Saturday 27 February 2010

ادامه تجمع شبانه خانواده ها در مقابل زندان اوین

ادامه تجمع شبانه خانواده ها و مردم منجر به آزادی تعداد دیگری گردید
فعالین حقوق بشر : با حضور و تلاش مستمر خانواده ها و مردم تهران تعداد دیگری از دستگیرشدگان اخیر آزاد شدند وبه آغوش گرم خانواده ها و مردم حاضر در مقابل زندان اوین بازگشتند. روز پنجشنبه 6 اسفند ماه از ساعت 17:30 تعداد زیادی از خانواده های دستگیر شدگان ، زندانیان آزاد شده اخیر و مردم تهران در مقابل زندان به تجمع شبانه خود ادامه دادند و خواهان آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی شدند.تعدادی از خانواده با جعبه های شیرینی به میان حاضرین آمدن و اقدام به پخش شیرینی در بین آنها نمودند
تلاش و کوشش بی وقفه و مستمر خانواده های دستگیر شدگان و حمایت بی دریغ مردم تهران باعث گردید که تعداد دیگری از دستگیر شدگان آزاد شوند. تعداد کسانی که تا ساعت 19:30 آزاد شدند به بیش از 12 نفر می رسد. در بین رهایی یافتگان از بند ولی فقیه خانم سمیه رشیدی فعال حقوق زنان و از دانشجویان ستاره دار دیده می شد
یکی از زندانیان سیاسی بنام ایمان سهراب پورکه از دستگیر شدگان خرداد ماه بود و در بند 350 زندان اوین در بازداشت بسر می برد جزء آزاد شدگان شب گذشته بود
هنگامی که زندانیان سیاسی از درب مخوف اوین خارج می شدند با شور و هیجان بی نظیر خانواده ها و حاضرین مواجه می شدند. خانواده ها و مردم همانند شبهای گذشته با دست زدنهای ممتد و سوت کشیدن اوج احساسات خود را بیان می کردند
زندانیان سیاسی آزاد شده با بالا بردن دستان خود به علامت پیروزی ،دست تکان دادن و لبخند زدن تشکر خود را از خانواده ها و حاضرین ابراز می داشتند
Read more!

سازمانهای بین المللی خواستار آزادی فوری حامیان مادران عزادار

در طی تماسهایی که فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران با سازمانهای حقوق بشری داشته ، نحوۀ دستگیری ،نام دستگیرشدگان و آخرین وضعیت مادران عزادار در بند را برای آنها تشریح کردند و خواستار اقدامات عاجل آنها در این باره شدند . نسخه ای از اقدامات برنامه نظارت برای ما ارسال شده است که ترجمه ودر اختیار عموم قرار می گیرد.. برنامه نظارت بر حمایت مدافعان حقوق بشر، به عنوان برنامه ای مشترک از "سازمان جهانی مبارزه با شکنجه" (OMCT) و "فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر" (FIDH) اطلاعات جدیدی را دریافت کرده و درخواست رسیدگی فوری به وضعیت ذیل در جمهوری اسلامی ایران را دارد.

شرح مختصری از وضعیت پیش آمده:
برنامه نظارت از سوی منابع قابل اطمینان مطلع شده که خانم ام البنین ابراهیمی روز ۶ فوریه ۲۰۱۰ در حدود ساعت ۳ صبح در منزلش دستگیر و بازداشت شده است. خانم الهام احسنی، خانم ژیلا کرم زاده مکوندی، خانم لیلا سیف الهی و خانم فاطمه رستگاری نیز در تاریخ ۸ فوریه در منازل شان و خانم فرزانه زینعلی در تاریخ ۹ فوریه در پارک لاله تهران دستگیر و بازداشت شده اند.

براساس گزارش های به دست آمده، خانم ام البنین ابراهیمی، خانم الهام احسنی، خانم ژیلا کرم زاده مکوندی، خانم لیلا سیف الهی، خانم فاطمه رستگاری و خانم فرزانه زینعلی درحال حاضر در زندان اوین بسر می برند. با این حال، در زمان انتشار این درخواست فوری، خانواده های آنان، علی رغم تجمع در برابر زندان اوین، هیچ گونه اطلاعی از محل حبس و اتهاماتی که به آنان وارد است دریافت نکرده اند.

برنامه نظارت مراتب نگرانی شدید خود را نسبت به حبس خودسرانه شش تن از "مادران عزادار" که پیشتر نام شان ذکر گردید اعلام می دارد. کاملاً مشخص است که این اقدام ها صرفاً به هدف ساکت کردن و به انزوا کشیدن جنبش مدنی ایران صورت گرفته است. برنامه نظارت از دولتمردان جمهوری اسلامی می خواهد که هرچه سریعتر و بدون هیچ گونه قید و شرطی این اشخاص و همچنین تمامی مدافعان حقوق بشر که اکنون در سراسر کشور زندانی هستند را آزاد کنند.

اقدامات فوری مورد درخواست:
از شما خواهشمندیم که هر چه سریعتر دولتمردان جمهوری اسلامی را از درخواست های زیر باخبر سازید:

۱. تحت هر شرایطی، سلامت روحی و جسمانی خانم ام البنین ابراهیمی، خانم الهام احسنی، خانم ژیلا کرم زاده مکوندی، خانم لیلا سیف الهی، خانم فاطمه رستگاری و خانم فرزانه زینعلی و دیگر مدافعان حقوق بشر در ایران را تضمین کنند.

۲. محل حبس آنان را اعلام و هرچه سریعتر و بدون هیچ گونه قید و شرطی امکان آزادی شان را فراهم سازند. کاملاً مشخص است که حبس آنان کاملاً خودسرانه بوده و صرفاً به دلیل فعالیت های شان در زمینه حقوق بشر صورت گرفته است.

۳. اطمینان دهند که این اشخاص از امکان انتخاب وکیل مدافع و ملاقات با خانواده هایشان برخوردار خواهند بود.

۴. سریعاً به هرگونه اذیت و آزار و اقدام تهدیدآمیز، از جمله در سطوح قضایی، در قبال تمامی مدافعان حقوق بشر در ایران پایان دهند.

۵. به کلیه مواد اعلامیه مدافعان حقوق بشر که در ۹ دسامبر ۱۹۹۸ به تصویب رسیده احترام گذاشته و آن را رعایت کنند. به ویژه ماده اول آن که می گوید: "هر شخصی به صورت فردی یا گروهی این حق را دارد که در سطوح ملی و یا بین المللی اقدام به حمایت از حقوق بشر کند و آزادی های اصلی را تحقق بخشد" و همچنین ماده ۵ قسمت سوم که می گوید: "هر شخصی این حق را دارد که به صورت فردی یا جمعی، در سطوح ملی یا بین المللی، (...) با سازمان های غیردولتی یا میان دولتی ارتباط برقرار کند" و همچنین ماده ۱۲ بند دوم که می گوید: "دولت باید کلیه تدابیر لازم را انجام دهد تا حمایت فردی و گروهی همه کس در برابر خشونت، تهدید، تعقیب، اقدامات تلافی جویانه، فشار، تبعیض های منفی شخصی و یا قانونی و هرگونه اقدام مستبدانه دیگری که به دنبال اقدامات مشروع و قانونی این اشخاص براساس این اعلامیه انجام شده، توسط مراجع ذیصلاح تضمین گردد".

۶. به طور کلی، تحت هر شرایطی مفاد حقوق بشر و آزادی های اصلی را، مطابق با اعلامیه جهانی حقوق بشر و دیگر عهدنامه های بین المللی و منطقه ای حقوق بشر که ایران متعاهد آنهاست، رعایت نمایند.
رونوشت:
- رهبر انقلاب اسلامی، جناب آیت الله سیدعلی خامنه ای.
- ریاست جمهوری، جناب آقای محمود احمدی نژاد.
- ریاست دادگستری، جناب آیت الله صادق لاریجانی.
- وزیر امور خارجه، جناب آقای منوچهر متکی.
- نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در سوئیس.
- سفارت ایران در بروکسل.

لطفا رونوشت این نامه را به دیگر نمایندگان دیپلماتیک جمهوری اسلامی در دیگر کشورها نیز ارسال فرمایید.

پاریس – ژنو، ۲۵ فوریه ۲۰۱۰

لطفا در پاسخ خود ما را از هرگونه اقدام انجام شده درخصوص این درخواست ها مطلع فرمایید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی د.
Read more!

Thursday 25 February 2010

نامه ای از فرهاد وکیلی زندانی سیاسی محکوم به اعدام

امروز پس از تحمل سالهاحبس وشکنجه وبا باوربه حقیقتی که طی این سالها به آن رسیده ام، ایمان دارم که جز مقاومت ومقاومت ومقاومت راه دیگری وجود ندارد. وبه یقین دریافتم که متولیان وحاکمان امروز وکسانی که برمسند قدرت تکیه زده اندبرای بدست آوردن آنچه که میخواهند راهی جز توسل به زور،خشونت وآدمکشی نمی دانند. وحالا که آدمهای کم هوش، بی کفایت وتجاوزگر قشر برگزیده را تشکیل داده اند حتم بدانید که تمامی دمل ها سرباز خواهندکرد. و بدانید کسانی که با زبان خشونت پرورش یافته اند زبان دیگری رانمی فهمند وهر ضعف و مسامحه ای برقدرت جانیان می افزاید .وابزار قدرت با قدرتی با حق ویژه تبدیل می شود که مشروعیت خود را از سرکوب توده ها وخشونت اعمال شده بر جامعه می گیرد .. And here is the rest of it. به نام آزادی
دوره میکنم گذشتهایم را وفقط گذشته و پس از گذشت حدود دو سال از دوران حبس مجددأ توفیق یافتم به بند پر رمز و راز وزارت اطلاعات (209) باز گردم . همزبان با زدن چشم بند یک بوی تند که بر خلاف بوی ماندگی
که همیشه در قسمتهای مختلف این ساختمان وجود داشت مشامم را آزار می داد.خاطرات گذشته ازین مکان نا میمون برایم بسیار دردناک بود.این نقطه از خاک ایران همچون دیگر نقاطی که خواهر خوانده 209 می باشند.
به وسیله افرادی با تفکرات خاص بر اساس سایه یک ایدئولوژی شکل گرفته کنترل میشود.یاد اولین روزهای انتقالم به 209 را زنده میکرد.زمانی که پس از تحمل سخت ترین اعمال غیر انسانی اداره اطلاعات در سنندج برای تشدید فشار باینجا منتقل شدم.با افرادی به عنوان کارشناس روبه رو شده وآنان پرونده پر افتخار خود را که حکایت از سالها بازجوییهایشان بود را برای ایجاد رعب و وحشت بیشتر برای من تعریف کرده تا من باور کنم در این مکان هیچ کس نمیتواند چیزی را برای خود نگه دارد .

روزها وهفته ها وماهها تحمل سلول انفرادی، فشار همیشگی بازجویی و بی خبری از خانواده ودنیای بیرون از زندان فرصتی را برایم خلق کرد تا بتوانم بر خود وآنچه ایدال وآرمانم بود فکر کنم.من باور کرده ام که گاهی اوقات سکوت تأثیری را خواهد داشت که بسیاری از میتینگها وتجمع ها و تحریر مقالات احساسی نمیتوانند آنگونه تأثیری را داشته باشند. در طول مدت زندان بارها خواستم بنویسم و بارها نوشتم .ابتدا نوشتن سخت بود ودر نهایت از آنچه که صفحه کاغذ را سیاه کرده بود .احساس رضایت نمی شد همیشه میدانستم در این نوشتن ها چیزی کم است آن هم یک مورد بسیار اساسی بود .من باید به آنچه میگفتم و مینوشتم خود ایمان داشته باشم که در غیر اینصورت خود را فردی سست عنصر وخائن به تمامی ارزشها میدانستم .

بازگشت مجدد به 209 و برخورد با تاکتیک جدید بازجوها ی پرونده ام این شائبه را در من ایجاد کرد که بسیاری چیزها تغییر کرده. این بار من و بازجو رو در روی هم بودیم ، اینبارچشم بند وجود نداشت و بازجو از آینکه من او را ببینم و بر اساس یک شرایط نسبتأ عادلانه تر با او وارد بحث شوم نمی ترسید.حتی وضعیت ظاهری و شخصیتی کارشناس (همان بازجو) تغییر کرده بود.اینبار طرف مقابل من فردی بود اهل مطالعه وباسواد . شاید کرارأ به این نتیجه رسیدم که در ادعاهای او چاشنی ریا ودروغ وجود دارد.اما حتمأ شرایطی ایجاد شده که کارشناسی که قبلأ از موضع قدرت با من برخورد میکرد و چیزی جز توهین وتحقیر نمی دانست اینبار با احترام با من برخورد میکرد .حتی اگر این برخورد یک نوع تاکتیک باشد.

این رفتار باعث میشد که احساس کنم طرفین درک درستی از همدیگر نداشته و فقط در چهار چوب تعصبات وزمینه های قبلی با هم بر خورد کرده ایم . سیستم مرا یک عنصر ضد آسایش ومخل امنیت خود میدانست که در هیچ شرایطی حاضربه تمکین در مقابل او نمی باشم .به گمان اومن هیچ حقی نداشته و فقط باید ثناگوی او باشم .که میتوانم در سایه قدرت حکومتش به زندگی خود ادامه دهم به گمان او اعتیاد یک پدیده اجتماعی است که وجودش در جامعه اجتناب ناپذیراست.

دزدی جزئی خصایص انسانی.پستی وانحطاط اخلاقی لازمه حکومت و سرکوب.زندان و اعدام لازمه قانون است وبه باور من حکومت به معنی ایدئولوژی بود که جز خود و مقاصد صاحبان قدرت چیزی را بر نمی تافت وامکان تغییر را در هیچ شرایطی ممکن نمی دید. روزها میگذشت و من در تردید بین سلول واطاق بازجویی و هر روز آن بویی که روز اول برایم تازگی داشت بیشتر میشد.

بعد از چندین جلسه بازجویی که احساس میکرد توانسته برخلاف دیگر همکاران خود ارتباط نزدیکی را با من برقرارکند، خواسته اصلی خود را مطرح کرد. " درخواست عفو" او اصرار داشت برای من که باید به جرم داشتن اعتقادات و باورهای خاص اعدام شوم، تنها یک راه نجات وجود دارد و آن هم درخواست عفو از سوی من خطاب به مسئولین حکومت ایران. تیم جدید بازجویی اذعان داشت که دستگاه امنیتی بر خلاف واقعیت و طی یک پروسه کاملا سیاسی باتحت فشار قرار دادن سیستم قضایی ایران اقدام به صدورحکم اعدام نموده واکنون تنها راه نجات و در جهت جبران خطای آنان تقاضای عفومن است. البته این ازخصیصه های حکومتهای خودکامه است که هیچوقت حاضر به قبول اشتباهات و خطاهای خودنیست. آنها از من میخواستند که گذشته خود را حاشا کنم.
بله بسیار ساده. توقع این بود که من با امضای برگه عفوبه هرآنچه داشتم پشت پا بزنم. به من میگفتند هیچ چیز به خودی خود حقیقت ندارد و فقط با فرمان آنان هر چیزی را میتوان به حقیقت تبدیل کرد. از من میخواستند انسانی باشم عاری ازهرگونه اراده ومقاومت اخلاقی وهویت اجتماعی و تاریخی. تمام سعی خود را کردند به من هنر فراموشی تاریخی را بیاموزند.هنر فراموش کردن سالها ظلم و تعدی و جنایت را نسبت به یک ملت.هنر فراموشی نسبت به تمامی جنایتهایی که درسالهای حکومتشان تحت نام دین وملت وامنیت کشور و دیگر شعارهای دهان پرکن و توجیه کننده جنایتهایشان برملت ایران وعلی الخصوص ملت کرد روا داشتند.هنر به بایگانی سپردن آنچه را که برمن و خوانواده ام روا داشتند.آنها اصرار داشتند آنچه که امروز اتفاق می افتد حقیقت است و آنها رهبران و مالکان گذشته اند، و اصرار من برگذشته ام بی اساس است.

پیش از شما،
بسان شما
بی شمارها
با تار عنکبوت
نوشتند روی باد
که این دولت خجسته جاوید و زنده باد .

روزها ،هفته ها و ماه ها طول کشید تا آنان باورکردند که من نمی خواهم بودن خود را از طریق رابطه باحاکمان تعریف کنم. من با توسل به گذشته خود وهویت تاریخی ملتم به نوبه خود و درحد توانم به زورگویان ومستبدان اعلام کردم که این هدف شما به غایت دست نیافتنی است ، ودرهر فرصتی درجهت احقاق حق خود گام برخواهم داشت و این شیوه جدید حکومتها را چه در ایران و چه در دیگر حکومتهای حق توتالیتر و پوپولیسم که میخواهند تمامی مفاهیم وتعاریف انسانی را در قالب سیاست تعریف کرده و واقعیت های انسانی یک ملت را درمایه ایسم ها به رنگ تبلیغی درآورده و با استفاده از ابزارهای خود شعار دموکراسی و تلاش در جهت تثبیت حق ملتم را سر دهند و با استفاده از نمادهای تاریخ ملتهای تحت ستم همچون ملت کرد و استفاده ابزاری از احساسات میهنی به عنوان یک سلاح ایدئولوژیک مینگرند را دیگرتاب نخواهم آورد و اطمینان دارم، درخواست عفو وبخشش در مقابل جرم نکرده چیزی جز واقعیت از من نخواهد ساخت که این جز ندامت و پشیمانی ارمغانی را برایم در بر ندارد و امروز پس از تحمل سالهاحبس وشکنجه وبا باوربه حقیقتی که طی این سالها به آن رسیده ام، ایمان دارم که جز مقاومت ومقاومت ومقاومت راه دیگری وجود ندارد. وبه یقین دریافتم که متولیان وحاکمان امروز وکسانی که برمسند قدرت تکیه زده اندبرای بدست آوردن آنچه که میخواهند راهی جز توسل به زور،خشونت وآدمکشی نمی دانند. وحالا که آدمهای کم هوش، بی کفایت وتجاوزگر قشر برگزیده را تشکیل داده اند حتم بدانید که تمامی دمل ها سرباز خواهندکرد. و بدانید کسانی که با زبان خشونت پرورش یافته اند زبان دیگری رانمی فهمند وهر ضعف و مسامحه ای برقدرت جانیان می افزاید .وابزار قدرت با قدرتی با حق ویژه تبدیل می شود که مشروعیت خود را از سرکوب توده ها وخشونت اعمال شده بر جامعه می گیرد . در آخرین روزهایی که بازجوی دگراندیش مرا از اتاق بازجویی خارج وبه طرف سلولم هدایت میکرد ، باز هم آن بو که در این مدت آزارم داده بود به مشامم رسید . اما این بار واضح تر . تا جایی که فهمیدم عده ای که ازچشمان من پنهان هستند مشغول رنگ زدن دیوارهای زندان بودند. آنها دیوارهای گردگرفته را رنگ میزدند ودر زیر این گرد صدای ضجه وناله هزاران انسانی است که پنهان مانده ،ترس هایشان ، آرزوهای قبل از مرگشان، تنهایشان، برای رحم و شفقت شکنجه گران. درخواست هایشان، اعتراف هایشان وداستانهایی که برای بازجوهایشان تعریف کرده اند.

آری تراژدی یک ملت اینجا پنهان است.
بله،بویی که در این مدت آزارم داده بود، بوی رنگ بود و من از اینکه آن بو را تشخیص داده بودم خوشحال بودم خوشحال
دردهای من
گر چه مثل دردهای مردم زمانه نیست
از درد مردم زمانه است

فرهاد وکیلی
زندان اوین

.

.
Read more!

Helfen Sie uns bei unserer Kampagne für die bedingungslose Freilassung aller politischen Häftlinge in Iran

Ich/Wir verurteilen die Übergriffe des islamistischen
Regimes auf die Demonstrantinnen und Demonstranten in Iran. Ich/Wir fordern die sofortige und bedingungslose Freilassung aller politischen Gefangenen in Iran.
Name/Organisation.....................
Stadt/Land..................................
Bitte schicken Sie Ihren Brief postalisch oder per E-Mail an: Mahmoud Ahmadinejad,
The Presidency,
Palestine Avenue, Azerbaijan Intersection,
Tehran, Islamic Republic of Iran
Fax: + 98 21 649 58 80
E-mail: dr-ahmadinejad@president.ir
Leader of the Islamic Republic:
Ali Khamenei
The Office of the Supreme Leader
Shoahada Street
Qom, Islamic Republic of Iran
Fax: + 98 251 7774 2228
E-mail: info@leader.ir
Sie können auch der iranischen Botschaft in Ihrem Land einen Protestbrief schicken.
Bitte senden Sie uns Kopien Ihrer Briefe zur Dokumentation:
freepoliticalprisoners@gmail.com
Ziele von CFPPI:
1. Über Verhaftungen informieren und die Stimme der politischen Gefangenen sein - in Iran und weltweit.
2. Möglichst breite Unterstützung für politische Häftlinge in Iran erreichen und die Forderung nach der sofortigen Freilassung aller politischen Häftlinge zu einem Anliegen der ganzen Gesellschaft machen.
3. Die Weltöffentlichkeit über die Situation der politischen Häftlinge in Iran informieren und Menschenrechtsorganisationen weltweit für die bedingungslose Freilassung sämtlicher politischer Häftlinge und für den Protest gegen das islamistische Regime in Iran mobilisieren.
4. Eine Liste mit allen politischen Häftlingen in den verschiedene Städten des Iran erstellen.
5. Kontakt mit den Familien politischer Häftlinge halten und sie in den Kampf für die Freiheit aller Gefangenen einbinden.
CFPPI, BM Box 6754, London WC1N 3XX, U.K.
Tel: +44 (0) 7984445278
www.iranpoliticalprisoners.com
freepoliticalprisoners@gmail.com
Helfen Sie uns bei unserer Kampagne für die bedingungslose Freilassung aller politischen Häftlinge in Iran
www.iranpoliticalprisoners.com.
Read more!

FreePoliticalPrisoners



Satellite: AB4A/NILESAT103 @ 7 Degrees West

Freq: 10873

Polarity: Vertical

Symbol Rate: 27,500

Fec: 3/4


لازم به توضیح است که دارندگان دیش هاتبرد میتوانند بدون تغییر زاویه دیش و با نصب ال ان بی به نایل سات نیز همزمان دسترسی داشته باشند.

saat-e barnameh:

دوشنبه
18 - 19 ایران تایم- عصر15:30 - 16:30 - عصر- amrikaye markazi

سه شنبه
11 - 12 ظهر- ایران تایم8:30 - 9:30 amrikaye markazi - صبح


Read more!

زنان دستگیرشده در سلولهای انفرادی گوهردشت تحت شکنجه

تعدادی از زنان دستگیر شده دراعتراضات عاشورا و روزهای قبل از 22 بهمن و روز 22 بهمن در سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی نگهداری می شوند. در حال حاضر حداقل 3 نفر از آنها در سلولهای انفرادی بسر می برند.آنها بدلیل پر بودن سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت به سلولهای انفرادی بند زنان منتقل شده اند. بازجویان وزارت اطلاعات با شکنجه های روحی و جسمی قصد دارند که از آنها اعترافات دروغین برای پرونده سازی و صدور احکام سنگین بگیرند.
اسامی تعدادی از آنها به قرار زیر می باشد:
-خانم فاطمه ویسی روز عاشور دستگیر و به سلولهای انفرادی بند زنان زندان گوهردشت منتقل شد.اعضای خانواده زندانی سیاسی فاطمه ویسی توسط این رژیم به خاطر اعتقادت سیاسی آنها اعدام شده اند.
-مریم بهرامی از دستگیر شدگان روز 22 بهمن است
- خانم کریمی گفته می شود از هموطنان بهائی است
 خانم سمیه حسینی که همراه با برادرشان در روز 22 بهمن دستگیر شده اند گفته می شود اخیرا آزاد شده اند. 
Read more!

Wednesday 24 February 2010

Elham Ahsani /////Campaign to Free Political Prisoners in Iran (CFPPI)

Elham Ahsani, a university student, was arrested on Tuesday 9 February 2010 at her home by the Islamic Regime’s secret service in Teheran. The reason for her arrest is not known, although it may be connected to the recent protests against the Islamic regime in Iran. Elham was initially arrested along with her brother Nader Ahsani, but Nader was among the 28 prisoners who were released on 21 February 2010; The continuous demonstrations of 700 families of political prisoners in front of the Evin Prison forced the regime to free 28 prisoners.

Initially, Elham’s family were not told of her whereabouts, but under the pressure, the prison authorities claimed that Elham is held in the Evin prison. While in prison, she is under an immense physical and mental pressure, and hasn’t been allowed to see her family.

Campaign to Free Political Prisoners in Iran (CFPPI) is concerned about the life and the safety of Elham Ahsani . The Islamic Regime of Iran must release Elham, and all other political prisoners.

We call on all human rights organisations and concerned individuals to send a protest letter and demand an immediate and unconditional release of Elham Ahsani.


Campaign to Free Political Prisoners in Iran (CFPPI) Read more!

یک زندانی در اثر شکنجه های وحشیانه در زندان جان باخت


یک زندانی بی دفاع در اثر شکنجه های وحشیانه در زندان گوهردشت کرج جان باخت
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یکی از زندانیان بند 1 زندان گوهردشت در اثر شکنجه های وحشیانه به قتل رسید.
روز دوشنبه 3 اسفند ماه زندانی یاور خدا دوست در اثر شکنجه های غیر انسانی کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان به قتل رسید.
پیکر این زندانی به بهداری زندان منتقل و در حال حاضر در سردخانه این زندان نگهداری می شود.
یاور و لطیف خدا دوست دو برادر زندانی که در سالن 3 بند 1 زندان گوهردشت کرج زندانی بودند مدتی پیش، از سالن 3 به سلولهای انفرادی سالن 2 که معروف به سگدونی است منتقل شدند..آنها پس از یورش گارد زندان و بازرسی سلول آنها به سلولهای انفرادی منتقل شدند.
 And here is the rest of it.
Read more!

بازداشت یکی از فعالان سیاسی شهر اصفهان


محمد استکی، از فعالان سیاسی شهر اصفهان پس از احضار به اداره اطلاعات این شهر توسط ماموران امنیتی این اداره بازداشت شد.
به گزارش کلمه، محمد استکی از فعالان سیاسی شهر اصفهان بازداشت شد. ماموران اداره اطلاعات اصفهان پس تفتیش منزل محمد استکی، لپ تاپ، کامپیوتر و برخی دیگر از وسایل وی را با خود بردند.
اتهام این فعال سیاسی، اقدام علیه امنیت ملی از طریق ارتباط با رسانه های خارجی عنوان شده است. این اتهام در حالی عنوان شده که وی در ملاقاتی کوتاه با اعضای خانواده خود هرگونه ارتباط با رسانه های خارجی را تکذیب کرده است.
خبرها حاکی از آن است که این فعال سیاسی برای اعتراف به جرایم مورد نظر وزارت اطلاعات تحت فشار قرار دارد.
وی که در ماه های گذشته چند بار به اداره اطلاعات اصفهان احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته بود در ستادهای مردمی میرحسین موسوی در اصفهان فعالیت داشت.
اگرچه ارتباط با رسانه های خارجی بر اساس قوانین موضوعه کشور جر م تلقی نمی شود اما مشخص نیست انتساب این اتهام به برخی فعالان سیاسی و اخیراً محمد استکی با چه هدفی انجام می شود. Read more!

بازداشت دو شهروند کرد در شهر پاوه


دو شهروند کرد در شهر پاوه روز 29 بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
خبرگزاری هرانا - مولود فتحی و واسیع حاتمی در یورش ماموران اطلاعاتی و امنیتی به منزل ایشان در شهر پاوه بازداشت شدند.
به گزارش هرانا، روز پنج شنبه مورخه بیست و نه بهمن ماه، نیروهای امنیتی در شهر پاوه به خانه دو شهروند کرد به نامهای " مولود فتحی و واسیع حاتمی " یورش برده و اقدام به بازداشت نامبرده گان می کنند.
تا لحظه مخابره این خبر از علت و اتهام بازداشت این شهروندان اطلاعی بدست نیامده است.

Read more!
بیخبری از وضعیت 3نفر از روزنامه نگاران بازداشتی

سایت نوروز: از وضعیت وحید پوراستاد، اکبر منتجبی و احسان مهرابی 3 روزنامه نگاری که در موج بازداشت های شبانه روزنامه نگاران در آستانه 22بهمن، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند، اطلاعی در دست نیست.

پوراستاد و منتجبی از زمان بازداشت تاکنون حتی یکبار نیز با خانواده خود تماس نداشته و محل نگهداری و اتهام این دو روزنامه نگار مشخص نیست.

این بیخبری که خانواده های آنها را به شدت نگران کرده است، درحالی اتفاق افتاده که اکثر بازداشت شدگان یک تا دو روز پس از دستگیری با خانواده های خود تماس گرفته و سلامتی و محل نگهداری خود را اعلام می کنند. از سوی دیگر، احسان مهرابی، خبرنگار روزنامه فرهیختگان نیز تنها در یک تماس کوتاه تلفنی در فردای روز بازداشت خود با همسرش صحبت کرده است. به گزارش پارلمان نیوز، پس از آن هیچ گونه خبری از وضعیت این خبرنگار در دست نیست.

خانواده مهرابی به شدت نگران وضعیت او هستند. همسر او از اتهام مهرابی ابراز بی اطلاعی کرده و پیگیری های خانواده او از دادستانی و مسوولان زندان اوین راه به جایی نبرده است.

مادر این خبرنگار با وجود کهولت سن، از اصفهان به تهران آمده و با دشواری فراوان پیگیر وضعیت فرزند خود است؛ اما تاکنون این پیگیری ها به هیچ نتیجه ای نرسیده است.
Read more!

هویت یکی دیگر از قربانیان شکنجه گاههای خامنه ای جلاد

وبلاگ نویسان علیه اعدام


جنایتی دیگر در زندانهای رژیم ولایت فقیه : مصطفی میرابراهیمی 22 ساله از دستگیر شدگان قیام در زیر شکنجه به شهادت رسید
بنا به گزارشات رسیده، مصطفی میر ابراهیمی پس از تحمل شش ماه رنج و فشار در زندان در زیر شکنجه جلادان خامنه ای به شهادت رسید. وی متولد سوم اسفند۶۶ در تهران بود . مصطفی شش ماه پیش بر سر مزار "ندا" توسط مأموران سپاه دستگیر و به محل نامعلومی برده شد. دوستانش که همراه وی بودند خبر دستگیری او را به خانواده اش می دهند، اما طی شش ماه تلاش و جستجو جلادان رژیم هیچ اطلاعی از وی به خانواده اش ندادند. نام وی در هیچ زندان و بازداشتگاه رسمی ثبت نشده بود. تا این که پس از شش ماه، چند روز پیش از طرف پزشکی قانونی جهت تشخیص چهره، پدرش را فرا می خوانند. پدر مصطفی فرزندش را می شناسد اما جلادان خامنه ای دژخیم پیکر او را تحویل پدر و خانواده اش نمی دهند. ماموران رژیم هیچ خبری در مورد شهادت وی و محل آن به خانواده نداده و گفته اند که خودشان تدفین را انجام داده و پس از آن تنها نشانی محل دفن را خواهند گفت.
Read more!

Monday 22 February 2010

از تجمعات خانواده هاى زندانيان سياسى حمايت كنيد

تجمع خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل درب اصلی زندان اوین برای آزادی و اطلاع  از وضعیت فرزندانشان که در یورشهای اخبر دستگیر شده اند ٬همچنان با قدرت ادامه دارد.
زندان اوین یادآور و معرفه توحش٬ درنده خویی٬ شقاوت و بیرحمی جمهوری اسلامی است. اوین برای جمهوری اسلامی شمشیری است که از رو بسته است٬ تا به خبال خام خود٬ مردم را مرعوب کند! اما این تجمعات علنی و این روحیه های سرشار از مقاومت و شجاعت تمام محاسبات چند ساله حکومت را بهم زده است. بی باکی بی مانند مردم٬ دستگاه رعب و وحشت جمهوری اسلامی را به چالش کشیده است. تجمع پرشور مردم و خانواده های زندانیان سیاسی٬ اعلام ابطال حکومت زندان و شکنجه است! گردهم آیی خانواده های زندانیان سیاسی٬ اعلام هم پیمانی و هم سرنوشتی عمیقی است که ریشه در تنفر بی انتهای مردم از حکومتی دارد که به ضرب تازیانه اوین خود را تا به حال سرپا نگهداشته است!
این سنت ارزشمند را باید درهمه جا گسترش داد.
نیروهای سرکوبگر رژیم با یورش به خانواده ها در مقابل زندان اوین قصد دارند این تجمعات را خنثی کنند٬ اما تقابل دلیرانه مردم و سردادن شعارهای اعتراضی٬ مزدوران حکومتی را سرجایشان نشانده است.
مردم با شعار "مزدور چقدر گرفتی٬ جوانها را بگیری" پاسخ هجوم و کتک کاری و باتوم کشی ماموران حفاظت زندان را میدهند.
صحنه های همبستگی بین خانواده ها شورانگیز و وصف نشدنی است. خانواده با پخش میوه و شیرنی در بین جمعیت روحیه بالای خود را نمایش می دهند. مخصوصا خانواه هایی که عزیزان آنها در روزهای قبل آزاد شده اند با پخش شیرینی و میوه کماکان درکنار همرزمان خودباقی میمانند.
استقرار بسیاری از روسای شعبه های امنیتی دادگاه انقلاب در زندان اوین مخصوصا پاسدار عباس جعفری که به شقاوت و بیرحمی شهره است٬ نشان از گسترش بازجوئی و شکنجه و گرفتن اعترافات دروغین جهت پرونده سازیهای جعلی دارد٬  این امر خانواده های زندانیان سیاسی و دستگیر شدگان را بشدت نگران کرده است.

 مردم آزادیخواه! خانواده زندانیان سیاسی!

رژیم جمهوری اسلامی چون هیولا رسما و علنا٬ به صف مبارزات ما مردم یورش میبرد از میان ما٬ مخالفان خود را دستگیر میکند٬ سپس زبونانه٬ گروگانهایش را در سیاهچالها مخفی میکند. در زندانهای بی نام نشان٬ در بدترین وضعیت ممکن نگه میدارد. وجود دستگیرشدگان را انکار می کند٬ تا بتواند هر رفتار وحشیانه ای را که خواست مرتکب شود.
تجمع مردم معترض درمقابل زندان اوین نمونه ای است که باید در مقابل هر زندان دیگری انجام شود.
این صف پرشور مبارزاتی باید هر چه وسیعتر و گسترده تر شود! جمهوری اسلامی در برابر حضور ما چاره ای جز عقب نشینی ندارد. دستاوردهای تا کنونی ما به خوبی این را نشان داده است.

وعده ملاقات ما؛ تجمع درمقابل زندان اوین و همه زندانهایی که در آنجا جمهوری اسلامی عزیزان ما را به گروگان گرفته اند! تا آزادی همه زندانیان سیاسی٬ تا ویران کردن همه زندانهای سیاسی٬ این تجمعات را باید وسیعا گسترش داد.

کمیته مبارزه براى آزادى  اززندانیان سیاسی
21 فوریه ۲۰١۰
Read more!

کمپین برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران

Campaign to Free Political Prisoners in Iran(CFPPI)

Shiva Mahbobi:   Campaign Organiser

Address: CFPPI 
               BM Box 6754, London WC1N 3XX, U.K.

              Tel: +44 (0) 7984445278

www.iranpoliticalprisoners.com
freepoliticalprisoners@gmail.com
zendani.tv@gmail.com Read more!

لیست اسامی زندانیان وقایع اخیر در تهران

برگرفته از سایت حق زنان
روز بیست و هفت بهمن، منابع خبری مستقل لیست اسامی زندانیان وقایه اخیر را به شرح زیر منتشر کردند. شایان توجه است که این لیست نام صدها جوانی را که در خیابان های تهران دستگیر شدند، در بر نمی گیرد.
فعالان دانشگاهی ودانشجویان > بهزاد آذرهوشنگ - فارغ التحصیل مهندسی عمران از دانشگاه انوشیروان بابل
> کاوه آزادی - از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد خرم آباد و نیز عضو ستاد تبلیغاتی مهدی کروبی
> ایمان ابراهیمی - از اعضای انجمن اسلامی دانشکده مهندس دانشگاه آزاد مشهد
> علرضا ابوفاضلی - دانشجوی دانشگاه علم و صنعت
> نادر احسنی - فعال دانشجویی
> نفیسه اصغری - دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی دانشگاه شریف
> مرتضی ایزدی - فعال دانشجویی و عضوستاد 88 استان گیلان
> اسماعیل ایزدی خواه - از فعالان سابق دانشجویی
> محسن بیات - دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
> اردوان تراکمه - فعال چپ دانشجویی و فرزند یونس تراکمه نویسنده و منتقد ادبی
> بهار تراکمه - فرزند یونس تراکمه نویسنده و منتقد ادبی
> حمید تمدنی - دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
> گلناز توسلی - دانشجوی دانشگاه آزاد دانشکده هنر تهران مرکز
> امیر ثابت مقدم - دانشجوی دانشگاه مشهد
> مهدی جعفری - دانشجوی مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد
> موسی جلالی خواه - عضو شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه بابل
> مصطفی حسین زاده - دبیر فرهنگی شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه بابل
> علی خجسته - دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
> محمدعلی رفیعی - عضو دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
> امیر رمضانی پور - عضو شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه بابل
> یاشار دارالشفایی - دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه تهران
> آرشام دامغانی - دانشجوی دانشگاه مشهد
> تارا سپهری فر - دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریف
> هادی سجادی - دانشجوی اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد
> مرتضی سیمیاری - فعال دانشجویی
> علی شاهینی - دانشجو دانشگاه گیلان
> سینا شکوهی - فعال دانشجویی، عضو دانشجويان و دانش اموختگان ليبرال و عضو ستاد شهروند آزاد
> فواد شمس - فعال دانشجویی
> روح الله صحرایی - دانشجوی دانشگاه علم و صنعت
محمد جعفر طهماسبی - فرزند وزیر مستعفی احمدی نژاد و عضو انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران
> وحید عابدینی - عضو اسبق انجمن دموکراسی خواهان دانشگاه تهران
> نوید عابدینی - دبیر سابق انجمن اسلامی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران
> پیمان عارف - فعال دانشجویی و عضو شورای دفاع از حق تحصیل
> مهدی عربشاهی - دبیر تشكیلات دفتر تحكیم وحدت
> فرشاد عزیزی - مسئول ستاد 88 دانشگاه آزاد مشهد
> احسان علایی فر - عضو شاخه جوانان جبهه مشارکت گلستان
> ميلاد فدايي - فعال دانشجويی دانشگاه آزاد تهران جنوب
> فرهاد فرنود - عضو انجمن اسلامی دانشگاه شریف
> علیرضا فیروزی - فعال دانشجویی
> حمیده قاسمی - دانشجوی کشاورزی واحد ابوریحان دانشگاه تهران
> حسين كيا روستا - دانشجوي دانشگاه آزاد كرج و عضو ستاد كروبي در كرج
> مهدیه گلرو - فعال دانشجویی و عضو شورای دفاع از حق تحصیل
> علی لطیفی - دانشجوی دانشگاه مشهد
> البرز محبوب خواه - از اعضای سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر
> علی مطهری - دانشجوی اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد
> علی معموری - دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
> احسان میرسعیدی - عضو شورای صنفی دانشکده کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر
> معین مین باشی - دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
> امیر مقدم - دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
> سیامک نادعلی - دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه خرم آباد و از فعالان سیاسی استان لرستان و عضو ستاد تبلیغاتی مهدی کروبی
> ضیاء نبوی - دانشجوی ستاره دار و سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل
> مسعود نصیری - از فعالان دانشجویی شهر خرم آباد
> امین نظری - فعال دانشجویی و عضو دفتر تحکیم وحدت
> مصطفی نیلی - فعال حقوق بشر و دانشجوی رشته حقوق
> محمد امین ولیان - عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پایه دامغان
> سورنا هاشمی - فعال دانشجویی
> نیلوفر هاشمی آذر - دانشجوی معماری دانشگاه تهران
> بهاره هدایت - عضو دفتر تحکیم وحدت
> مهران هدشی - دانشجوی دانشگاه مشهد


اساتید
محمد صادق ربانی - استاد دانشگاه


زندانیان سبز


> رامين ابراهيمي - دانشجوی ترم اول عمران دانشگاه خواجه نصیر
> حامد اصغر پور(تايید نشده)
> امير امير انتظامي(تايید نشده)
> زهرا بهرامی - تبعه هلند
> مجيد پور عابد(تايید نشده)
> صفورا تفنگچی ها
> پیمان چالاکی
> نازنین حسن نیا - دانشجو
> سيد عليرضا حسيني(تايید نشده)
> محسن حكيمي(تايید نشده)
> كمال حيدر دوست(تايید نشده)
> احسان خانی - دانشجوي دانشگاه نجف آباد
> ابوالحسن دارالشفایی
> کاوه دارالشفایی
> علي ذوالانوار(تايید نشده)
> فرزانه زینالی - از حامیان مادران عزادار
> منصور ساعتچی - فرهنگی بازنشسته
> اشكان سعيدي (تايید نشده)
> سمیه عالمی پسند
> مصطفي عرب(تايید نشده)
> حمید رضا قاسم پور نجف آبادي(تايید نشده)
> سحر قاسم نژاد
> توران کبیری
> فرشيد كريمي(تايید نشده)
> محمدحسين محسنی - دانشجوی مکانیک دانشگاه تهران
>فرامرز محمدی
>حسين محمودي - دانشجوي پزشکی
>بهرام موسيوند(تایید نشده)
> پیمان مهدیان
> شاهین میری - دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران
> عارف ناصري(تايید نشده)
> سید ظهور نبوی
> مهری نبوی
> امیر نصيري
>آرين نظام آبادي(تايید نشده)
> ابراهيم نوحی - دانشجوي دانشگاه علم و صنعت
> روژان نوريان(تايید نشده)
> مهدي واعظي(تايید نشده)
> مهسا يداللهي رضوي(تايید نشده)


نزدیکان و مشاوران میرحسین موسوی


> امیر ابوطالبی - از نزدیکان علیرضا بهشتی
> اردشیر امیرارجمند - مشاور حقوقی میرحسین موسوی
>مسعود آقایی - عضو ستاد بازسازی خرمشهر در دولت موسوی
>محمد باقریان - مشاور میرحسین موسوی
>قربان بهزاديان نژاد - رييس ستاد انتخاباتی
>رضا رزاقی - عضو کمیته حقوقی ستاد مرکزی انتخاباتی
> یاسر طهراني - عضو دفتر میرحسين موسوي
> علی عرب مازاد - مشاور اقتصادی ميرحسين موسوی
> محسن عموزاده خلیلي - از اعضای ستاد 88
> مهدی فروزنده پور - مسئول دفتر میرحسین موسوي
> شمس الدین عیسایی - معاونت ستاد میرحسن موسوی
> فرشاد مومنی - مشاور اقتصادی میرحسین موسوی
> محمد صالح نقره کار - خواهر زاده دکتر رهنورد
> اصغر خندان - پاسدار بازنشسته و یکی از فعالین ستاد


نزدیکان مهدی کروبی


> عسکریان - از جانبازان جبهه و جنگ
> احمد عنبرنژاد - از جانبازان جبهه و جنگ
> اردوان قرائتی - از اعضای ستاد
> علی کروبی - فرزند مهدی کروبی
اعتماد ملی > جهانبخش - از اعضای حزب اعتماد ملی و انجمن اسلامی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد مشهد
سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت)
> رشید اسماعیلی - عضو شورای سیاستگذاری
> آصف حاجی زاده - از فعالان تبریز
> احمد زید آبادی - دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران
> سلمان سيما عضو كميته سياسي سازمان دانش آموختگان ايران و عضو شوراي سياستگذاري ستاد شهروند آزاد
> علی ملیحی - مسئول روابط عمومی و سایت ادوار تحکیم وحدت
> عبدالله مومنی - سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران
کارگزاران
> جهانبخش خانجانی - سخنگوی وزارت کشور در دولت اصلاحات
> هدایت آقایی


مجاهدین انقلاب اسلامی


>فیض الله عرب سرخی - عضو شورای مرکزی
> علی قلی تبار - رییس سازمان مجاهدین انقلاب در استان گلستان
> احمد کیقبادی - عضو سازمان مجاهدین انقلاب در گرگان
> بهزاد نبوی - از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی


مشارکت


>احمد احمدپور - عضو مجمع مدرسین حوزه قم و شورای مرکزی جبهه مشارکت منطقه قم
> سیدمصطفی تاج زاده - عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، معاون سیاسی وزیر کشور در دولت خاتمی
> عبدالله رمضان زاده - قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی، سخنگوی دولت دوم سیدمحمد خاتمی
> داوود سلیمانی - عضو شورای مرکزی و نماینده مردم در مجلس ششم
ابراهیم شریف پور - عضو جبهه مشارکت و از فعالان ستاد موسوی در بانه
> محسن صفایی فراهانی - عضو شورای مرکزی و رئیس هیات اجرایی جبهه مشارکت ایران اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس ششم و رییس اسبق فدراسیون فوتبال
> شهاب الدین طباطبایی - عضو شورای مرکزی ، رئیس ستاد 88 کل کشور
> مهدی گيلانی - عضو شاخه جوانان و نایب رئيس ستاد ۸۸ خراسان رضوی
> اروجعلی محمدی - فرماندار سابق تبریز
> مهدی محمودیان - عضو کمیته اطلاع رسانی
> محسن میردامادی - دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی،نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ششم
> آذر منصوری - معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی،منتخب مردم ورامین در شورای شهر اول این شهر
> حسین نورانی نژاد - رئیس کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت ایران اسلامی
> سعید نورمحمدی - عضو شاخه جوانان


فعالان ملی مذهبی و نهضت آزادی


> عباس پوراظهری - عضو جنبش مسلمانان مبارز تبریز
> لیلا توسلی فرزند - محمد توسلی عضو شورای نهضت آزادی
> سارا توسلی - فرزند محمد توسلی عضو شورای نهضت آزادی
> امیر خرم - عضو دفتر سیاسی و شورای مرکزی نهضت آزادی
> امیرخسرو دلیر ثانی - عضو جنبش مسلمانان مبارز
> صدری نیا - از فعالان ملی مذهبی تبریز
> فرید طاهری - عضو شورای نهضت آزادی
> سیدرضا طباطبایی - فعال ملی مذهبی
> غفار فرزدی - عضو نهضت آزادی تبریز
> خسرو قشقایی - عضو نهضت آزادی
> مهدی قلی زاده - عضو نهضت آزادی
> حسام کاویاری - فعال ملی مذهبی
> محسن محققی - عضو نهضت آزادی
> مهدی معتمدی مهر - عضو نهضت آزادی
> محمود نعیم پور - عضو نهضت آزادی
> ابراهیم یزدی - دبیرکل نهضت آزادی


جبهه ملی


> عیسی خان حاتمی - عضو شورای مرکزی


مستقل


> حمید بارچیان - از رزمندگان دفاع مقدس
> محب حسینی - مداح اهل بیت در استان گیلان
> حسین رفعتی - فرماندار سابق گرگان
> حشمت اله طبرزدي
> محمد جواد مظفر - مدیر انتشارات کویر
> محمد ملکی - اولین رییس دانشگاه تهران پس از انقلاب


وکلای دادگستری


هشت تن از وکلای دادگستری در بازداشت به سر میبرند که اسامی آنها رسما اعلام نشده است
مریم قنبری - وکیل پایه یک دادگستری و فعال زنان


فعالان مدنی و حقوق بشری


> الهام احسنی - فعال حقوق کودک
> رضا اکوانیان - از فعالا مدنی یاسوج
> محمد اکوانیان - از فعالا مدنی یاسوج
> حسن اکوانیان - از فعالان مدنی یاسوج
> سما بهمنی - فعال حقوق بشر
>سعید جلالی - از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر
> سعید حائری - از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر
> مهرداد رحیمی - از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر
> مریم ضیاء - فعال حقوق کودک
> محمد غزنویان - فعال حقوق کودک
> پریسا کاکایی - از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر
> سعید کلانکی - از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر
> کوهیار گودرزی - از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر
> نازنین فرزانجو - از اعضای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران
> ماه فرید منصوریان معمار - فعال محیط زیست
> سعیده میرزایی - فعال حقوق کودک
> شیوا نظرآهاری - از اعضای گزارشگران حقوق بشر
> بابک نظری - فعال حقوق کودک


فعالان زنان و اعضای کمیپین یک میلیون امضا


> مهسا جزینی - روزنامه نگار و از اعضای کمپین
> سمیه رشیدی - دانشجوی ستاره دار و از اعضای کمپین
> مازیار سمیعی - روزنامه نگار و فعال دانشجویی و عضو کمپین
> مریم کریمی
> پروین کهزادی
> سمیه مومنی - روزنامه نگار و از اعضای کمپین


فعالان کرد


> سیوان اداک - عضو شورای مرکزی جبهه متحد کُرد
> دارا حسینی - دبیر و از اعضای شورای مرکزی اتحادیه دمکرانیک دانشجویان کُرد
> مختار زارعی - عضو شورای مرکزی جبهه متحد کُرد
> خلیل شهبازی - عضو شورای مرکزی جبهه متحد کُرد
> کاوه قاسمی کرمانشاهی - فعال حقوق بشر و از اعضای سازمان حقو بشر کردستان، از اعضای کمپین یک میلیون امضا و همچنین سازمان ادوار تحکیم وحدت
> آزاد لطفوری - عضو شورای مرکزی جبهه متحد کُرد


فعالان کارگری


> علیرضا ثقفی - فعال کارگری و عضو کانون نویسندگان ایران
> رضا رخشان - فعال کارگری و مسئول روابط عمومی سندیکاری کراگران شرکت نیشکر هفت تپه


جامعه بهاییان


> افشین ایقانی - از بهاییان سمنان
> اشکان بصاری - از بهاییان تهران
> ماریان جعفری - از بهاییان تهران
> بهفر خانجانی - از بهاییان سمنان
> علاء الدين (نيکي) خانجاني - فرزند جمال الدين خانجاني یکی از هفت مدیر جامعه بهایی
> لوا خانجانی - نوه جمال الدین خانجانی
> رومینا ذبیحیان - از بهاییان تهران
> احمد روحانی - از بهاییان تهران
> فرید روحانی - از بهاییان تهران
> ژینوس سبحانی - منشی کانون مدافعان حقوق بشر و کانون مشارکت در پاکسازی مین
> هوتن سیسانی - از بهاییان تهران
> ابراهیم شادمهر - از بهاییان تهران
> زاوش شادمهر - از بهاییان تهران
> آرتین غضنفری - از بهاییان تهران
> پیام فناییان - از بهاییان تهران
> بابک مبشر - داماد لوا خانجانی
> نیکاو هویدایی - از بهاییان تهران


نویسندگان و هنرمندان


> مهرانه آتشی - عکاس هنری
> رضا خندان - یکی از دبیران کانون نویسندگان ایران
بنفشه دارالشفایی - مدرس موسیقی
جمیله دارالشفایی - فیلمنامه نویس
> خلیل درمنکی - منتقد ادبی
مجید غفاری - همسر مهرانه آتشی
> شاهین فضلی - فعال مدنی و دانشجویی و منتقد سینما
> نیلوفر لاری پور - ترانه سرا
> ملودی محمودی - آهنگساز
> رضا نجفی - مترجم


فعالان مطبوعاتی


> ساسان آقایی- روزنامهنگار و فعال سیاسی
> بهمن احمدی امویی -روزنامه نگار و نویسنده کتابهای "اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی "و" مردان جمهوری اسلامی چگونه
> علی محمد اسلامپور ، سردبیر نشریه نوای وقت کرمانشاه و وبلاگر قصر نیوز
> شیوا نظرآهاری - عضوکمیته گزارشگران حقوق بشر
> مهسا جزینی - دانشجوی ستاره دار، خبرنگار روزنامه ایران شعبه اصفهان و عضو کمپین یک میلیون امضا
> امیر حسین فتوحی، وب نگار و دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
> علی ملیحی - خبرنگار و از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد
> علی کلايی - فعال حقوق بشر و وبلاگنويس که ،آزاد شده با سپردن وثيقهی ۵۰ ميليون تومانی
> نعیمه دوستدار- روزنامه نگار، شاعر و نویسنده
> حمید مافی - روزنامه نگار، وب نگار و فعال اجتماعی قزوین
> محمد غزنویان - روزنامه نگار و فعال اجتماعی قزوین
> مهندس فؤاد صادقی - مؤسس سایتهای «بازتاب» و «آیندهنیوز».
> علی حكمت - روزنامه نگار ~دختر علی حکمت مهسا حكمت آزاد شد
> وحید پوراستاد - روزنامه نگار روزنامه فرهیختگان با سابق همکاری در روزنامه های سلام،مناطق آزاد،هم میهن، مشارکت، نوروز، یاس نو، اقبال ،بهار، اعتماد ملی
> محمد پور عبدالله - وب نگار و فعال دانشجویی
> علی رضا ثقفی- روزنامه نگار و سردبیر ماهنامه راه آینده و عضو تحریریه نقد نو
> مزدک علی نظری، روزنامه نگار دربند و سردبير سايت خبرنگاران صلح ، هفته پیش آزاد شد
> رضا تاجیک -روزنامه نگار و فعال ملی مذهبی
> بهرنگ تنکابنی - سردبیر مجله نخصصی موسیقی «فرهنگ و آهنگ» ~ فرزند لیلی فرهاد پور
> نوشین جعفری - خبرنگار بیست و دو ساله سرويس ادب و هنر روزنامه اعتماد
> کوهیار گودرزی - عال حقوق بشر ، وبلاگ نویس ، روزنامه نگار، دبیر کنونی کمیته گزارشگران حقوق بشر، از برنامه سازان بخش حقوق بشر رادیو زمانه، عضو کمیته حقوق بشر سازمان ادوار تحکیم وحدت و از دانشجویان اخراجی دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف
> علي مليحي - عضو شوراي سياستگذاري و مسوول روابط عمومي سازمان دانش آموختگان ايران(ادوار تحکيم وحدت).ه
> احمد جلالی فراهانی - دبیر سرویس اجتماعی خبرگزاری مهر یک روز پس از اخراج از خبرگزاری مهر در ۱۷بهمن بازداشت شد
> عدنان حسن پور - سردبیر هفته نامه آسو به زبان کردی محکم به اعدام، بیشتر از ۳ ساله در زندان است
> محمد جواد حصاری - عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و رئیس شاخه خراسان حزب اعتماد ملی
> محمد داوري - فعال صنفی - مدنی و سردبير سحام نيوز( سايت رسمي حزب اعتماد ملي) وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صادر شده و او قادر به پرداخت این مبلغ نبود و همچنان پس از گذشت ۵ ماه در بازداشت است
> امیر صادقی- عکاس خبری روزنامه فرهنگ آشتی و فعال در سایت های تهران ۲۴ و تهران لایو نیز
> حسن ظهوری - خبرنگار ارشد حوزه میراث فرهنگی
> خلیل درمنکی - نویسنده و منتقد ادبی
> احسان مهرابی - خبرنگار پارلمانی روزنامه اعتماد ملی و فرهیختگان
> مصطفی دهقان - زنامه نگار حوزه اجتماعی تعدادی از نشریات
> مهرداد رحیمی - وبلاگ نویس، فعال حقوق بشر، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حقوق بین الملل و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر
> زينب کاظم خواه - خبرنگار خبرگزاری دولتی
> سمیه مومنی - روزنامه نگار و فعال کمپین یک میلیون امضا
> اکبرمنتخبی، روزنامه نگار با سابقه قدیمی در روزنامه های شرق، هم میهن، همشهری و مجله شهروند امروز
> مختار زارعی - روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی و عضو شورای مرکزی جبهه متحد کرد، ۱۰ دی
> رضا رفیعی فروشانی- روزنامه نگارآزاد، متهم به جاسوسی و دریافت ۴ هزار درهم، به ۷ سال تعزیری و ۵ سال تعلیقی محکوم شد
> امیر حسین فتوحی - وب نگار و دانشجوی پزشکی محروم از تحصیل.
> احمد زیدآبادی - روزنامهنگار و تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب و دبیرکل سازمان ادوار تحکيم وحدت (دانش آموختگان ایران اسلامی) محکوم به ۵ سال زندان
> عیسی سحرخیز، از چهرههای فعال سیاسی و مطبوعاتی ، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران اصلاحات و از بنیانگذاران انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ایران
> امید سلیمی - خبرنگار عکاسی نشریه نصف جهان در اصفهان
> احمد زيدآبادي
> مسعود باستاني
> مازیار سمیعی - فعال دانشجویی و همکار ماهنامه توقیف شده نقد نو و عضو کمپین یک میلیون امضا
> فواد شمس - فعال دانشجويی ، وبلاگ نويس و روزنامه نگار
> سعید متین پور- فعال حقوق بشر و روزنامه نگار آذربایجانی، محکوم به ۸ سال زندان
> مهرداد رحيمی -فعال سياسی- مدنی، وب نگار وعضو کمپین یک میلیون امضا فارغ التحصيل کارشناسی ارشد حقوق بين الملل ، قائم مقام کميته دفاع از حقوق شهروندی ستاد مرکزی مهدی کروبی
> کاوه قاسمی کرمانشاهی - فعال پیشگام حقوق بشر در کردستان و ایران
> امید منتظری - شاعر و روزنامه نگار، فرزند مهین فهیمی
> کیوان صمیمی - فعال ملی و مذهبی و مدیرمسوول نشریه توقیف شده «نامه» و عضو شورای مرکزی «انجمن دفاع از آزادی مطبوعات»
>اروین صداقتکش - پژوهشگر موسیقی، و یکی از نویسندگان مجله تخصصی موسیقی فرهنگ و آهنگ
> نوشين جعفري - خبرنگار سرويس ادب و هنر روزنامه اعتماد
> لیلی فرهادپور - ویسنده،روزنامه نگار و فعال زنان
> علی محمد اسلامپور - سردبیر نشریه نوای وقت کرمانشاه
> مرتضی کاظمیان - فعال سیاسی ، روزنامه نگار و عضو شورای مرکزی کانون دفاع از آزادی مطبوعات
> پریسا کاکانی - وبلاگ نویس، فعال حقوق بشر و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر
> محمد صدیق کبودوند - رئیس سازمان حقوق بشر کردستان و سردبیر نشریه پیام مردم ~محکوم به ۱۱ سال حبس تعزیری بازداشت۱۰ تیر ماه ۱۳۸۶
> روزبه کریمی - روزنامه نگار ،دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق بشر و عضو سازمان دانش آموختگان ایران
> نادر کریمی جونی - سردبیر و روزنامه نگار نشریاتی چون "گزارش، فکر، جهان صنعت، و سیاست روز". محکوم به ۱۰ سال حبس تعزیری. نادر به دلیل درصد بالای جانبازی در جنگ نیازمند رسیدهگی مداوم پزشکی دارد
> نیلوفر لاری پور - شاعر، ترانهسرا و خبرنگار نشریه چلچراغ
> مجتبی لطفی -جانبازان شیمیایی در دوران جنگ ایران و عراق .روحانی وب نگار ، عضو تحريريه و سرپرست روزنامههاي توقيف شده خرداد و فتح و عضو شوراي سردبيري هفته نامه توقيف شده آوا و سايت تعطيل شده نقشينه که اتهام نشر اكاذيب و فعاليت عليه نظام و افشاي اسرار نظام، محکوم به سه سال و ده ماه زندان از سوی دادگاه ويژه روحانيت شهر قم
> سید مسعود لواسانی - روزنامهنگار و وبلاگنويسی
> سعید لیلاز - روزنامه نگار اقتصادی و عضو هئیت سردبیری تحریره روزنامه سرمایه
> حمید مافی - وب نگار و فعال اجتماعی، دبیر سیاسی روزنامه فرهنگ آشتی، مقالات او همچنین در روزنامه های اعتماد، اعتماد ملی، کارگزاران نیز منتشر می شد
> جواد ماهزاده داستان نویس و روزنامه نگار ، نویسنده رمان « لبخندت را از من نگیر».ه
> محمد نوری زاد - روزنامه نگار ،مستند ساز و کارگردان تلویزیون
> رضا نوربخش سر دبیر روزنامه فرهیختگان و مدیر مسئول سایت خبری جمهوریت، محکوم به ۵ سال حبس تعزیری
> حسین نورانی نژاد - رئیس کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت ایران اسلامی
> شیوه نظر اهری - فعال حقوق بشر، سخنگوی فعلی کمیته گزارشگران حقوق بشر ، فعال حقوق کودکان کار، عضو کمپین یک میلیون امضا، روزنامهنگار، وبلاگ نویس، و از دانشجویان محروم از تحصیل
> کیوان مهرگان - شاعر ، روزنامه نگار و دبیر سیاسی ضمیمه اعتماد
> امید مهرگان - ویسنده، مترجم و روزنامه نگار حوزه اندیشه و همکار گروه اندیشه
> محمد رضا مقیسه - روزنامه نگار و سردبیر مجله پرتیراژ بیست ساله ها در حوزه جوانان و نیز عضو کمیته پیگیری امور بازداشت شدگان و آسیبدیدگان حوادث پس از انتخابات
> بدرالسادات مفیدی - روزنامه نگار و دبیر انجمن صنفی روزنامهنگاران
> مهدی محمودیان - عال حقوق بشر و روزنامهنگار اصلاحطلب
البته شاید نام های زیادی از قلم افتاده و یا برخی آزاد شده باشند.
به امید آزادی تمامی زندانیان سیاسی
And here is the rest of it.
Read more!

لیست اسامی زندانیان وقایع اخیر در تهران



لیست اسامی زندانیان وقایع اخیر در تهران

برگرفته از سایت حق زنان
روز بیست و هفت بهمن، منابع خبری مستقل لیست اسامی زندانیان وقایه اخیر را به شرح زیر منتشر کردند. شایان توجه است که این لیست نام صدها جوانی را که در خیابان های تهران دستگیر شدند، در بر نمی گیرد.
فعالان دانشگاهی ودانشجویان


 بهزاد آذرهوشنگ - فارغ التحصیل مهندسی عمران از دانشگاه انوشیروان بابل
 کاوه آزادی - از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد خرم آباد و نیز عضو ستاد تبلیغاتی مهدی کروبی
 ایمان ابراهیمی - از اعضای انجمن اسلامی دانشکده مهندس دانشگاه آزاد مشهد
 علرضا ابوفاضلی - دانشجوی دانشگاه علم و صنعت
> نادر احسنی - فعال دانشجویی
 نفیسه اصغری - دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی دانشگاه شریف
 مرتضی ایزدی - فعال دانشجویی و عضوستاد 88 استان گیلان
 اسماعیل ایزدی خواه - از فعالان سابق دانشجویی
 محسن بیات - دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
 اردوان تراکمه - فعال چپ دانشجویی و فرزند یونس تراکمه نویسنده و منتقد ادبی
 بهار تراکمه - فرزند یونس تراکمه نویسنده و منتقد ادبی
 حمید تمدنی - دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
گلناز توسلی - دانشجوی دانشگاه آزاد دانشکده هنر تهران مرکز
 امیر ثابت مقدم - دانشجوی دانشگاه مشهد
 مهدی جعفری - دانشجوی مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد
 موسی جلالی خواه - عضو شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه بابل
; مصطفی حسین زاده - دبیر فرهنگی شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه بابل
 علی خجسته - دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد محمدعلی رفیعی - عضو دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
  امیر رمضانی پور - عضو شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه بابل
  یاشار دارالشفایی - دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه تهران
; آرشام دامغانی - دانشجوی دانشگاه مشهد
  تارا سپهری فر - دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریف
  هادی سجادی - دانشجوی اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد
> مرتضی سیمیاری - فعال دانشجویی
> علی شاهینی - دانشجو دانشگاه گیلان
> سینا شکوهی - فعال دانشجویی، عضو دانشجويان و دانش اموختگان ليبرال و عضو ستاد شهروند آزاد
> فواد شمس - فعال دانشجویی
> روح الله صحرایی - دانشجوی دانشگاه علم و صنعت
محمد جعفر طهماسبی - فرزند وزیر مستعفی احمدی نژاد و عضو انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران
> وحید عابدینی - عضو اسبق انجمن دموکراسی خواهان دانشگاه تهران
> نوید عابدینی - دبیر سابق انجمن اسلامی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران
> پیمان عارف - فعال دانشجویی و عضو شورای دفاع از حق تحصیل
> مهدی عربشاهی - دبیر تشكیلات دفتر تحكیم وحدت
> فرشاد عزیزی - مسئول ستاد 88 دانشگاه آزاد مشهد
> احسان علایی فر - عضو شاخه جوانان جبهه مشارکت گلستان
> ميلاد فدايي - فعال دانشجويی دانشگاه آزاد تهران جنوب
> فرهاد فرنود - عضو انجمن اسلامی دانشگاه شریف
> علیرضا فیروزی - فعال دانشجویی
> حمیده قاسمی - دانشجوی کشاورزی واحد ابوریحان دانشگاه تهران
> حسين كيا روستا - دانشجوي دانشگاه آزاد كرج و عضو ستاد كروبي در كرج
> مهدیه گلرو - فعال دانشجویی و عضو شورای دفاع از حق تحصیل
> علی لطیفی - دانشجوی دانشگاه مشهد
> البرز محبوب خواه - از اعضای سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر
> علی مطهری - دانشجوی اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد
> علی معموری - دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
> احسان میرسعیدی - عضو شورای صنفی دانشکده کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر
> معین مین باشی - دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
> امیر مقدم - دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
> سیامک نادعلی - دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه خرم آباد و از فعالان سیاسی استان لرستان و عضو ستاد تبلیغاتی مهدی کروبی
> ضیاء نبوی - دانشجوی ستاره دار و سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل
> مسعود نصیری - از فعالان دانشجویی شهر خرم آباد
> امین نظری - فعال دانشجویی و عضو دفتر تحکیم وحدت
> مصطفی نیلی - فعال حقوق بشر و دانشجوی رشته حقوق
> محمد امین ولیان - عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پایه دامغان
> سورنا هاشمی - فعال دانشجویی
> نیلوفر هاشمی آذر - دانشجوی معماری دانشگاه تهران
> بهاره هدایت - عضو دفتر تحکیم وحدت
> مهران هدشی - دانشجوی دانشگاه مشهد


اساتید
محمد صادق ربانی - استاد دانشگاه


زندانیان سبز


> رامين ابراهيمي - دانشجوی ترم اول عمران دانشگاه خواجه نصیر
> حامد اصغر پور(تايید نشده)
> امير امير انتظامي(تايید نشده)
> زهرا بهرامی - تبعه هلند
> مجيد پور عابد(تايید نشده)
> صفورا تفنگچی ها
> پیمان چالاکی
> نازنین حسن نیا - دانشجو
> سيد عليرضا حسيني(تايید نشده)
> محسن حكيمي(تايید نشده)
> كمال حيدر دوست(تايید نشده)
> احسان خانی - دانشجوي دانشگاه نجف آباد
> ابوالحسن دارالشفایی
> کاوه دارالشفایی
> علي ذوالانوار(تايید نشده)
> فرزانه زینالی - از حامیان مادران عزادار
> منصور ساعتچی - فرهنگی بازنشسته
> اشكان سعيدي (تايید نشده)
> سمیه عالمی پسند
> مصطفي عرب(تايید نشده)
> حمید رضا قاسم پور نجف آبادي(تايید نشده)
> سحر قاسم نژاد
> توران کبیری
> فرشيد كريمي(تايید نشده)
> محمدحسين محسنی - دانشجوی مکانیک دانشگاه تهران
>فرامرز محمدی
>حسين محمودي - دانشجوي پزشکی
>بهرام موسيوند(تایید نشده)
> پیمان مهدیان
> شاهین میری - دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران
> عارف ناصري(تايید نشده)
> سید ظهور نبوی
> مهری نبوی
> امیر نصيري
>آرين نظام آبادي(تايید نشده)
> ابراهيم نوحی - دانشجوي دانشگاه علم و صنعت
> روژان نوريان(تايید نشده)
> مهدي واعظي(تايید نشده)
> مهسا يداللهي رضوي(تايید نشده)


نزدیکان و مشاوران میرحسین موسوی


> امیر ابوطالبی - از نزدیکان علیرضا بهشتی
> اردشیر امیرارجمند - مشاور حقوقی میرحسین موسوی
>مسعود آقایی - عضو ستاد بازسازی خرمشهر در دولت موسوی
>محمد باقریان - مشاور میرحسین موسوی
>قربان بهزاديان نژاد - رييس ستاد انتخاباتی
>رضا رزاقی - عضو کمیته حقوقی ستاد مرکزی انتخاباتی
> یاسر طهراني - عضو دفتر میرحسين موسوي
> علی عرب مازاد - مشاور اقتصادی ميرحسين موسوی
> محسن عموزاده خلیلي - از اعضای ستاد 88
> مهدی فروزنده پور - مسئول دفتر میرحسین موسوي
> شمس الدین عیسایی - معاونت ستاد میرحسن موسوی
> فرشاد مومنی - مشاور اقتصادی میرحسین موسوی
> محمد صالح نقره کار - خواهر زاده دکتر رهنورد
> اصغر خندان - پاسدار بازنشسته و یکی از فعالین ستاد


نزدیکان مهدی کروبی


> عسکریان - از جانبازان جبهه و جنگ
> احمد عنبرنژاد - از جانبازان جبهه و جنگ
> اردوان قرائتی - از اعضای ستاد
> علی کروبی - فرزند مهدی کروبی
اعتماد ملی > جهانبخش - از اعضای حزب اعتماد ملی و انجمن اسلامی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد مشهد
سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت)
> رشید اسماعیلی - عضو شورای سیاستگذاری
> آصف حاجی زاده - از فعالان تبریز
> احمد زید آبادی - دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران
> سلمان سيما عضو كميته سياسي سازمان دانش آموختگان ايران و عضو شوراي سياستگذاري ستاد شهروند آزاد
> علی ملیحی - مسئول روابط عمومی و سایت ادوار تحکیم وحدت
> عبدالله مومنی - سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران
کارگزاران
> جهانبخش خانجانی - سخنگوی وزارت کشور در دولت اصلاحات
> هدایت آقایی


مجاهدین انقلاب اسلامی


>فیض الله عرب سرخی - عضو شورای مرکزی
> علی قلی تبار - رییس سازمان مجاهدین انقلاب در استان گلستان
> احمد کیقبادی - عضو سازمان مجاهدین انقلاب در گرگان
> بهزاد نبوی - از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی


مشارکت


>احمد احمدپور - عضو مجمع مدرسین حوزه قم و شورای مرکزی جبهه مشارکت منطقه قم
> سیدمصطفی تاج زاده - عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، معاون سیاسی وزیر کشور در دولت خاتمی
> عبدالله رمضان زاده - قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی، سخنگوی دولت دوم سیدمحمد خاتمی
> داوود سلیمانی - عضو شورای مرکزی و نماینده مردم در مجلس ششم
ابراهیم شریف پور - عضو جبهه مشارکت و از فعالان ستاد موسوی در بانه
> محسن صفایی فراهانی - عضو شورای مرکزی و رئیس هیات اجرایی جبهه مشارکت ایران اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس ششم و رییس اسبق فدراسیون فوتبال
> شهاب الدین طباطبایی - عضو شورای مرکزی ، رئیس ستاد 88 کل کشور
> مهدی گيلانی - عضو شاخه جوانان و نایب رئيس ستاد ۸۸ خراسان رضوی
> اروجعلی محمدی - فرماندار سابق تبریز
> مهدی محمودیان - عضو کمیته اطلاع رسانی
> محسن میردامادی - دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی،نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ششم
> آذر منصوری - معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی،منتخب مردم ورامین در شورای شهر اول این شهر
> حسین نورانی نژاد - رئیس کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت ایران اسلامی
> سعید نورمحمدی - عضو شاخه جوانان


فعالان ملی مذهبی و نهضت آزادی


> عباس پوراظهری - عضو جنبش مسلمانان مبارز تبریز
> لیلا توسلی فرزند - محمد توسلی عضو شورای نهضت آزادی
> سارا توسلی - فرزند محمد توسلی عضو شورای نهضت آزادی
> امیر خرم - عضو دفتر سیاسی و شورای مرکزی نهضت آزادی
> امیرخسرو دلیر ثانی - عضو جنبش مسلمانان مبارز
> صدری نیا - از فعالان ملی مذهبی تبریز
> فرید طاهری - عضو شورای نهضت آزادی
> سیدرضا طباطبایی - فعال ملی مذهبی
> غفار فرزدی - عضو نهضت آزادی تبریز
> خسرو قشقایی - عضو نهضت آزادی
> مهدی قلی زاده - عضو نهضت آزادی
> حسام کاویاری - فعال ملی مذهبی
> محسن محققی - عضو نهضت آزادی
> مهدی معتمدی مهر - عضو نهضت آزادی
> محمود نعیم پور - عضو نهضت آزادی
> ابراهیم یزدی - دبیرکل نهضت آزادی


جبهه ملی


> عیسی خان حاتمی - عضو شورای مرکزی


مستقل


> حمید بارچیان - از رزمندگان دفاع مقدس
> محب حسینی - مداح اهل بیت در استان گیلان
> حسین رفعتی - فرماندار سابق گرگان
> حشمت اله طبرزدي
> محمد جواد مظفر - مدیر انتشارات کویر
> محمد ملکی - اولین رییس دانشگاه تهران پس از انقلاب


وکلای دادگستری


هشت تن از وکلای دادگستری در بازداشت به سر میبرند که اسامی آنها رسما اعلام نشده است
مریم قنبری - وکیل پایه یک دادگستری و فعال زنان


فعالان مدنی و حقوق بشری


> الهام احسنی - فعال حقوق کودک
> رضا اکوانیان - از فعالا مدنی یاسوج
> محمد اکوانیان - از فعالا مدنی یاسوج
> حسن اکوانیان - از فعالان مدنی یاسوج
> سما بهمنی - فعال حقوق بشر
>سعید جلالی - از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر
> سعید حائری - از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر
> مهرداد رحیمی - از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر
> مریم ضیاء - فعال حقوق کودک
> محمد غزنویان - فعال حقوق کودک
> پریسا کاکایی - از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر
> سعید کلانکی - از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر
> کوهیار گودرزی - از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر
> نازنین فرزانجو - از اعضای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران
> ماه فرید منصوریان معمار - فعال محیط زیست
> سعیده میرزایی - فعال حقوق کودک
> شیوا نظرآهاری - از اعضای گزارشگران حقوق بشر
> بابک نظری - فعال حقوق کودک


فعالان زنان و اعضای کمیپین یک میلیون امضا


> مهسا جزینی - روزنامه نگار و از اعضای کمپین
> سمیه رشیدی - دانشجوی ستاره دار و از اعضای کمپین
> مازیار سمیعی - روزنامه نگار و فعال دانشجویی و عضو کمپین
> مریم کریمی
> پروین کهزادی
> سمیه مومنی - روزنامه نگار و از اعضای کمپین


فعالان کرد


> سیوان اداک - عضو شورای مرکزی جبهه متحد کُرد
> دارا حسینی - دبیر و از اعضای شورای مرکزی اتحادیه دمکرانیک دانشجویان کُرد
> مختار زارعی - عضو شورای مرکزی جبهه متحد کُرد
> خلیل شهبازی - عضو شورای مرکزی جبهه متحد کُرد
> کاوه قاسمی کرمانشاهی - فعال حقوق بشر و از اعضای سازمان حقو بشر کردستان، از اعضای کمپین یک میلیون امضا و همچنین سازمان ادوار تحکیم وحدت
> آزاد لطفوری - عضو شورای مرکزی جبهه متحد کُرد


فعالان کارگری


> علیرضا ثقفی - فعال کارگری و عضو کانون نویسندگان ایران
> رضا رخشان - فعال کارگری و مسئول روابط عمومی سندیکاری کراگران شرکت نیشکر هفت تپه


جامعه بهاییان


> افشین ایقانی - از بهاییان سمنان
> اشکان بصاری - از بهاییان تهران
> ماریان جعفری - از بهاییان تهران
> بهفر خانجانی - از بهاییان سمنان
> علاء الدين (نيکي) خانجاني - فرزند جمال الدين خانجاني یکی از هفت مدیر جامعه بهایی
> لوا خانجانی - نوه جمال الدین خانجانی
> رومینا ذبیحیان - از بهاییان تهران
> احمد روحانی - از بهاییان تهران
> فرید روحانی - از بهاییان تهران
> ژینوس سبحانی - منشی کانون مدافعان حقوق بشر و کانون مشارکت در پاکسازی مین
> هوتن سیسانی - از بهاییان تهران
> ابراهیم شادمهر - از بهاییان تهران
> زاوش شادمهر - از بهاییان تهران
> آرتین غضنفری - از بهاییان تهران
> پیام فناییان - از بهاییان تهران
> بابک مبشر - داماد لوا خانجانی
> نیکاو هویدایی - از بهاییان تهران


نویسندگان و هنرمندان


> مهرانه آتشی - عکاس هنری
> رضا خندان - یکی از دبیران کانون نویسندگان ایران
بنفشه دارالشفایی - مدرس موسیقی
جمیله دارالشفایی - فیلمنامه نویس
> خلیل درمنکی - منتقد ادبی
مجید غفاری - همسر مهرانه آتشی
> شاهین فضلی - فعال مدنی و دانشجویی و منتقد سینما
> نیلوفر لاری پور - ترانه سرا
> ملودی محمودی - آهنگساز
> رضا نجفی - مترجم


فعالان مطبوعاتی


> ساسان آقایی- روزنامهنگار و فعال سیاسی
> بهمن احمدی امویی -روزنامه نگار و نویسنده کتابهای "اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی "و" مردان جمهوری اسلامی چگونه
> علی محمد اسلامپور ، سردبیر نشریه نوای وقت کرمانشاه و وبلاگر قصر نیوز
> شیوا نظرآهاری - عضوکمیته گزارشگران حقوق بشر
> مهسا جزینی - دانشجوی ستاره دار، خبرنگار روزنامه ایران شعبه اصفهان و عضو کمپین یک میلیون امضا
> امیر حسین فتوحی، وب نگار و دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
> علی ملیحی - خبرنگار و از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد
> علی کلايی - فعال حقوق بشر و وبلاگنويس که ،آزاد شده با سپردن وثيقهی ۵۰ ميليون تومانی
> نعیمه دوستدار- روزنامه نگار، شاعر و نویسنده
> حمید مافی - روزنامه نگار، وب نگار و فعال اجتماعی قزوین
> محمد غزنویان - روزنامه نگار و فعال اجتماعی قزوین
> مهندس فؤاد صادقی - مؤسس سایتهای «بازتاب» و «آیندهنیوز».
> علی حكمت - روزنامه نگار ~دختر علی حکمت مهسا حكمت آزاد شد
> وحید پوراستاد - روزنامه نگار روزنامه فرهیختگان با سابق همکاری در روزنامه های سلام،مناطق آزاد،هم میهن، مشارکت، نوروز، یاس نو، اقبال ،بهار، اعتماد ملی
> محمد پور عبدالله - وب نگار و فعال دانشجویی
> علی رضا ثقفی- روزنامه نگار و سردبیر ماهنامه راه آینده و عضو تحریریه نقد نو
> مزدک علی نظری، روزنامه نگار دربند و سردبير سايت خبرنگاران صلح ، هفته پیش آزاد شد
> رضا تاجیک -روزنامه نگار و فعال ملی مذهبی
> بهرنگ تنکابنی - سردبیر مجله نخصصی موسیقی «فرهنگ و آهنگ» ~ فرزند لیلی فرهاد پور
> نوشین جعفری - خبرنگار بیست و دو ساله سرويس ادب و هنر روزنامه اعتماد
> کوهیار گودرزی - عال حقوق بشر ، وبلاگ نویس ، روزنامه نگار، دبیر کنونی کمیته گزارشگران حقوق بشر، از برنامه سازان بخش حقوق بشر رادیو زمانه، عضو کمیته حقوق بشر سازمان ادوار تحکیم وحدت و از دانشجویان اخراجی دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف
> علي مليحي - عضو شوراي سياستگذاري و مسوول روابط عمومي سازمان دانش آموختگان ايران(ادوار تحکيم وحدت).ه
> احمد جلالی فراهانی - دبیر سرویس اجتماعی خبرگزاری مهر یک روز پس از اخراج از خبرگزاری مهر در ۱۷بهمن بازداشت شد
> عدنان حسن پور - سردبیر هفته نامه آسو به زبان کردی محکم به اعدام، بیشتر از ۳ ساله در زندان است
> محمد جواد حصاری - عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و رئیس شاخه خراسان حزب اعتماد ملی
> محمد داوري - فعال صنفی - مدنی و سردبير سحام نيوز( سايت رسمي حزب اعتماد ملي) وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صادر شده و او قادر به پرداخت این مبلغ نبود و همچنان پس از گذشت ۵ ماه در بازداشت است
> امیر صادقی- عکاس خبری روزنامه فرهنگ آشتی و فعال در سایت های تهران ۲۴ و تهران لایو نیز
> حسن ظهوری - خبرنگار ارشد حوزه میراث فرهنگی
> خلیل درمنکی - نویسنده و منتقد ادبی
> احسان مهرابی - خبرنگار پارلمانی روزنامه اعتماد ملی و فرهیختگان
> مصطفی دهقان - زنامه نگار حوزه اجتماعی تعدادی از نشریات
> مهرداد رحیمی - وبلاگ نویس، فعال حقوق بشر، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد حقوق بین الملل و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر
> زينب کاظم خواه - خبرنگار خبرگزاری دولتی
> سمیه مومنی - روزنامه نگار و فعال کمپین یک میلیون امضا
> اکبرمنتخبی، روزنامه نگار با سابقه قدیمی در روزنامه های شرق، هم میهن، همشهری و مجله شهروند امروز
> مختار زارعی - روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی و عضو شورای مرکزی جبهه متحد کرد، ۱۰ دی
> رضا رفیعی فروشانی- روزنامه نگارآزاد، متهم به جاسوسی و دریافت ۴ هزار درهم، به ۷ سال تعزیری و ۵ سال تعلیقی محکوم شد
> امیر حسین فتوحی - وب نگار و دانشجوی پزشکی محروم از تحصیل.
> احمد زیدآبادی - روزنامهنگار و تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب و دبیرکل سازمان ادوار تحکيم وحدت (دانش آموختگان ایران اسلامی) محکوم به ۵ سال زندان
> عیسی سحرخیز، از چهرههای فعال سیاسی و مطبوعاتی ، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران اصلاحات و از بنیانگذاران انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ایران
> امید سلیمی - خبرنگار عکاسی نشریه نصف جهان در اصفهان
> احمد زيدآبادي
> مسعود باستاني
> مازیار سمیعی - فعال دانشجویی و همکار ماهنامه توقیف شده نقد نو و عضو کمپین یک میلیون امضا
> فواد شمس - فعال دانشجويی ، وبلاگ نويس و روزنامه نگار
> سعید متین پور- فعال حقوق بشر و روزنامه نگار آذربایجانی، محکوم به ۸ سال زندان
> مهرداد رحيمی -فعال سياسی- مدنی، وب نگار وعضو کمپین یک میلیون امضا فارغ التحصيل کارشناسی ارشد حقوق بين الملل ، قائم مقام کميته دفاع از حقوق شهروندی ستاد مرکزی مهدی کروبی
> کاوه قاسمی کرمانشاهی - فعال پیشگام حقوق بشر در کردستان و ایران
> امید منتظری - شاعر و روزنامه نگار، فرزند مهین فهیمی
> کیوان صمیمی - فعال ملی و مذهبی و مدیرمسوول نشریه توقیف شده «نامه» و عضو شورای مرکزی «انجمن دفاع از آزادی مطبوعات»
>اروین صداقتکش - پژوهشگر موسیقی، و یکی از نویسندگان مجله تخصصی موسیقی فرهنگ و آهنگ
> نوشين جعفري - خبرنگار سرويس ادب و هنر روزنامه اعتماد
> لیلی فرهادپور - ویسنده،روزنامه نگار و فعال زنان
> علی محمد اسلامپور - سردبیر نشریه نوای وقت کرمانشاه
> مرتضی کاظمیان - فعال سیاسی ، روزنامه نگار و عضو شورای مرکزی کانون دفاع از آزادی مطبوعات
> پریسا کاکانی - وبلاگ نویس، فعال حقوق بشر و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر
> محمد صدیق کبودوند - رئیس سازمان حقوق بشر کردستان و سردبیر نشریه پیام مردم ~محکوم به ۱۱ سال حبس تعزیری بازداشت۱۰ تیر ماه ۱۳۸۶
> روزبه کریمی - روزنامه نگار ،دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق بشر و عضو سازمان دانش آموختگان ایران
> نادر کریمی جونی - سردبیر و روزنامه نگار نشریاتی چون "گزارش، فکر، جهان صنعت، و سیاست روز". محکوم به ۱۰ سال حبس تعزیری. نادر به دلیل درصد بالای جانبازی در جنگ نیازمند رسیدهگی مداوم پزشکی دارد
> نیلوفر لاری پور - شاعر، ترانهسرا و خبرنگار نشریه چلچراغ
> مجتبی لطفی -جانبازان شیمیایی در دوران جنگ ایران و عراق .روحانی وب نگار ، عضو تحريريه و سرپرست روزنامههاي توقيف شده خرداد و فتح و عضو شوراي سردبيري هفته نامه توقيف شده آوا و سايت تعطيل شده نقشينه که اتهام نشر اكاذيب و فعاليت عليه نظام و افشاي اسرار نظام، محکوم به سه سال و ده ماه زندان از سوی دادگاه ويژه روحانيت شهر قم
> سید مسعود لواسانی - روزنامهنگار و وبلاگنويسی
> سعید لیلاز - روزنامه نگار اقتصادی و عضو هئیت سردبیری تحریره روزنامه سرمایه
> حمید مافی - وب نگار و فعال اجتماعی، دبیر سیاسی روزنامه فرهنگ آشتی، مقالات او همچنین در روزنامه های اعتماد، اعتماد ملی، کارگزاران نیز منتشر می شد
> جواد ماهزاده داستان نویس و روزنامه نگار ، نویسنده رمان « لبخندت را از من نگیر».ه
> محمد نوری زاد - روزنامه نگار ،مستند ساز و کارگردان تلویزیون
> رضا نوربخش سر دبیر روزنامه فرهیختگان و مدیر مسئول سایت خبری جمهوریت، محکوم به ۵ سال حبس تعزیری
> حسین نورانی نژاد - رئیس کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت ایران اسلامی
> شیوه نظر اهری - فعال حقوق بشر، سخنگوی فعلی کمیته گزارشگران حقوق بشر ، فعال حقوق کودکان کار، عضو کمپین یک میلیون امضا، روزنامهنگار، وبلاگ نویس، و از دانشجویان محروم از تحصیل
> کیوان مهرگان - شاعر ، روزنامه نگار و دبیر سیاسی ضمیمه اعتماد
> امید مهرگان - ویسنده، مترجم و روزنامه نگار حوزه اندیشه و همکار گروه اندیشه
> محمد رضا مقیسه - روزنامه نگار و سردبیر مجله پرتیراژ بیست ساله ها در حوزه جوانان و نیز عضو کمیته پیگیری امور بازداشت شدگان و آسیبدیدگان حوادث پس از انتخابات
> بدرالسادات مفیدی - روزنامه نگار و دبیر انجمن صنفی روزنامهنگاران
> مهدی محمودیان - عال حقوق بشر و روزنامهنگار اصلاحطلب
البته شاید نام های زیادی از قلم افتاده و یا برخی آزاد شده باشند.
به امید آزادی تمامی زندانیان سیاسی

.



Internet Explorer 8 - schneller, einfacher & sicherer Browsen
Read more!

Tuesday 16 February 2010

پیام های شما
با درود:
من دستگیری زینب جلالیان رامحکوم می کنم.جمهوری إسلامی بایدجهت لغوحکم
اعدام زینب جلالیان وآزادی فوری اواززندان تحت فشارگذاشته شود.
من صدای زینب جلالیان هستم.
وحید خورشیدی
شهرستان _ألیگودرز
استان _لورستان
کشور_ایران
شغل_کارگر
زنده باد ملتی که زندگی رابرای زنده نگه داشتن آزادی ودموکراسی دوست دارد
--------------------------------------------------------------------------------
با درود:
رژیم جنایت کار إرتجاعی جمهوری إسلامی باید تمام زندانیان سیاسی دربند
رابدون هیچ قیدوشرطی آزاد کند.
من صدای زهرا بهرامی هستم،
أگرأزنظرحکومت إرتجاعی، همصدایی با زهراو زینب و دیگرزندانیان سیاسی
جرم ومحاربه با خدا
محسوب می شود،
من به این جرم ومحاربه بودن خودم إفتخارمی کنم.
آری من محاربم،
من همصدای زهرائم
من صدای زینبم.
باسپاس:
وحید خورشیدی.
شهرستان الیگودرز
استان لورستان
زنده باد سوسیالیسم
Read more!