير شده است و تا به حال هيچ مدرکى بر عيله ايشان به اثبات نرسيده است و شکنجه گران با شيوه هاى گوناگون غيره انسانى و غيره قانونى متوسل شده اند،
كمپين دفاع از زندانيان سياسى و مدنى ، نسبت به‌ تداوم رفتارهاى غير قانونى در قبال آقاى عزيز محمد زاده فعال کرد محکوم به اعدام و زندانى بدونه وکيل که در وضعيت وخيم جسمانى و در هنگامى که در اعتصاب غذا بوده است و پس از آن به شکنجه گاه اطلاعات شهر سقز انتقال داده شده و طبق اخبار موثقى مرگ هر لحظه پيش روى اين زندانى ميباشد اعتراض کرده و توجهه و دفاع نهادهاى داخلى و بين المللى مدافع حقوق بشر را براى نجات جان اين زندانى محکوم به‌ اعدام را خواستار ميباشد
کمپين دفاع از زندانيان سياسى و مدنى
.
Read more!

نامه يک زندانی سياسی محکوم به اعدام به دبير کل ملل متحد

رياست محترم سازمان ملل متحد جناب آقای بان کی مون،
با سلام و نهايت ادب و احترام خدمت شما رياست محترم سازمان ملل به استحضار حضرت عالی می رسانم اينجانب مهدی اسلاميان روشنفکر و مدافع حقوق بشر و زندانی سياسی که مدت 2 سال است بی گناه تحمل حبس می نمايم و مدت يک سال است در سلولهای مخوف و انفرادی بند 209 زندان اوين زير شديدترين شکنجه ها قرار داشتم و تمامی اين سختيها را به جرم برادر بودن متحمل شدم .
طبق گفته های نادرست معاون امنيت دادستان دادگاه انقلاب پايتخت ايران تهران به اتهام محاربه، افساد فی ارض ،عضويت در انجمن پادشاهی ،تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ايران ،کمک مالی موثر به گروهای ضد انقلاب بی دليل و بدون هيچ دليل و مدرکی و اعترافی توسط قاضی به اعدام محکوم شدم .
و هم اکنون در برابر چوبه دار ايستاده ام و سه نفر از هم بندانم بخصوص برادر کوچکم (محسن اسلاميان 19 ساله) در تاريخ 21 / 2 / 1388 در شيراز اعدام شدند و مابقی هم بندانم در زندان اوين بدون هيچ دليل و مدرکی متحمل کيفر شديم .
. در اين مدت که در انفراديهای زندان اوين بودم شبها از صدای ناله های دختران و پسران از خواب بيدار می شدم و تا صبح همراه با داد و فريادهای اين مظلومان با خدای خود راز و نياز می کردم و می گفتم خدايا کجايي؟ آيا تو هستی ؟ در اين مدت که در 209 اوين بودم متحمل شکنجه های زيادی شدم که گاهی اوقات از شدت شکنجه خود را با سر به ديوار می کوبيدم و بارها و بارها صدای غل و زنجير جوانان اين مرز و بوم را می شنيدم که از اين سالن به آن سالن می رفتند .
مدت چهار ماه که در بند عمومی زندان اوين بودم .جوانانی را برای مداو به بهداری می آوردند که همگی خرد سال يا جوان بودند و به خاطر تجمعات بعد از انتخابات بشدت شکنجه شده بودند و تمام صورت وبدن آنها متورم و کبود بود که دل هر آزاده ای به درد می آورد . هر روزی که بنده به بهداری می رفتم دختران نوجوان را می ديدم که همگی بچه بودند و با لباس کاملا پوشيده و چهرۀ ترسيده و مضطرب آنها را می ديدم .
آقای بان کی مون آيا حق ما جوانان ايران از زندگی اين است؟آيا خداوند ما را برای زجر کشيدن آفريده است؟ آيا شما که نماينده تمام کشورهای دنيا هستيد و برای بازديد از کشور عزيزمان ايران قصد داريد بياييد .آيا از زندانهايی مثل اوين و رجائی شهر برای رسيدن به حقيقت بازديد خواهيد کرد؟ آيا دين خود را به خدا و فعالين حقوق بشر و مردم همانگونه که قصم خورده ايد ادا می کنيد؟
آقای بان کی مون بنده بخاطر دفاع از حقوق زندانيان حدود 8 ماه است که به زندان رجائی شهر تبعيد کردند و در اينجا بارها و بارها نقض حقوق بشر را مشاهده کردم .بهداشت،درمان،آب و غذا در اينجا بسيار وضعيت اسفناکی دارد. آب آشاميدنی اينجا کاملا گل آلود و کثيف است . از نظر بهداشت و درمان بسيار در مضيقه هستيم . دکترهای متخصص در اين زندان برای مداوی زندانی وجود ندارد و بارها و بارها ديده ام که کسانی که به دنبال حق و حقوق خود هستند بشدت از طرف مامورين زندان مورد ضرب وشتم قرار گرفته و ديده ام که هنگامی کسی را می خواهند به سلول انفرادی منتقل کنند با دستبند و پابند وی را به سلول انتقال می کنند و بارها و بارها مشاهده شده بخاطر اشتباهات روسای زندان بشدت با هم درگير شدند و تا پای مرگ با هم جنگيدند در اينجا اگر کسی به مداوی اورژانسی احتياج داشته باشد چنين امکانی وجود ندارد که متاسفانه ممکن است به مرگ تبديل شود .
در چندين مورد مثل روز دوشنبه30 /01 / 1389 يکی از هم زنجيرانمان مورد ضرب وشتم بسيار شديدی قرار گرفت و بشدت دست و پای وی و بدن او مصدوم شد. آيا اين است دفاع از حقوق بشر و دفاع از حقوق زندانيان و حتی آب و حتی اينکه آب آشاميدنی زندان از چاهايی تامين می شود که در کنار اين چاه ها کانالهای فاضل آب عبور کرده است و دائما زندانيان با مشکل سنگ کليه و سنگ مثانه مبتلا هستند و دارويی هم برای درمان سنگ کليه اين عزيزان وجود ندارد و اگر کسی به هر عنوان بدنش زخمی شود و احتياج به درمان و زدن بخيه داشته باشد بايد هزينه آن را که بسيار کزاف است خود پرداخت کند و اگر نه مداوا نمی شود و همچنين به خاطر هتک حرمت زندانيان و نرسيدن به معالجه به موقع اعصاب و روان آنها با مشکلات کاملا جدی روبرو می شوند .
لذا از شما رياست محترم سازمان ملل متحد که برای بازديد از کشور باستانی ايران عزيزمان ديدن می فرماييد خواهشمندم برای حل پاره ای از مشکلات زندانيان رجائی شهر کرج ديدن فرماييد شايد ديدن شما از اين زندان مشکلات زيادی از زندانيان در بند اين زندان بخصوص زندانيان سياسی تا حدودی برطرف شود از اينکه از کشور باستانی و عزيز ايران قصد ديدار داريد کمال سپاسگزاری را دارم .
زندانی سياسی مهدی اسلاميان
سالن 1 بند 1 زندان گوهردشت کرج
02 / ارديبهشت / 1389

گزارش فوق به دبير کل سازمان ملل ارسال گرديد
6 اردیبهشت 1389 11:15
Balatarin.
Read more!

سه فعال صنفی معلمان در آستانه روز معلم بازداشت شدند

کلمه: سه نفر از معلمان و فعالان صنفی معلمان توسط اداره اطلاعات همدان بازداشت شدند.

به گزارش کلمه، براساس گزارش های دريافتي، اطلاعات همدان از آقايان علی نجفی و محمد خانی و سعيد جهان آرا طی تماس های تلفنی به صورت جداگانه خواسته شده بود که خود را ساعت ۸ صبح روز شنبه به اداره اطلاعات معرفی نمايند .

اين افراد با حضور در اداره اطلاعات همدان با بازجويی های طولانی مواجه شدند و در نهايت به بازداشتگاه های انفرادی اداره اطلاعات منتقل شدند و تا زمان مخابره اين خبر از وضعيت آنها اطلاعی در دست نيست .
Read more!

Sunday 25 April 2010

ليست شماره يک اسامى زندانيان محکوم و محکومان به زندان

- سامان آتشک - تبليغ بهاييت - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
2 - رشيد آخکندى - محاربه - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : اعدام
3 - هلمت حسن آذر پور - فعال سياسى - محل نگهدارى : زندان مرکزى مهاباد - محکوميت : 15 سال حبس تعزيرى
4 - سروت آذرنيوش - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 1 سال و نيم حبس تعزيرى
5 - يوسف آرساز - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 7 ماه حبس تعزيرى
6 - حميد آرغيش - فعال فرهنگى -هويت طلب ترک - محل نگهدارى : زندان خوى - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
7 - رضا آغه ميرى - نامعلوم - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 16 ماه حبس تعزيرى
8 - حسن آقا جانى - جاسوسى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : حبس ابد
9 - هدايت الله آقايى - اخلال در نظم عمومى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 2 سال و شش ماه حبس
10 - محمد امين آگوشى - محاربه - محل نگهدارى : زندان اروميه - محکوميت : اعدام
11 - احمد آلبوغيش - فعال سياسى عرب - محل نگهدارى : زندان کارون اهواز - محکوميت : 6 سال
12. - يوسف آهنگ خوش - نامعلوم - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
13 - رضا ابازرى - فعاليتهاى پان ترکيستى و ارتباط با بيگانه - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
14 - طيب ابراهيم زاده - هويت طلب ترک - محل نگهدارى : زندان ماکو - محکوميت : 15 سال حبس تعزيرى
15 - محمد ابراهيمى - سازمان علم حق عدالت - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 12 سال و 10 ماه حبس تعزيرى
16 - محمد رئوف ابراهيمى - تبليغ عليه نظام - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
17 - محمد ابراهيمى - ارتباط با احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
18 - محمدعلى ابطحى - اجتماع و تبانى با هدف اقدام عليه امنيت ملى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 6 سال حبس تعزيرى
19 - اکبر اجدادى - اخلال در نظم - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 32 ماه حبس تعزيرى
20 - على احسانى - تبليغ بهاييت - محل نگهدارى : زندان سمنان - محکوميت : 2سال حبس و تبعيد
21 - محمد احسانى - متهم پرونده موسوم به 'براندازى نرم ' - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
22 - کيانوش احسانى - قصد ساخت مستندى در مورد آيين بهائيت - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 4 سال حبس و 5 ميليون جريمه نقدى
23 - ابراهيم احسن - ارتباط با احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
24 - نادر احسنى - فعال دانشجويى طيف چپ (داب) - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
25 - هوال احمد - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : نقطه نامعلوم - محکوميت : 10 سال حبس تعزيرى
26 - على احمد سليمان - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 5 سال و نيم حبس تعزيرى
27 - آمانج احمد عبدالله - انصار الاسلام - تبعه عراق - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 4 سال بازداشت موقت
28 - طه احمدى - محاربه - محل نگهدارى : زندان بندرعباس - محکوميت : 20 سال حبس تعزيرى
29 - مادح احمدى - به اتهام ديدار با سران احزاب مخالف - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
30 - على احمدى - همکارى با احزاب کردى - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
31 - جهانبخش احمدى - ارتباط با احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 6 سال حبس تعزيرى
32 - هوشيار احمدى - فعال سياسى كرد - محل نگهدارى : زندان سنندج - محکوميت : 6 سال حبس تعزيرى
33 - جليل احمدى - فعال کارگرى - محل نگهدارى : زندان دزفول - محکوميت : 6 ماه حبس تعزيرى
34 - نقى احمدى آذر مقدم - روزنامه نگار - محل نگهدارى : زندان تبريز - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
35 - بهمن احمدى امويى - روزنامه نگار - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 7 سال و چهار ماه و 74 ضربه شلاق
36 - عزت الله احمديان - تبليغ بهاييت - محل نگهدارى : زندان مشهد - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
37 - على اربابى - هوادار آيت الله بروجردى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
38 - متين ارجان - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 10 سال حبس تعزيرى
39 - امير رضا اردلان - تبليغ عليه نظام - محل نگهدارى : زندان مرکزى اصفهان - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
40 - ستاره ارکوازى - عضويت در سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان ديزل آباد کرمانشاه - محکوميت : 10 سال حبس تعزيرى
41 - رستم ارکيا - محاربه - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : اعدام
42 - شيلان اروميه اى - ارتباط با احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
43 - منصور اسانلو - فعال کارگرى - اقدام عليه امينيت ملى - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
44 - خالد استاد قاضى - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
45 - زهرا اسد پور گرجى - تردد به مقر مجاهدين در عراق - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
46 - حسن اسدى - تبليغ عليه نظام - محل نگهدارى : زندان تبريز - محکوميت : 6 ماه حبس تعزيرى
47 - سهراب اسماعيل - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : حبس ابد
48 - کوهزاد اسماعيلى - توهين به رهبرى و تبليغ عليه نظام - محل نگهدارى : زندان رشت - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
49 - محمد اسماعيل وندى - فعال کارگرى - اجتماع و تبانى عليه نظام - محل نگهدارى : زندان اهواز - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
50 - عليرضا اشراقى - اعتراضات مردمى پس از انتخابات رياست جمهورى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
51 - سيما اشراقيبه - تبليغ بهاييت - محل نگهدارى : زندان مشهد - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
52 - بختيار اشرفى کيا - هوادارى از حزب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 11 سال حبس تعزيرى
53 - حسين اصغرى - امنيتى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 8 سال حبس تعزيرى
54 - امير اصلانى - نامعلوم - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
55 - حسين اعزامى - اعتراضات مردمى پس از انتخابات رياست جمهورى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
56 - دکتر ابراهيم افشار - ارتباط با بيگانه - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
57 - جعفر اقدامى - شرکت در مراسم خاوران - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 10 سال حبس تعزيرى
58 - على الرويسى - نامعلوم - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 6 ماه حبس تعزيرى
59 - حبيب الله نادرى - جاسوسى - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 18 سال حبس تعزيرى
60 - مهدى اللهيارى - فعال دانشجويى طيف چپ(داب) - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
61 - شيرين الم هويى - محاربه - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : اعدام
62 - عمر امامى - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى يزد - محکوميت : 21 سال حبس تعزيرى
63 - سياوش اميرى - بدعت در دين - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
64 - اسعد اميرى - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 7 سال حبس تعزيرى
65 - کيوان اميرى الياسى - فعال طيف چپ - تبليغ عليه نظام - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
66 - ياشار امينى - فعاليت تبليغى عليه نظام - محل نگهدارى : نا معلوم - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
67 - رضا امينى - فعال سياسى كرد - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 20 سال حبس تعزيرى
68 - اسد امينى - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
69 - هادى امينى - عضويت و همکارى با احزاب سياسى کرد - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
70 - رحمت اورامى نژاد - نامعلوم - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
71 - جمهور اوزگور - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 13 سال حبس تعزيرى
72 - ارسلان اوليايى - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 16 سال حبس تعزيرى
73 - محمد اوليايى فر - وکيل دادگسترى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
74 - سيامک ايقانى - تبليغ بهاييت - محل نگهدارى : زندان مرکزى سمنان - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
75 - ساسان بابايى - تبليغ عليه نظام - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 4 سال حبس تعزيرى
76 - محسن باپيرى - توهين به رهبرى و خروج غيرقانونى از مرز - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
77 - جهانگير بادو زاده - فعال سياسى کرد - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : حبس ابد
78 - مسعود باستانى - روزنامه نگار - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 6 سال حبس تعزيرى
79 - حسين باستانى - اعتراضات مردمى پس از انتخابات رياست جمهورى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
80 - اسد باوى - محاربه - محل نگهدارى : زندان کارون اهواز - محکوميت : 10 سال حبس تعزيرى
81 - هانى باوى - فعال سياسى عرب - محل نگهدارى : 10 سال تبعيد - محکوميت : 11 سال حبس تعزيرى
82 - مسلم باوى - فعال عرب اهواز - مشارکت در بمب گذارى - محل نگهدارى : زندان اراک - محکوميت : 16 سال حبس تعزيرى و 10 سال تبعيد به اراک
83 - محسن باوى - فعال سياسى عرب - محل نگهدارى : زندان نيک شهر - محکوميت : 20 سال و تبعيد به نيک شهر
84 - عماد باوى - فعال سياسى عرب - محل نگهدارى : ،تبعيد به قائم شهر - محکوميت : 25 سال حبس تعزيرى
85 - مهدى باهله - عضويت و همکارى با احزاب سياسى کرد - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : حبس ابد
86 - ابراهيم بايرزاده - ارتباط با احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مراغه - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
87 - على بايرزاده - ارتباط با احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان تبريز - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
88 - زينب بايزيدى - فعال سياسى کرد - محل نگهدارى : زندان زنجان - محکوميت : 4 و نيم سال حبس و تبعيد به زندان زنجان
89 - افشين بايمانى - عضويت در سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 15 سال حبس تعزيرى
90 - هومن بخت آور - تبليغ بهاييت - محل نگهدارى : زندان مشهد - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
91 - على بخش بذرافکن - نامعلوم - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 2 ونيم سال حبس و 5 سال تبعيد
92 - رسول بدلى - نامعلوم - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
93 - على بدلى - نامعلوم - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 6 ماه حبس تعزيرى
94 - ناصر برزگر - عضويت و همکارى با گروه هاى معاند نظام - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
95 - حميد رضا برهانى - هوادارى از سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
96 - ناظم بريحى - حمل و نگهدارى مواد منفجره - محل نگهدارى : زندان کارون اهواز - محکوميت : حبس ابد
97 - هوشيار بشابادى - محاربه - محل نگهدارى : زندان ديزل آباد کرمانشاه - محکوميت : 10 سال حبس تعزيرى
98 - شاکر بگى - فعال سياسى - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 30 سال حبس تعزيرى و تبعيد
99 - حميد بنازاده - هوادارى از سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
100 - على اصغر بنازاده - هوادارى از سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
101 - کبرى بنازاده امير خيزى - ارتباط با سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 5 سال حبس و تبعيد به زندان گوهردشت کرج
102 - مهران بندى - تبليغ بهاييت - محل نگهدارى : بازداشتگاه اطلاعات يزد - محکوميت : 3 و نيم سال حبس تعزيرى
103 - ساعد بنفشى - همکارى با احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 1 سال و نيم حبس تعزيرى
104 - مهدى بوئينى - تمرد و تيراندازى به مامورين - محل نگهدارى : زندان کارون اهواز - محکوميت : 10 سال حبس تعزيرى
105 - هيوا بوتيمار - روزنامه نگار - محاربه - محل نگهدارى : بازداشتگاه اطلاعات مهاباد - محکوميت : 10 سال حبس تعزيرى
106 - قادر بوستانچى - همکارى با احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
107 - وحيد بهادرى - هويت طلب ترک - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 13 ماه حبس تعزيرى
108 - جمال بهادرى - توهين به رئيس قوه قضائيه - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
109 - على بهزاديان - فعال سياسى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 6 سال حبس تعزيرى
110 - على بهزاديان نژاد - وبلاگ نويس - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 6 سال حبس تعزيرى
111 - مجتبى بيات - توهين به مقدسات - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى و پرداخت 300 هزار تومان جزاى نقدى
112 - عدنان بيانات - اقدام عليه امنيت ملى - محل نگهدارى : زندان اهواز - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
113 - على بيکس - فعال سياسى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 7 سال و 74 ضربه شلاق
114 - رضا پاشائى - هويت طلب ترک - محل نگهدارى : زندان نقده - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
115 - محمد پالش - هوادار پژاک - محل نگهدارى : زندان اردبيل - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
116 - عباس پاليزدار - اقدام بر عليه امنيت ملى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 10 سال حبس تعزيرى
117 - جمال پر - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 7 سال حبس تعزيرى
118 - محمد پرتوى - شرکت در تجمع اعتراضى - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 4 سال حبس تعزيرى
119 - ايوب پرکار - ارتباط با سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 20 سال حبس تعزيرى
120 - محمد امين پروشان - ارتباط با احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 15 سال حبس تعزيرى
121 - على پرويز - فعال دانشجويى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
122 - خه بات پرويزى - محاربه - محل نگهدارى : زندان ديزل آباد کرمانشاه - محکوميت : 15 سال حبس تعزيرى
123 - ستار پرويزى - محاربه - محل نگهدارى : زندان ديزل آباد کرمانشاه - محکوميت : 16 سال حبس تعزيرى
124 - ياسر پرويزى - همکارى با احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 2 و نيم سال حبس تعزيرى
125 - کاوه پرويزى - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 4 سال حبس تعزيرى
126 - کمال پروينى - فعال سياسى كرد - محل نگهدارى : زندان مرکزى ماکو - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
127 - محمد پورعبدالله - فعال دانشجويى طيف چپ (داب) - محل نگهدارى : قزل حصار - محکوميت : 3 سال حبس
128 - احمد پولادخانى - محاربه - محل نگهدارى : زندان اروميه - محکوميت : اعدام
129 - بهمن پيکال - فعال سياسى كرد - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 6 سال حبس تعزيرى
130 - محمد تابع محمدى - فعال دانشجويى - محل نگهدارى : زندان عادل آباد شيراز - محکوميت : 4 سال حبس تعزيرى
131 - فريدون تابعى - فعال سياسى کرد - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
132 - کيان تاجبخش - پژوهشگر- تلاش براى اجراى کودتاى مخملى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
133 - على تاجرنيا - فعال سياسى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 6 سال حبس و 74 ضربه شلاق
134 - سوسن تبيانيان - تبليغ بهاييت - محل نگهدارى : زندان مرکزى سمنان - محکوميت : 18 ماه حبس تعزيرى
135 - آرش ترابى - نامعلوم - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 10 سال حبس تعزيرى
136 - حسن ترلانى - محاربه ، اقدام عليه امنيت ملى تبليغ عليه نظام - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 10 سال حبس و تبعيد به زندان مرکزى کرمان
137 - حسام ترمسى - ايجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
138 - ساسان تقوايى - تبليغ بهاييت - محل نگهدارى : زندان شيراز - محکوميت : 4 سال حبس تعزيرى
139 - احمد تمويى - فعال سياسى کرد - محل نگهدارى : زندان مرکزى مهاباد - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
140 - طاهر تميمى - دبيرکل جبهه دموکراتيک خلق عرب - محل نگهدارى : زندان کارون اهواز - محکوميت : 10 سال حبس تعزيرى
141 - احسن توپوز - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 13 سال حبس تعزيرى
142 - بهروز توکلى - عضو رهبرى جامعه بهائيان - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 2 سال بازداشت موقت
143 - مجيد توکلى - اجتماع و تبانى عليه نظام - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 8 سال و شش ماه حبس تعزيرى
144 - وحيد تيزفهم - عضو رهبرى جامعه بهائيان - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 2 سال بازداشت موقت
145 - مهوش ثابت - عضو رهبرى جامعه بهائيان - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 2 سال بازداشت موقت
146 - سروش ثابت - اجتماع و تبانى به قصد برهم زدن امنيت ملى - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
147 - رها ثابت - تبليغ بهاييت - محل نگهدارى : زندان عادل آباد شيراز - محکوميت : 4 سال حبس تعزيرى
148 - محسن ثقفى - فعال کارگرى - شرکت در تجمع روز جهانى کارگر - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
149 - عليرضا ثقفى - نويسنده - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
150 - رقيه جابرى - بدعت در دين - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
151 - جواد جابرى - فعال سياسى عرب - محل نگهدارى : زندان سپيدار اهواز - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
152 - بهروز جاويد تهرانى - فعال سياسى - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 7 سال حبس تعزيرى
153 - محسن جعفرى - اعتراضات مردمى پس از انتخابات رياست جمهورى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 4 سال زندان و پرداخت 300 هزار تومان جريمه
154 - رضا جعفريان - نامعلوم - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
155 - سهراب جلالى - فعال سياسى کرد - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 2 سال حبس و تبعيد به کاشمر
156 - محمد جلالى - عضويت در گروه هاى معاند - محل نگهدارى : زندان کارون اهواز - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى و 4 سال تبعيد
157 - زينب جلاليان - محاربه - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : اعدام
158 - عباس جليليان - جاسوسى - نويسنده - محل نگهدارى : ديزل آباد کرمانشاه - محکوميت : 15 ماه حبس تعزيرى
159 - فرهاد جمال رشيد - انصار الاسلام - تبعه عراق - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 4 سال بازداشت موقت
160 - محمد حسن جنيدى - تشويش اذهان عمومى - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
161 - کاوه جوانمردى - روزنامه نگار- محاربه - محل نگهدارى : زندان مرکزى مراغه - محکوميت : 2 سال حبس و تبعيد به زندان مراغه
162 - رضا جوشن - فعال سياسى - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
163 - قادر جولا - فعال سياسى كرد - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 15 سال حبس تعزيرى
164 - کامران جهانبانى - اعتراضات مردمى پس از انتخابات رياست جمهورى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
165 - اميرعلى چابکزاده - نامعلوم - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 15 سال حبس تعزيرى
166 - عمر چاپراز - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 13 سال حبس تعزيرى
167 - حمزه چاوشى - همجنس گرايى - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : اعدام
168 - فرزاد چراغ ويسى - نامعلوم - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
169 - عبدالامير چلداوى - عضويت و همکارى با احزاب سياسى کرد - محل نگهدارى : زندان کارون اهواز - محکوميت : 10 سال حبس تعزيرى
170 - عبدالرحمان چنگالى - همکارى با احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 5 سال و نيم حبس تعزيرى
171 - خدارحم چهرى - نامعلوم - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 10 ماه حبس تعزيرى
172 - صحاب الدين چهرى - اقدام بر عليه امنيت ملى - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 16 ماه حبس تعزيرى
173 - حسن چيلان - نامعلوم - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
174 - فرهاد حاج ميرزائى - اقدام عليه امنيت ملي، تجمع و تبانى عليه نظام - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 10 سال و چهار ماه حبس تعزيرى
175 - على حاجى پور - همکارى با احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى سردشت - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
176 - جواد حاجيلو - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
177 - وليد حامدى - تبعه کويت - امنيتى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
178 - سعيد حجاريان - اقدام بر عليه امنيت ملى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
179 - امير حجتى - فعال سياسى - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 5 ماه حبس تعزيرى
180 - ناصر حزابى - بمب گذارى - محل نگهدارى : زندان کارون اهواز - محکوميت : 10 سال حبس تعزيرى
181 - جمال حسن پور - فعال سياسى کرد - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
182 - عدنان حسن پور - محاربه - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 16 سال حبس تعزيرى
183 - خيبر حسن پور - فعال دانشجويى - محل نگهدارى : زندان عادل آباد شيراز - محکوميت : 6 ماه حبس تعزيرى
184 - مجيد حسن زاده - نامعلوم - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
185 - جبار حسن عبدالکريم - انصار الاسلام - تبعه عراق - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 4 سال بازداشت موقت
186 - محمد حسن على - انصار الاسلام - تبعه عراق - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 4 سال بازداشت موقت
187 - مسعود حسين پناهى - کومله - محل نگهدارى : زندان شهر قروه - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
188 - على حسين نژاد - نامعلوم - محل نگهدارى : زندان ماکو - محکوميت : 8 ماه حبس تعزيرى
189 - حسين حسينى - تبليغ عليه نظام - محل نگهدارى : زندان مرکزى اردبيل - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
190 - سيد کريم حسينى - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 6 سال حبس تعزيرى
191 - شاهو حسينى - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان سقز - محکوميت : 8 سال حبس تعزيرى
192 - سامى حسينى - محاربه - محل نگهدارى : زندان اروميه - محکوميت : اعدام
193 - انور حسين پناهى - فعال سياسى کرد - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 16 سال حبس تعزيرى
194 - ميلاد حسينى کشتان - فعال دانشجويى - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 6 ماه حبس و 15 ضربه شلاق
195 - زانيار حقيانى - اقدام بر عليه امنيت ملى - محل نگهدارى : زندان زاهدان - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
196 - ايوب حقيقى - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 7 سال حبس تعزيرى
197 - ياشار حکاک پور - تبليغ عليه نظام - محل نگهدارى : زندان زنجان - محکوميت : 6 ماه حبس تعزيرى
198 - بشير حمادى - عضويت در گروه هاى معاند - محل نگهدارى : زندان کارون اهواز - محکوميت : 5 سال حبس و 4 سال تبعيد
199 - توفيق حمادى - عضويت در گروه هاى معاند - محل نگهدارى : زندان کارون اهواز - محکوميت : 5 سال حبس و 4 سال تبعيد
200 - حسين حمزه بنى شجاع - عضويت در سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : حبس ابد
201 - حيدر على حيدرى - نامعلوم - محل نگهدارى : زندان عادل آباد شيراز - محکوميت : 10 سال حبس تعزيرى
202 - على حيدريان - محاربه - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : اعدام - 10 سال
203 - فاتح حيرانى - فعال سياسى كرد - محل نگهدارى : زندان اهر - محکوميت : 6 سال حبس تعزيرى
204 - امين خاتم پناه - نامعلوم - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
205 - صهبا خادمى - تبليغ بهاييت - محل نگهدارى : همدان - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
206 - رضا خادمى - عضويت در سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 20 سال حبس تعزيرى
207 - غلام حسين خان عبدلى - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
208 - جمال الدين خانجانى - عضو رهبرى جامعه بهائيان - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 2 سال بازداشت موقت
209 - هژار خانى - همکارى با احزاب کردى - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
210 - مهدى خدايى - فعال دانشجويى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 4 سال حبس تعزيرى
211 - عباس خرسندى - تشکيل جمعيت غيرقانونى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 8 سال حبس تعزيرى
212 - دلشاد خضردشتى - همکارى با احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مهاباد - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
213 - حسين خضرى - محاربه - محل نگهدارى : زندان مرکزى قم - محکوميت : اعدام
214 - پيمان خنجرى - عضويت در سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان ديزل آباد کرمانشاه - محکوميت : 27 سال حبس تعزيرى
215 - هاشم خواستار - عضو کانون صنفى معلمان - محل نگهدارى : زندان مشهد - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
216 - جمال خوال - شرکت در تجمع اعتراضى - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 1 سال زندان و سه سال تبعيد به سمنان
217 - ابراهيم خورندى - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 23 سال حبس تعزيرى
218 - بختيار خوشنام - فعال مدنى - محل نگهدارى : بازداشتگاه اطلاعات سقز - محکوميت : 1 سال زندان و دو سال اقامت اجبارى در سيرجان کرمان
219 - بابک دادبخش - شرکت در مراسم قلعه بابک - محل نگهدارى : زندان اردبيل - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
220 - حسين داروغه - واقعه مکينوس - امنيتى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
221 - امين دالوند - تخريب حسينيه شريعت قم - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 1 سال حبس، 74 ضربه شلاق
222 - ارژنگ داوودى - تبانى و توهين - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 14 سال حبس تعزيرى
223 - نازيلا دشتى - ارتباط با سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
224 - مراد دغر - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
225 - داوود دفاعى - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
226 - على دنيارى - نامعلوم - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 6 ماه حبس و 15 ضربه شلاق
227 - هارون دوانى - فعال سياسى کرد - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 7 سال حبس تعزيرى
228 - سيما ديدار - تبليغ عليه نظام - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
229 - ذبيح الله رئوفى - نامعلوم - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 6 ماه حبس و تبعيد به تويسرکان
230 - سعيد راد - نامعلوم - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
231 - منصور رادپور - هوادارى از سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
232 - فرزاد راوند - فعال سياسى كرد - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 6 سال حبس تعزيرى
233 - آرش رايجى - تشويش اذهان عمومى - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
234 - منيژه ربيعى - ارتباط با سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
235 - جلال رجب زاده - نامعلوم - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 6 ماه حبس تعزيرى
236 - سيما رجبيان - تبليغ بهاييت - محل نگهدارى : زندان مشهد - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
237 - محمود رحمانى - همکارى با دولت عراق - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 15 سال حبس تعزيرى
238 - ابراهيم رحمانى - ارتباط با احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
239 - مجيد رحمانى - فعال سياسى كرد - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 7 سال حبس تعزيرى
240 - يوسف رحمانى پور - عضويت و همکارى با احزاب سياسى کرد - محل نگهدارى : زندان شهرضا اصفهان - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى و تبعيد به زندان شهرضا اصفهان
241 - رحمان رحيم پور - فعال دانشجويى - محل نگهدارى : زندان اروميه - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
242 - بهروز رحيمى - فعال سياسى كرد - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
243 - پژمان رحيمى - فعاليت کارگرى - محل نگهدارى : زندان اهواز - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
244 - سيوان رحيمى - فعال سياسى كرد - محل نگهدارى : بازداشتگاه اطلاعات سپاه - محکوميت : 6 سال حبس تعزيرى
245 - انور رستمى - محاربه - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : اعدام
246 - محمد رسولى - اعتراضات مردمى پس از انتخابات رياست جمهورى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 10 ماه حبس تعزيرى
247 - لقمان رشى - همکارى با احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان بوکان - محکوميت : 6 سال حبس تعزيرى
248 - على رشيدى - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 4 سال حبس تعزيرى
249 - احمد رشيدى نيا - جاسوسى - محل نگهدارى : اتاق 122 ، بند 209 زندان اوين - محکوميت : حبس ابد
250 - ايمان رضاپور - اعتراضات مردمى پس از انتخابات رياست جمهورى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 6 ماه حبس تعزيرى
251 - مسعود رضايى - فعال سياسى كرد - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
252 - سعيد رضايى - عضو رهبرى جامعه بهائيان - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 2 سال بازداشت موقت
253 - شير محمد رضايى - هوادارى از سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 4 سال حبس تعزيرى
254 - کاظم رضايى - فعال دانشجويى - محل نگهدارى : زندان عادل آباد شيراز - محکوميت : 5 سال و 8 ماه حبس تعزيرى
255 - عبدالله رمضان زاده - اقدام بر عليه امنيت ملى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
256 - هاله روحى - تبليغ بهاييت - محل نگهدارى : بازداشتگاه پلاک 100 شيراز - محکوميت : 4 سال حبس تعزيرى
257 - بابک روحى - تبليغ بهاييت - محل نگهدارى : زندان مشهد - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
258 - حامد روحى نژاد - محاربه - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 10 سال حبس تعزيرى
259 - عبدالجليل ريگى - محاربه - محل نگهدارى : زندان مرکزى زاهدان - محکوميت : اعدام
260 - عبدالحميد ريگى - محاربه - محل نگهدارى : زندان مرکزى زاهدان - محکوميت : اعدام
261 - محمد ريگى - محاربه - محل نگهدارى : زندان مرکزى زاهدان - محکوميت : اعدام
262 - محمد كريم زارعى - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مركزى طبس - محکوميت : 15 سال حبس تعزيرى
263 - جمال زارعى - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 7 سال حبس تعزيرى
264 - مهدى زاليه - عضويت و همکارى با احزاب سياسى کرد - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : حبس ابد
265 - عبدالامام زايرى - حمل و نگهدارى مواد منفجره - محل نگهدارى : زندان کارون اهواز - محکوميت : حبس ابد
266 - محمد على زايله - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : حبس ابد
267 - فراز زهتاب - دانشجو - محل نگهدارى : زندان تبريز - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
268 - احمد زيدآبادى - روزنامه نگار - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 6 سال حبس تعزيرى و تبعيد
269 - مهدى زينى - تبليغ بهاييت - محل نگهدارى : زندان مرکزى يزد - محکوميت : 3 و نيم سال حبس تعزيرى
270 - ناصر ساطورى - عضويت و همکارى با احزاب سياسى کرد - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 20 سال حبس تعزيرى
271 - على ساعدى - محاربه - محل نگهدارى : زندان کارون اهواز - محکوميت : اعدام
272 - عزيز ساعدى - محاربه - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : اعدام
273 - احمد ساعدى - محاربه - محل نگهدارى : زندان اهواز - محکوميت : اعدام
274 - کيوان سرابى - ارتباط با گروهاى معاند - محل نگهدارى : زندان ابهر - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
275 - سرور سروريان - تبليغ بهاييت - محل نگهدارى : همدان - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
276 - محمد سعادت - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 4 سال حبس تعزيرى
277 - ودود سعادتى - تبليغ عليه نظام - محل نگهدارى : زندان مرکزى اردبيل - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
278 - عبدالله سعيدى - فعال سياسى عرب - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 2 سال حبس تعزيرى
279 - ناصر سعيدى - فعال سياسى كرد - محل نگهدارى : زندان سقز - محکوميت : 4 سال حبس تعزيرى
280 - رمضان سعيدى - هوادارى از حزب کردى - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : 8 سال حبس تعزيرى
281 - سام سلامت - تبليغ عليه نظام - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 4 سال حبس تعزيرى
282 - على احمد سليمان - عضويت در احزاب کردى - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 5 سال و نيم حبس تعزيرى
283 - داوود سليمانى - فعال سياسى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 6 سال حبس تعزيرى
284 - مصطفى سليمى - محاربه - محل نگهدارى : زندان مرکزى سقز - محکوميت : اعدام
285 - مسعود سماواتيان - هوادار آيت الله بروجردى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
286 - مرتضى سميارى - فعال دانشجويى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 6 سال حبس تعزيرى
287 - اکبر سنجابى - عضويت در سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان ديزل آباد کرمانشاه - محکوميت : حبس ابد
288 - مصطفى سنگ تراش - ارتباط با بيگانه(جاسوسى) - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
289 - سعيد سنگر - عضويت در سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان مرکزى اروميه - محکوميت : حبس ابد
290 - خالد سوارى - فعال سياسى عرب - محل نگهدارى : زندان کارون اهواز - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
291 - حمزه سوارى - حمل و نگهدارى مواد منفجره - محل نگهدارى : زندان کارون اهواز - محکوميت : حبس ابد
292 - على سوارى - محاربه - محل نگهدارى : زندان کارون اهواز - محکوميت : اعدام
293 - ناصر سوداگرى - هوادارى از سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان رجايى شهر کرج - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى
294 - فرشيد سوداگرى - هوادارى از سازمان سياسى مخالف نظام - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
295 - امير سورسورى - نامعلوم - محل نگهدارى : زندان مرکزى سنندج - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
296 - مهرداد سورى - هوادار آيت الله بروجردى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
297 - ايمان سهراب پور - اقدام عليه امنيت کشور - محل نگهدارى : نامعلوم - محکوميت : 3 سال حبس تعزيرى
298 - جهانگير سهرابى - عضويت در گروه مذهبى اسلامى - محل نگهدارى : زندان اوين - محکوميت : 5 سال حبس تعزيرى
299 - بهمن سيدى - فعال سياسى كرد - محل نگهدارى : بازداشتگاه اطلاعات سپاه - محکوميت : 6 سال حبس تعزيرى
300 - عليرضا سيف - دراويش گنابادى - محل نگهدارى : زندان مرکزى قم - محکوميت : 1 سال حبس تعزيرى

.
Read more!

زندگی نامه عبدالرضا قنبری معلم و مدرس دانشگاه محکوم به اعدام

عبدالرضا قنبری نويسنده، معلم و استاد دانشگاه اواخر سال گذشته از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد.

بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، عبدالرضا قنبری معلم پاکدشتی که روز دوشنبه 14 دی ماه 88 در دفتر دبيرستان مدرس حصار امين پاکدشت و در حين انجام تدريس توسط 5 تن از مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بند 209 در زندان اوين منتقل شد پس از گذشت يک ماه توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم شده است.
متن زير مختصری از زندگی نامه اين معلم اعدامی است که اشاره ای به فعاليت های فرهنگی نامبرده نيز دارد.
.
آقای قنبری در تاريخ 17 خرداد 1346 در خانواده ای متوسط و فرهنگی در روستای چماز کتی قائم شهر در استان مازندران به دنيا آمد، تحصيلات ابتدايی و راهنمايی را در روستای چمازکتی گذراند تحصيلات دوره متوسطه را در رشته فرهنگ و ادب در دبيرستان مطهری قائم شهر به پايان برد، وی سپس وارد دانشکده ادبيات واحد نوشهر- چالوس شد و در دوره کارشناسی زبان و ادبيات فارسی در سال1374 فارغ التحصيل شد و در مهر همان سال به استخدام آموزش و پرورش در آمد و در دبيرستانهای شهرستان گرمسار از استان سمنان مشغول به کار شد وی در سال 76 در دانشکده ادبيات واحد تهران موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شد و همزمان با تدريس در مدارس به تدريس در دانشگاه نيز مشغول شد.

آقای قنبری در روز سه شنبه 13 شهريور سال 86 توسط مأموران وزارت اطلاعات مازندران بازداشت شد و به مدت 120 روز را در سلول انفرادی گذراند و سپس در دی ماه 86 آزاد شد و به حکم دادگاه انقلاب ساری به 6 ماه انفصال از خدمت محکوم و از تدريس وی جلوگيری به عمل آمد و در همان سال به شهرستان پاکدشت در استان تهران تبعيد شد.

روز دوشنبه 14 دی ماه 88 در دفتر دبيرستان مدرس حصار امين پاکدشت و در حين انجام تدريس توسط 5 تن از مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بند 209 در زندان اوين انتقال يافت و بلافاصله در شرايط روحی و روانی خاصی بازجويی از ايشان آغاز گرديد.

مراحل بازجويی از ابتدای دستگيری تا تشکيل دادگاه 25 روز به طول انجاميد و اين در شرايطی بوده که بازجويی از نامبرده در اين مدت به صورت مداوم و تحت فشارهای روحی و جسمی شب و روز به عمل می آمد.

توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی صلواتی و به اتهام محاربه و تبليغ مؤثر عليه نظام به اعدام محکوم گرديد.

نامبرده پس از تحمل يک ماه سلول انفرادی در بند 240 زندان اوين به بند 350 اين زندان منتقل شد.

مختصری از فعاليت های فرهنگی آقای قنبری به قرار زير است :

1 � تدريس در دبيرستان های شهرستان گرمسار، ارادان، ايوانکی و پاکدشت.

2 � تدريس در دانشگاه آزاد ، پيام نور و دانشگاه علمی کاربردی.

3 � انتشار 5 جلد کتاب آموزشی و کمک آموزشی و ادبی.

4 � تأسيس انجمن اهل قلم در گرمسار و تشکيل کلاس های نويسندگی و داستان نويسی.

5 � انتشار مقالات ادبی و تحقيقی در نشريات استان سمنان ، از جمله مقاله آيا فرهنگ ما بيمار است؟ و دانشجويان شاغل و معضلات آموزشی..

6 � انتشار نشريات ادبی همچون " نويسه " وابسته به انجمن نويسندگان گرمسار و نشريه " دادار " در گروه ادبيات دانشگاه آزاد و...

7 � چندين سخنرانی در مجامع علمی و ادبی در استان سمنان.

8 � عضو کميته پژوهشی آموزش و پرورش گرمسار.

9 � همکاری با برنامه ادبی راديو سمنان به عنوان کارشناس ادبی

10 � برگزار کننده اولين همايش طنز ادبی در شهرستان گرمسار

در ضمن بسياری از دانش آموزان و دانشجويان وی هم اکنون يا در مدارس و دانشگاه مشغول تدريس هستند و يا از نويسندگان و داستان نويسان ادبی کشور هستند. .
Read more!

تجمع شبانه تعداد زيادی از خانواده های دستگير شدگان در مقابل زندان اوين

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" ده ها نفر از خانواده ها ی زندانيان سياسی در مقابل زندان اوين تجمع کردند و خواستار آزادی فوری و بی قيد وشرط عزيزان خود شدند.
روز شنبه 4 ارديبهشت ماه از حوالی ساعت 20:45 خانواده های زندانيان سياسی در مقابل زندان اوين تجمع کردند و خواستار آزادی عزيزان خود شدند . خانواده ها عليرغم بارندگی به تجمع اعتراضی خود ادامه دادند و هر لحظه که اين تجمع ادامه می يافت بر تعداد تجمع کنندگان افزوده می شد.
خانواده ها بدليل بارندگی در زير پل تجمع کرده بودند. تعداد زيادی از خانواده ها عليرغم سپردن وثيقه برای عزيزانشان ولی هفته ها است که از آزادی آنها خوداری می کنند.همچنين در ميان زندانيان سياسی تعدادی هستند که زمان بسيار کوتاهی به پايان محکوميت آنها باقی مانده است ولی بازجويان وزارت اطلاعات از آزادی آنها ممانعت می کنند.
تجمع اعتراضی خانواده ها تا لحظه انتشار خبر همچنان ادامه دارد و گفته می شود اين تجمعات در روزهای آينده ادامه خواهد يافت.
فعالين حقوق بشر ودمکراسی در ايران
04 ارديبهشت 1389 برابر با 24 آپريل 2010

Read more!

اسامى کارگران جانباخته حوادث پس ازانتخابات درسال 88

آژانس ايران خبر:اسامى زير ,اسامى شهداى راه آزادى است كه درحوادث پس ازانتخابات درسال 88 به شهادت رسيدند , با گلباران مزار آنها در بهشت زهرا يادشان را در آستانه روز كارگر گرامى بداريم .
 محمود رئيسى نجفى كارگر
 بهمن جنابى خوش ,19 ساله ,كارگر لوله كش و تاسيسات لوازم برقى
 احمد نجاتى , فرزند على , 22 ساله , كارگر كه با ضربات باطوم به شهادت رسيد
 سجاد قائد رحمتى , اهل درود لرستان , كا رگر
 حسين اختر زند , اهل اصفهان , كارگر
 فرزاد جشنى 19 ساله , فرزند جعفر , اهل ايلام , كه براى كا ر به تهران رفته بود .
 ابوالفضل عبدللهى , برق كار , بر اثر اصابت گلوله به سر ش به شهادت رسيد
 سعيد عباسى , 28 ساله , در اثر شليك گوله جانيان به شهادت رسيد
 ميثم عبادى , 17 ساله , كارگر فرش فروش در فلكه صادقيه با اصابت گلوله به شكمش به شهادت رسيد
 عباس ديسناد , كارگر بازارى , 48 ساله در اثر ضربات باتون بر سرش به شهادت رسيد
Read more!

کابوس دانشجويان زندانی رهایم نمی‌کند، گفت‌وگوی نوشابه اميری با محمد ملکی

صدای "استاد" رنگ بيماری گرفته، قدرت کلامش اماهمچنان برجاست: "به عنوان پيام به مسئولين جمهوری اسلامی، به گردانندگان امور می گويم ۳۰ سال خشونت کرديد، بياييد يک سال هم محبت کنيد، دانشجويان را آزاد کنيد، ببينيد نتيجه بهتری می گيريد يا نه." اين را دکتر محمد ملکی، اولين رئيس دانشگاه تهران می گويد که پس از سومين دور زندانی بودن در جمهوری اسلامی، کابوس شب هايش اين است: "جوانان و دانشجويان ما که در زندان ها هستند؛ به آنهاحکم های عجيب و غريب می دهند. اين دردناک است. از بيماری جسمی گذشته؛ اين وضعيت روانم را برهم می ريزد؛ رنج آورست."
قصد اين بود که از دکتر ملکی، استاد قديمی دانشگاه تهران در مورد وضعيت فعلی اش بپرسيم، او اما ترجيح داد درباره دانشجويان حرف بزند. جوانانی که نام آنها را نمی دانيم اما: "فرض کنيد شعاری دادند در دفاع از آزادی، در دفاع از حقی که در انتخابات برای خود قائل بودند؛ لازمه اش اين مدت زندان است؟"
براساس آخرين اطلاعات، وکلای دکتر ملکی مدارکی در مورد بيماری وی به قاضی ارائه کرده و خواستار تعويق محاکمه وی شده اند؛ محاکمه ای که قرار بود امروزبرگزار شود و با اين اتهامات: "توهين به رهبری"، "اقدام عليه امنيت ملی"، "ارتباط با منافقين"، "محاربه" ... . قاضی با تعويق دادگاه موافقت کرده امادر هر حال دکتر ملکی قصد دفاع از خويش را ندارد؛ اگر دادگاه "ذيصلاح" نباشد. چرا؟

به من اتهامات مختلفی زده اند از جمله محارب بودن که انگار مد شده است، بدون اينکه معنی و مفهوم آن شناخته شود. به خيلی ها اين اتهام را زده اند. با اين حال من در بازجويی هايم هم گفتم اگر برای هرکدام از اين اتهامات، يک سند ارائه کنيد، من می پذيرم. من در طول سال های اخير هيچ ارتباطی با خارج نداشتم، در ارتباط با هيچ گروهی نبوده ام، به آقای خامنه ای، توهين نکرده ام، انتقاد کرده ام. ايشان که معصوم نيستند، نقد کرده ام. من همه اين اتهامات را تکذيب می کنم و اگر دادگاه ذيصلاحی تشکيل شود، از خود دفاع خواهم کرد. من زندانی سياسی هستم و مطابق قانون، دادگاه من بايد علنی و با حضور هيات منصفه باشد. اگر علنی نباشد از خود دفاع نمی کنم. در سال ۸۰ هم که همراه ملی ـ مذهبی ها دستگير شده بودم با همين استدلال در دادگاه دفاع نکردم.

دکتر ملکی در رد اتهامات اش با بازجويان، سخن بسيار گفته؛ اما آنها چه گفته اند؟
هيچ؛ آنها اتهام می زنند، شما جواب می دهيد، آنها حرف خودشان را تکرار می کنند. استدلال هم بکنيد بی نتيجه است چون وظيفه آنها چيز ديگريست؛ وارد کردن اتهام. اما حالا من مهم نيستم، اين اتهاماتی که به جوانان وارد می کنند دردآورست. رنج من نه به علت بيماری ست بلکه ديدن اين همه جوانان گمنام در زندان ها، حکم های عجيب چند ساله ای که برای آنان صادر می کنند، مرا رنج می دهد. از بيماری جسمی نه، از اين درد، روان ام به هم می ريزد. شب ها کابوس اين بچه ها را دارم. مظلوميت آنها دردآورست. چرا اينها را در زندان نگاهداشته ايد؟ غالبا خانواده های اينها را هنگام مراجعه، تحويل نمی گيرند. و با کمال تاسف بايد بگويم اين آقايان جنبش سبزی هم يک چيزهايی می گويند ولی عنايت کافی نمی شود. من يک خواهش از اين آقايان دارم. بس است اين خودی و غيرخودی. اين را در همين ملاقات ها و رفت و آمدها هم شاهديم. بس است.

زندان که بوديد جوان ها چه می گفتند؟ بين استاد و دانشجو در سلول چه سخنانی رد و بدل می شد؟
البته من سه ماه اول انفرادی بودم.

زندان انفرادی بر شما چگونه گذشت؟
۶۱ روز در انفرادی بودم و مشکلات جسمی فراوان داشتم. يک مدت يک عضوالقاعده را به سلولم آوردند. می گفت تعداد زيادی آمريکايی کشته ام و باز هم بتوانم می کشم. بعد او را بردند يک قاچاقچی آوردند که ۳۰ کيلو ترياک داشته. فکر کنيد؛ پيش من که بيمار بودم؛ خودشان چند بار مرا به بيمارستان بردند. يعنی شرايط زندان حتی برای ما که سابقه های قبلی هم داريم قابل تحمل نيست. من در نظام اسلامی، دفعه سوم بود که به زندان می افتادم ولی با اين حال دشوار بود. جالب اينکه هر سه بار هم به عنوان ضدانقلاب در بند بودم. در حاليکه آقايان بايد بگويند کسی که از آزادی و صلح و دوستی، دفاع می کند ضدانقلابی ست يا آن گردن کلفت هايی که برج های ميلياردی می سازند. آنها ضدانقلابند يا من که يک استاد بازنشسته دانشگاه هستم و با اين بيماری، بايد با ماهی ۶۰۰ هزارتومان زندگی کنم؟ من نمی دانم. اين وضعی ست که برای ما پيش آمده ديگر.

از کی با دانشجويان و جوانان زندانی در تماس بوديد؟
سه ماه دوم در بند ۲۰۹ و ۳۰۵ با بچه ها در تماس بودم. بيشترشان دانشجو هستند. هيچ اتهامی هم که بشود آن را اثبات کرد به آنها وارد نشده. در يکی از اين بندها من بودم و دکتر ربانی، ديگر استاد دانشگاه و ۱۲ دانشجو. محمد، پسر دکتر مصطفی معين، وزير علوم هم بود که آزاد شد. نمی دانم چه بگويم فقط اينکه بايد حضور داشته باشيد تا احساس مرا به عنوان يک استاد قديمی دانشگاه احساس کنيد. علاقه من به دانشجويان، کمتر از علاقه ام به فرزندم نيست. وقتی می ديدم آنها را می آورند و به کارشان رسيدگی نمی کنند، دردآور بود.

آنها که از ما جوان ترند به ما می گويند تقصير شما بود انقلاب کرديد. ما هم می توانيم به شما همين را بگوييم. واقعا تقصير که بود؟
ببينيد مردم عليه نظامی که ظلم می کردانقلاب کردند. قيام کردند برای يک زندگی بهتر، يک حکومت عادلانه تر. حکومتی که ظلم و بيداد را از بين ببرد. ولی اين را قبلا هم نوشتم که انقلاب ما مصادره شد. مصادره.

اگر الان می توانستيد يک آرزو بکنيد، آن آرزو چه بود؟
چند روز پيش نامه مهندس سحابی را می خواندم. آخر نامه نوشته اند: "ای خدای بزرگ، ای تغيير دهنده قلب‌ها و فکرها، يا حال و روز ما را دگرگون کن يا مرگ مرا برسان". من خوب احساس کردم ايشان چه می گويد. برای افرادی در سن ما، زندگی در اين شرايط سخت است. من هم می توانم آرزوی مهندس سحابی را بکنم. چون آدم وقتی نيست، احساس مسئوليت هم نمی کند ولی وقتی هست، نمی تواند اين احساس را نداشته باشد. و من فکر می کنم مسئوليت من بيشترست. من يک معلم بودم. دانشجويان بسياری تربيت کردم. با اين وضع، رنج من مضاعف است. نمی دانم شايد لازم باشد دعا کنم که خداوند به مسئولين اين مملکت درايت بيشتری بدهد. من به بازجويانم می گفتم سی سال دانشجويان را گرفتيد، زندانی کرديد، کشتيد، بياييد يکی دو سال هم با محبت رفتار کنيد. بگذاريد آنها حرف شان رابزنند، بگذاريد انجمن شان را تشکيل دهند، اگر دانشجو نظر ندهد، انتقاد نکند، چه کسی بايد اين کار را بکند...

بازجويان چه جوابی به شما می دادند؟
بی احترامی می کردند. می گفتند فضولی نکن. به تو مربوط نيست. متاسفانه هيچ چيز را رعايت نمی کنند. اصلا توجه نمی کنند که آدم جای پدر آنهاست. سنی از آدم گذشته. توجه نمی کنند که وقتی آنها متولد نشده بودند، من در انقلاب نقشی داشتم. زندگی ام را در ميانه گذاشته ام. رعايت نمی کنند؛ تا نظر می دهی با برخورد نامناسب روبه رو می شوی. من شرمنده دانشجويانم هستم. شرمنده اين همه محبت؛ اما نمی دانم آقايان چرا اين کارها را می کنند. کدام جامعه توانسته باخشونت سرپابايستد؟ ما راه آزادی را انتخاب کرديم و پای هزينه هايش هم ايستاده ايم، اما به عنوان پيام به گردانندگان امور می گويم فکری به حال جوانان زندانی بکنيد؛ سی سال خشونت کرديد، يک سال محبت کنيد ببينيد نتيجه بهتری می گيريد يا نه


.
Read more!

سه شنبه ٢٧ آپريل ٢٠١٠>> شرايط زندانيان سياسى در ايران>> سخنرانى در كالج گولدسميت در لندن انگلستان‏

سخنرانى در كالج گولدسميت در لندن انگلستان

شرايط زندانيان سياسى در ايران

زمان: سه شنبه ٢٧ آپريل ٢٠١٠

مكان : Goldsmiths College, Lewisham Way, New Cross, London SE14 6NW

http://www.gold.ac.uk/find-us/

سخنرانان:

كارل دروت: دانشجويان لندن در همبستگى با ايران

شيوا محبوبى: كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران

روزالين وارن: عفو بين الملل كالج گولدسميت روزالين وارن: عفو بين الملل كالج گولدسميت

اين جلسه توسط "دانشجويان لندن در همبستگى با ايران" , كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران و عفو بين الملل كالج گولدسميت برگزار ميشود.

ما از همه دعوت ميكنيم دراين جلسه شركت كرده و اين آفيش را براى دوستان و آشنايانتان ارسال داريد.

تلفنهاى تماس:

٠٧٨٩٦٩٢٢٦١٧

٠٧٩٨٤٤٤٥٢٧٨

Join us on our event on:

The Situation of Political Prisoners in Iran

Date: Tuesday, 27 April 2010

Time: 18:00 - 20:00

Location: Goldsmiths College, Lewisham Way, New Cross, London SE14 6NW

This event is jointly organised by London Students for Iran Solidarity
(LSIS), the Campaign to Free Political Prisoners in Iran (CFPPI) and
Goldsmiths Amnesty International.

After a short introduction, there will be a presentation by Shiva
Mahbobi, spokesperson of CFPPI, on the situation of political prisoners
in Iran. After that there will be an open discussion about how we can
work with this issue in the future.

The event is open for the public - you don't have to be a student to
come! If you need help to find the venue you can use the following
link:
http://www.gold.ac.uk/find-us/
We will be standing at the entrance of the main building and direct you
to the right room. If you still manage to get lost, just call Carl on
07896922617.

Please show your support and attend this evening - and please forward
this invitation to other people who might be interested!

Carl Drott, London Students for Iran Solidarity
Shiva Mahbobi, Campaign to Free Political Prisoners in Iran
Rossalyn Warren, Goldsmiths Amnesty International


.
Read more!

برنامه "براى آزادى زندانيان سياسى"


 برنامه راديويى كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى, در شهر گوتنبرگ سوئد آغاز به كار كرد
 يكشنبه هر هفته ساعت ١١ الى ١٢ ظهر به وقت اروپاى مركزى
 روى موج FM  فركانس 102.6 مگاهرتز  در شهر گوتنبرگ سوئد پخش ميشود
 جهت دسترسى به اين برنامه  در ساير نقاط دنيا به  سايت اينترنتى www.gnf.nu  مراجعه كرده و روى لينك  102.6 مگاهرتز  كليك كنيد
 تهيه كننده و مجرى برنامه: نازنين صديقى
ايملهاى تماس:
 0046 31 3351251 / 0046 31 3351252 / 0046 704914072  تلفنهاى تماس:
فاكس :  0046 31 3351259

Read more!

Monday 19 April 2010

CFPPI

يورش گارد زندان و رفتارهای وحشيانه رئيس بند با زندانيان و گوشمالی او توسط زندانيان
________________
وضعيت جسمی نامناسب رضا خندان نويسنده دربند
________________
قتل دو زندانی توسط نيروهای گارد ويژه زندان اروميه
 _________________
نقض حق قانونی تفکيک جرايم در بند زنان اوين
_________________
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صبح امروز فعال دانشجوئی نادر احسنی از دستگیر شدگان 16 آذر 1386 برای اجرای محکومیت سنگین و غیر انسانی 1 سال زندان دستگیر و به قرنطینه زندان اوین منتقل شد.
__________________
درگیری شدید زندانیان زندان گوهردشت با مزدوران رژیم
___________________
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"،روز گذاشته نیروهای گارد زندان به سالن 3 بند1 زندان گوهردشت یورش بردند و زندانیان را مورد اذیت و آزار قرار داد که منجر به زد و خورد زندانیان با رئیس بند 1 حسن آخریان و متواری شدن وی شد.
روز یکشنبه 29 فروردین ماه حوالی ساعت 08:00 صبح نیروهای گارد زندان به زندانیان بی دفاع یورش بردند و تحت عنوان بازرسی زندانیان را با شیوه ای وحشیانه ای به محوطه زندان منتقل کردند. سپس نیروی گارد زندان اقدام به تخریب و ضبط وسائل شخصی زندانیان نمودند. این یورش تا ساعت 11:00 ادامه داشت
__________________.
سه سال و نیم زندان و پنجاه ضربه شلاق برای یک زندانی سیاسی


سایت کلمه: حکم محمد نوری زاد صبح روز شنبه در شعبه ی ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی از طرف قاضی پیرعباسی به وکیل نوری زاد آقای علیزاده طباطبایی ابلاغ شد. به گزارش خبرنگار “کلمه” در این حکم محمد نوری زاد به سه و نیم سال زندان همراه با پنجاه ضربه شلاق محکوم شده است . متهم بیست روز مهلت دارد تا به این حکم اعتراض کند


محمد نوری زاد به دلیل سه نامه به رهبری و مقاله ای در نقد سخنان جناحی رییس قوه قضایه ۱۲۰ روز پیش بازداشت شده است که ۷۰ روز آن را در انفرادی بوده. وی در حال حاضر در بند ۲۴۰ و در یک سلول سه نفره اسیر است . نوری زاد صد و شش روز گذشته را در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و برخورد توهین آمیز بازجوها روزه سیاسی گرفته است
_________________________

شکنجه فعالین شهر یاسوج طی مدت بازداشت

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" فعالین دانشجوئی و حقوق بشری دستگیر شده در شهر یاسوج علیرغم آزادی از زندان ولی تحت فشارهای مستمر بازجویان وزارت اطلاعات در این شهر قرار دارند.
فعالین دانشجوئی و حقوق بشری شهر یاسوج که از روز 13 بهمن با یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات به منازلشان دستگیر و به سلولهای انفرادی منتقل شدند. در طی این یورشهای وحشیانه تعدادی از فعالین شهر یاسوج که اسامی آنها به قرار زیر است بازداشت شدند: آقای اردوان قرائتی 13 بهمن دستگیر و بعد از مدتی آزاد شد،حسن اکوانیان همزمان دستگیر و پس از یک هفته آزاد شد.رضا اکوانیان 13 بهمن دستگیر و تا 22 بهمن در زندان بسر برد. محمد طاهر اکوانیان که ساکن دهدشت بود زمان یورش مامورین وزارت اطلاعات در منزل حاضر نبود و موفق به دستگیری او نشدند
______________________

وضعیت نامساعد روحی و جسمی فعال دربند حقوق زنان

خبرگزاری هرانا – محبوبه کرمی، فعال حقوق بشر و زنان و از همکاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در شرایط روحی و جسمی نامناسبی در بند 2 الف نگهداری می شود.
بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، خانم محبوبه کرمی از اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و فعال حقوق زنان که درپی سناریو سازی دستگاه امنیتی برای فعالان حقوق بشر در تاریخ 11 اسفند ماه سال گذشته توسط اطلاعات سپاه بازداشت و به بند 2 الف منتقل شده است، به دلیل ابتلا به بیماری آنفولانزا و عدم رسیدگی پزشکی در وضعیت جسمی نا مساعدی بسر می برد.
Read more!

فعال دانشجويی نادر احسنی دستگير و به زندان اوين منتقل شد

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،صبح امروز فعال دانشجوئی نادر احسنی از دستگير شدگان 16 آذر 1386 برای اجرای محکوميت سنگين و غير انسانی 1 سال زندان دستگير و به قرنطينه زندان اوين منتقل شد.
روز دوشنبه 30 فروردين ماه فعال دانشجويی نادر احسنی از دستگير شدگان 16 آذر 1386 پس از مراجعه به دادگاه انقلاب دستگير و به قرنطينه زندان اوين منتقل شد.نادر احسنی در شعبه 28 داداگاه انقلاب توسط محمد مقيسه ای معروف به ناصريان از اعضای کمسيون قتل عام زندانيان سياسی سال 1367 به حکم سنگين و غير انسانی 1 سال زندان محکوم شده بود.او روز 12 بهمن طی احظاريه ای برای به اجرای در آوردن حکم سنگين و غير انسانی به اجرای احکام دادگاه انقلاب احضار شده بود.
نادر احسنی در پی يورشهای گسترده بهمن ما 88 همراه با خواهرش الهام احسنی دستگير شد و چند هفته در بند مخوف 209 بسر برد. در طی مدت بازداشت شکنجه گر معروف و يکی از سربازجوی وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوين با نام مستعار علوی آنها را تحت شديدترين شکنجه های جسمی و روحی قرار داد .علوی همچنين در طی بازجوئيهای طولانی و طاقت فرسا آنها را مورد رذيلانه ترين توهينها و تهديدات قرار داد. نادر احسنی در تاريخ 11 آذر ماه 1386 از جلوی منزل شخصی پدری خود توسط مامورين وزارت اطلاعات ربوده شد و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوين منتقل شد. آقای احسنی به مدت 68 روز در بند 209 زندان اوين زندانی بود، که 58 روز آن را در سلولهای انفرادی بسر برد. او در طی اين مدت تحت وحشيانه ترين شکنجه های جسمی و روحی بازجويان وزارت اطلاعات قرار داشت.سپس بر اثر فشارهای بين المللی و به قيد وثيقه 100 ميليون تومانی آزاد شد.آقای احسنی توسط فردی بنام محمد مقيسه ای(معروف به ناصريان از اعضای کمسيون قتل عام زندانيان سياسی سال 1367) رئيس شعبه 28 دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت و به 1 سال زندان محکوم شد. شعبه 36 دادگاه تجديد دادگاه انقلاب که رياست آن را فردی بنام احمد زرگر از بازجويان سابق وزارت اطلاعات به عهده دارد عين حکم دادگاه بدوی را مورد تاييد قرار داد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،ربودن فعالين دانشجوی و نگه داری آنها برای مدت طولانی در سلولهای انفرادی نسبت دادن اتهامات واهی و محکوم کردن آنها به احکام سنگين و غير انسانی را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار اقدامات عملی برای پايان دادن به جنايتهای سيستماتيک و سازمان يافته عليه مردم ايران است.
فعالين حقوق بشر ودمکراسی در ايران
30 فروردين 1389 برابر با 19 آپريل 2010
گزارش فوق به سازمانهای زير ارسال گرديد:
کميساريای عالی حقوق بشر
کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا
سازمان عفو بين الملل .
Read more!

Friday 16 April 2010

زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا می‌زنند

گروهی از زندانیان سیاسی اوین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که در اعتراض به وضعیت نامناسب زندان، از روز اول اردیبهشت دست به اعتصاب غذا می‌زنند. زندانیان گوهردشت نیز از وضعیت نامناسب آب آشامیدنی این زندان می‌گویند.

.
زندانیان سیاسی زندان اوین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که به منظور رسیدگی به خواست‌هایشان از روز اول اردیبهشت دست به روزه سیاسی می‌زنند. به گزارش وبسایت‌های خبری، این زندانیان با اعتراض به وضعیت بلاتکلیف بسیاری از دستگیرشدگان و نیز صدور احکام سنگین و ناعادلانه برای گروهی دیگر، خواستار پایان دادن به این روند شده‌اند.

در بخشی از بیانیه‌ی زندانیان سیاسی خطاب به ملت ایران آمده است: «آگاه باشید ما سبز اندیشان محبوس در زندان اوین، در اعتراض به این رفتارهای غیر قانونی، غیر شرعی و غیر انسانی حاکمیت در جریان دستگیری‌ها، بازداشتها و محاکمه‌ها و اکنون نگهداری فرزندانتان در وضعیت معیشتی‌، بهداشتی، رفاهی و تفریحی که گاه بسیار نازلتر از وضعیت مشابه برای محکومان عادی و حتی جنایتکاران، قاچاقچیان و… است، از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ روزه سیاسی و شرعی خود را بصورت گسترده و زمان بندی شده آغاز خواهیم کرد‌و در صورت عدم رسیدگی به مطالبات خود و درخواست‌های زیر، اقدام‌های خویش را در خرداد ماه بسط و گسترش خواهیم داد».

در ادامه، خواستهای زندانیان به این صورت اعلام شده است: «لغو و تقليل احكام صادره عليه زندانيان سياسی، امنيتی و مطبوعاتی در دادگاه‌های فرمايشی پس از خرداد ۸۸،  آزادی فوری كليه بازداشت‌شدگان تا زمان برگزاری دادگاه‌ها با قيد وثيقه و كفالت، رعايت اصل ۱۶۸ قانون اساسی در كليه محاكم، رسيدگی به روند غيرقانونی و غيرعادلانه بازجويی‌ها، دادرسی‌ها و مجازات متخلفان در تمامی سطوح و بهبود وضعيت غذايی، بهداشتی، رفاهی و تفريحی كليه زندانيان و بازداشت شدگان».­

مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی رسیدگی به جرائم سیاسی و مطبوعاتی باید علنی  و با حضور هیأت منصفه در محاکم دادگستری صورت گیرد.

نامه شبنم مددزاده از زندان

شبنم مددزاده
 دانشجوی زندانی از شکنجه‌هایی که در طول یک سال بر او و برادرش اعمال شده 
سخن گفته استBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:  شبنم مددزاده دانشجوی زندانی از شکنجه‌هایی که در طول یک سال بر او و برادرش اعمال شده سخن گفته استهم‌زمان با انتشار بیانیه زندانیان اوین در اعتراض به وضعیت نامناسب زندانیان، شبنم مددزاده دانشجوی زندانی نیز نامه‌ای را منتشر کرده است.

در این نامه با اشاره به شکنجه‌های جسمی و روحی بر این دانشجو و برادر زندانی‌اش، شرح جلسات دادگاه آمده و در بخشی از آن چنین نوشته شده: «دادگاه با حضور نماينده دادستان و بازجوهای اطلاعات برگزار می‌شود. کيفرخواست خوانده می‌شود. اتهامات، محاربه و تبليغ عليه نظام ... در مقابل اين اتهامات اجازه دفاع از ما سلب می‌شود. در مقابل دفاعيات فرزاد که من در مراحل بازجويی شکنجه شدم، مرا مورد ضرب وشتم قرار دادند، قاضی آثار شکنجه را می‌خواهد! و اين در حالی است که يک سال از بازداشت ما می‌گذرد. در طول يک سال هر زخمی التيام می‌يابد الا زخم روح! اما کيست که آن را بشنود يا ببيند؟! در مقابل اعتراض ما قاضی جواب داد مشت و لگد که شکنجه محسوب نمی‌شود».

(متن این نامه را می‌توانید در لینک زیر بخوانید)

شبنم مددزاده روز اول اسفند ماه ۱۳۸۷ در حالی که قصد شرکت در جلسه شورای دفتر تحکیم وحدت را داشت از دانشگاه تربیت معلم تهران خارج اما در میانه‌ی راه دستگیر شد.

ساعت ۳ بعدازظهر همان روز با برادر وی فرزاد مددزاده تماس گرفته و گفته شد برای تحویل خواهرش به کلانتری رجایی‌شهر کرج برود. اما فرزاد مددزاده نیز پس از این مراجعه بازداشت شد.

شبنم مددزاده در نامه‌ی خود نوشته است که به علت فشارهای واردشده بر پدرش در این یک سال و نیز رفتار بد ماموران قضایی و امنیتی با وی، بینایی یک چشم پدر این دو دانشجو از بین رفته است.

وضعیت نامناسب سایر زندانیان اوین

گزارش‌های رسیده از اوین حاکی از وضعیت جسمانی بد برخی از زندانیان سیاسی این زندان است. بدرالسادات مفیدی دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران که از هفتم دی ماه در بازداشت به سر می‌برد، یکی از این زندانیان است.

مسعود آقایی همسر این زندانی در گفت و گو با سایت جرس اعلام کرده که همسرش از روز ۱۵ اسفندماه مجددا تحت بازجویی‌های شدید و بی‌وقفه قرار گرفته است. آقایی که روز ۲۶ فروردین موفق به دیدار با همسرش شده گفته که خانم مفیدی دچار لرزش‌های غیرقابل کنترل دست و سر شده و پزشک زندان اکیدا توصیه کرده که وی مورد معاینه پزشک اعصاب و روان قرار گیرد.


مهدی محمودیان روزنامه‌نگار و عضو جبهه مشارکت نیز زندانی دیگری است که خبر وخامت حال او  به بیرون زندان منتقل شده. مادر وی اعلام کرده که این زندانی دچار عفونت شدید ریه شده است.

عیسی سحرخیز و عمادالدین باقی نیز دو زندانی دیگری هستند که خانواده‌های آنان اعلام کرده‌اند از وضعیت نامناسب جسمی برخوردارند. به گفته‌ی خانواده‌های این دو زندانی، عمادالدین باقی در زندان دچار حمله تنفسی شده و عیسی سحرخیز نیز به دلیل اعتصاب غذا دچار افت وزن و ضعف شدید شده است.

آب آلوده در زندان گوهردشت

پایگاه خبری فعالان حقوق بشر و دموکراسی در ایران گزارش داده که آب آشامیدنی زندان گوهردشت کرج (رجایی‌شهر) از اواخر اسفندماه به دلیل نشت فاضلاب آلوده شده است.

بر اساس این گزارش طی روزهای گذشته ۲۰ نفر از زندانیان بند یک این زندان به بهداری منتقل شده‌اند.

همچنین بهداری زندان به زندانیان اعلام کرده که از نوشیدن آب زندان خودداری کنند و برای آشامیدن از آب معدنی فروشگاه زندان استفاده کنند.

 این در حالی است که بسیاری از زندانیان قادر به خرید آب معدنی نیستند و ناچارند از آب زردرنگ و آلوده زندان بیاشامند.
t. Read more!

Tuesday 13 April 2010

یازده نفر در سه روز در ايران اعدام شدند. مطهره بهرامي به اعدام محکوم شد و دهها زنداني تحت فشارهاي شديد قرار دارند.

اعتصاب غذا در زندان اروميه
به مردم آزاده در ايران و در دنيا !
موج جديدي از اعدامها در ايران شروع شده٬ موج جديدي از اعمال فشار به زندانيان٬ انتقال زندانيان به سلولهاي انفرادي٬ تحت فشار گذاشتن زندانيان به اعتراف به جاسوسي و فجايع متعددي در زندانهاي حکومت اسلامي اتفاق مي افتد. جانيان حاکم بر ايران٬ براي ساکت کردن مردم منزجر از حکومت به هر جنايتي دست ميزنند. قتل و شکنجه و تجاوز و جنايات بيشرمانه٬ جان و امنيت زندانيان سياسي بسياري را تهديد ميکند. بسياري از زندانيان بي نام و نشان را حکومت اسلامي تا حد مرگ شکنجه ميکند واين زندانيان در اين شرايط وحشيانه٬ تنها راه اعتراضي را در اعتصاب غذا مي بينند و در ادامه اعتصاب غذا جان تعداد بيشتري به خطر مي افتد. به اين فجايع بايد متحدانه اعتراض کرد. نبايد ناظران ساکت اين فجايع باشيم.
. And here is the rest of it.
. بايد کاري کرد!

حکومت اسلامي ايران در يک روز درزندانهاي مشهد و تايباد٬ هشت نفر را اعدام کرد. امروز دوشنبه در اصفهان سه نفر را به اتهام نگهداري مواد مخدر کشت. مرتضي ۴۰ ساله٬ قادر ۳۲ ساله و غلامرضا ۳۸ ساله٬ چند ساعت قبل در ايران اعدام شدند.

زينب جلاليان به نقطه نامعلومي منتقل شده و کسي از سرنوشت او مطلع نيست. مطهره بهرامي ۴۱ ساله به اعدام محکوم شد. او در جريان تظاهراتهاي اخير در ايران دستگير شده و بهمراه همسر و پسرش در زندان بود.

در زندان اردبيل بهروز عليزاده ٬ ودود سعادتي و رحيم غلامي به اعتصاب غذا دست زده اند. در زندان اروميه هفده نفر زنداني سياسي به اعتصاب غذا دست زده اند و گفته ميشود زندانيان عادي نيز تمايل دارند به اين اعتصاب غذا بپيوندند.

زهر اسدپور گرجي ۵۱ ساله از روز ۲۲ فروردين به نقطه نامعلومي منتقل شده است....

و ليست اين نوع اخبار طولاني است.

ما بايد در مقابل اين جنايات وقيحانه و بيشرمانه حکومت اسلامي به پا خيزيم و متحدانه اعتراض کنيم. بويژه در خارج از کشور ميتوان کارهاي زيادي انجام داد. برگزاري ميتينگ در مراکز شهرها٬ تماس گرفتن با کميسيونهاي حقوق بشر و پارلمانها٬ تماس گرفتن با اتحاديه اروپا و تحت فشار گذاشتن اين نهادها براي اعتراض به جمهوري اسلامي ايران٬ و ..

بايد بويژه در خارج از کشور به اقدامات اعتراضي گسترده دست زد. ما بايد در دنيا با صداي بلند اعلام کنيم که نبايد گذاشت جمهوري جنايتکار اسلامي بيش از اينها جنايت کند. بايد در همه جا به خيابان آمد و اعتراض کرد.

کميته بين المللي عليه اعدام از سازمانها و نهادهاي مخالف اعدام دعوت ميکند به اين جنايات جمهوري اسلامي بيش از پيش و متحدانه اعتراض کنند.

ما از همگان دعوت ميکنيم که بهر طريق ممکن اخبار اين جنايات را منعکس کرده و براي برگزاري يک اعتراض جهاني عليه اعدامها و عليه تحت فشار گذاشتن زندانيان سياسي آماده شوند.



کميته بين المللي عليه اعدام

۱۲ آپريل ۲۰۱۰

تلفن تماس. ۰۰۴۹۱۷۷۵۶۹۲۴۱۳.
Read more!

فرشته هایی که دوشنبه ها می خندند

تقدیم به نیایش و شکیبا بداقی و همه کودکانی که سفره هفت سین امسال, والدینشان در کنارشان نیستند.


به لالایی هم سلولم گوش سپرده بودم، برای دخترانش پریا و زهرا می خواند، همراه با لالایی حزین او هق هق گریه هم سلولی دیگر من نیز بلند شد، اشک های مرا نیز ناخودآگاه سرازیر نمودند.دومین بار بود که دستگیر می شد، بار اول به یکسال حبس محکوم شده بود و حالا باید ۱۰ سال دیگر می ماند، همه شوق و اشتیاقش این بود که کودکانش روز دوشنبه به ملاقات او می آمدند.
. And here is the rest of it.. روز ملاقات بدون اینکه توجهی به آدم های اطرافشان داشته باشند، در برابر چشمان پدرو مادر و در میان میز و صندلی های سالن ملاقات پشتک و وارو میزدند و روی دستهایشان راه می رفتند تا پدر پیشرفت آنها را در ورزش ببیند.
پدر سر مست و مغرور از جست و خیز کودکان لبخندی بر لبانش می نشست و مادر نیز با چهره ای معصومانه در حالی که سعی داشت درد تنهایی و انتظارش را انکار نماید. با چشمی خوشحال شوهر، و با چشمی دیگر اشتیاق فرزندانش را عاشقانه می نگریست.من نیز که ماهها بود از فضای بچه ها و مدرسه ها دور شده بودم محو تماشای زهرا و پریا می گشتم و در مورد آنها برای مادرم توضیح میدادم. یکی از تاثیر گذارترین لحظه هایی که چون تابلو بر ذهنم نقش بسته است لحظه ملاقات این خانواده با هم بود. انگار در خلاء، در رویا و در آسمان و یک جایی در خارج از این دنیا و در همین تعلقات دور هم جمع شده اند، هیچ کس اطرافشان نبود. بی توجه به نگهبان ها و دیوارها و سایر زندانیان، لبخند و اشتیاقشان را با هم دیگر تقسیم می کردند. همیشه آرزو داشتم کاش خانواده پریا و زهرا را بیرون از زندان میدیدم یا کاش نیم ساعت ملاقات بیشتر طول میکشید. هنگام وداع نیز سعی می کردم به آنها نگاه نکنم تا شکوه و جاودانگی لحظه دیدار و با هم بودنشان در ذهنم همانگونه جاودانه بماند، این دختران زیبا انگار با هر پشتک و وارویی که میزدند با زبان بی زبانی دنیای ساختگی اطراف پدرشان را به خنده و استحزاء می گرفتند.
سرنوشت پریا و زهرای قصه ما سالهاست، نسلهاست نوشته می شود و هر روز پریا و زهرای دیگری به ملاقات پدرشان می روند. یا کودکی چون "آوا"چند سال بعد در کنار سفره هفت سین برای ماهی هایش شعر بخواند و گریه کند که " امسال بابا در زندان است " لحظه وداع پریا و زهرا را میدیدم که دست پدرشان را گرفته اند و لبخند زنان سالن ملاقات را به سوی درب خروجی طی میکنند انگار داشتند با پدر به شهر بازی می رفتند. دوست داشتم من نیز دست آنها را می گرفتم و شریک شادیشان میشدم قبل از اینکه پدر از زهرا و پریایش خداحافظی کند رویم را بر می گرداندم تا چشمان پر از اشکش را نبینم، اما این سو تر نیز چشمان پر از اشک مادرم را میدیدم که او نیز خود را آماده جدا شدن از فرزند خود می کرد و من نیز کودکانه به تقلید از پریا و زهرا مادرم را در آغوش میکشیدم و هنگامی که پریا و زهرا ما را صدا میزدند، همه سعی ام برای دزدیدن نگاهم از آنها بی نتیجه می ماند و آن دو فرشته کوچک برای من نیز دستی تکان می دادند فرشته هایی که تنها بال نداشتند.

فرزاد کمانگر
زندان اوین
۱۹ اسفندماه ۱٣٨٨


.
Read more!